Spirulinatabletter till Otocinclus?

#1 - 24 februari 2005 13:15
Är det okej att ge Ottisar spirulinatabletter. Det står bara tyska på burken och TetraPleco. Mina ottisar är lite lata och jag skulle vilja "pigga upp" dem lite.
#2 - 24 februari 2005 13:36
Japp, de tar gärna spirulina-tabletter, i alla fall när de blötts upp och börjar falla sönder.
#3 - 24 februari 2005 14:02
Bra! Då ska jag prova med det.
#4 - 24 februari 2005 14:24
på tal om algtabletter ratar mina firrar (siamesiska algätare och ancistrus) de som jag beställde från pwss (stora och platta). de äter endast de dyra algtabletterna (mindre och högre) från JBL.
#5 - 24 februari 2005 14:36
Har provat stora platta, vanliga algtabletter och problemet är att de hinner aldrig äta av dem för mina två pakistanbotior smaskar i sig dem. Har provat att dela på dem och allt möjligt. De här tabletterna (spirulina) är mindre och högre men problemet lär nog ändå bli detsamma. Förslag mottages tacksamt!
#6 - 24 februari 2005 16:27
pröva att ta några piller och dela varje piller på 4, typ 2 x 4 = 8 bitar som de borde hinna äta något av..
#7 - 24 februari 2005 17:13
Förvälld broccoli, brysselkål, eller sallad. Det torde dina botior inte röra, men efter ett dygn eller så har det mjuknat så mycket att ottona kommer att börja gnaga på dem. Ta bara små mängder, förstås.

Att bara sprida ut maten kommer nog inte funka - problemet är att ottosar inte ger sig på maten förrän den legat i vattnet några timmar, och om botiorna alls äter maten är den borta sen länge vid det laget.

Annons