Städning light

#1 - 1 december 2007 12:38
Idag blev det den snabba varianten av vattenbyte: ut med vattnet, in med nytt via slangen - klart! Satte ny artemia och matade grindalsmasken. Städade toan och köket - sprang sen till bibban och fyllde på bokförrådet och NU ska jag inte sätta min fot utanför dörren :D alla plikter avklarade!

Snoknosen la förstås näsan i blöt (bokstavligen) hela tiden. Och mamma Sisa går och gömmer sig, hon avskyr när jag städar. Till hennes stora lättnad dammsög jag inte denna veckan - så det så :p

Undrar om Botia Striata har ett knackande ljud för sig? När jag matar med bottentabletter så knackar det i burken... och de enda invånarna, förutom botiorna, är tre röda häxmalar och tre sorters barber.

Gallerbladsknoppen imorse:
#2 - 1 december 2007 12:40
Många botior sägs kunna "knäppa", särskilt vid matdags, så detär säkert striatorna du hör.
#3 - 1 december 2007 12:43
wow - där var du snabb ;) Låg du på lur och väntade att jag skulle skriva nåt :D ?
#4 - 1 december 2007 15:55
aha, städning light... Jag har städat heavy idag, med förkylning och feber. Men jag fick för mig att för första gången i mitt liv ha det städat på 1:a advent eftersom det är förbaskat tråkigt att julpssla i stök/skräp/smuts/disk..etc.. :D
#5 - 1 december 2007 18:29
Mina botior knäpper alltid vid matdags. Men det tog lång tid innan jag fattade att det var dem jag hörde.....
#6 - 1 december 2007 20:06
Jag har ett gäng prickiga knorr malar och ju äldre de blir desto dovare blir deras knorrande. :D När jag slängt ner algpiller efter släckning är det en "herrans liv" i burken. Men det är kul att lyssna på. :)
#7 - 2 december 2007 08:57
När jag hade praktbotior så knattrade det av bara sjutton i karet vid matdags...
Blev det några kul böcker då?
#8 - 2 december 2007 10:00
Mina striator knäpper och knorrar hela tiden...
#9 - 2 december 2007 10:51
nja... det var inget roligt, hittade nå´n engelsk skräckis... jag har börjat läsa mer o mer på engelska, dels för att böckerna räcker längre :D och dels för att hålla liv i språket. Jag märker att mitt ordförråd tynar bort om jag inte använder engelskan regelbundet.

Annons