spricka i glaset

#1 - 7 april 2005 17:36
Vaknade inatt av ljudet från porlande vatten, ligger och lyssnar ett tag innan man kommer på att det är akvariet som läcker.

Rusar upp ur sängen och in i rummet där akvariet står, då har det redan runnit ut cirka 80-100liter (akvariet är på 160liter) på golvet och in till rummet brevid, efter att jag har tappat ur det vatten som är kvar och torkat upp det vatten man kommer åt på golvet går jag ner till undervåningen och där droppar det igenom taket i vardagsrummet samt köket.

Så nu sitter man här och väntar på att det skulle komma någon från försäkringbolaget och mäta hur myket som är vattenskadat.

Jag fattar inte hur det kunde hända? Karet stog "rakt" och ingen sten kan ha rammlat då sprickan blev på framglaset.

F**n va surt det är när sådant händer.
#2 - 7 april 2005 17:50
sånt är ju inte kul,men det finns inte så mycket att göra åt det.hur gick det med fiskarna?
#3 - 7 april 2005 19:09
Mina malawisar dog (8st), malen lyckades överleva så den flyttade jag till mitt andra lilla akvarium.
#4 - 7 april 2005 19:26
fan va synd
#5 - 7 april 2005 19:47
Golvet kanske har rört sig lite efter att du lodat upp akvariet. Bor du i ett hus/lägenhet med trafikerad väg utanför? Vet att gamla lägenhetshus "ruskar" rejält om du har en trafikerad väg utanför (vet av egen erfarenhet) Kankse blivit spänningar i framrutan. Du kanske har råkat slagit i det?
//Camilla
#6 - 7 april 2005 20:10
låter inte kul och dyrt.
#7 - 8 april 2005 16:36
Bor i radhus, ej trafikerat område. Övervåningen har ju trästome så det kan ju ha rört sig endå, radhuset är ju 15år gammalt. Det kanske blivit spänningar i glaset efter stormen som var, då knakade det ganska mycket i huset :)
Har inte stöt i det vad jag kan komma ihåg, hade bara haft det i 6-8månader.
#8 - 10 april 2005 10:21
Det kan ha satt sina spår efter stormen. Det rubbade ju på det mesta. Tycker synd om dig. :(
//Camilla
#9 - 12 april 2005 17:10
Slutresultat: TV-rummet (där akvariet stog) behöver nytt laminatgolv samt nya spånskivor, lister på väggen behöver bytas.

Sovrummet som ligger väggivägg med TV behöver nytt laminatgolv samt ta bort garderoberna för att byta mattan samt spånskivor.

Köket behöver också nytt laminatgolv samt vi måste riva halva köket för att komma åt och mäta om väggen är skadad.

Vardagsrummet klarade sig ganska bra, behöver nog bara lyfta parketgolvet och sätta in en avfuktare som ska stå och brumma.

Det bästa med denna händelse är att allt är renoverat för 1-3år sedan så allt täcks av försäkringen utan någon åldersavdrag mm.
#10 - 12 april 2005 19:18
[QUOTE=pokemon]Det bästa med denna händelse är att allt är renoverat för 1-3år sedan så allt täcks av försäkringen utan någon åldersavdrag mm.[/QUOTE]

lite tur i all otur ändå då :)

Annons