Stänger ner 5 kar nu

#1 - 23 augusti 2008 18:47
Trist men sant. Har klurat hela dagen hur jag skall göra. Försäljning av vårt hus kommer troligtvis att ske inom några månader så jag har börjat på att stänga ner och packa ihop 5 kar i odlingsrummet. Jag behåller de 4 största igång ett tag till.

Huset vi har på gång har potential för akvarium med bland annat isolerat kaklat garage med golvvärme. Men att flytta 10 stycken akvarium blir för jobbigt, det är tillräckligt mycket ändå att flytta ifrån hus till hus. När man dessutom går ifrån 230 kvm till 180 så måste man göra sig av med en hel del pryttlar. Så tänken är att sälja/ge bort 8 av dem och flytta med två stycken.

Så är nu sugna på att köpa prylar till bra pris så håll utkik på annonsbörsen om ett tag.
#2 - 23 augusti 2008 20:09
När maken och jag träffades så hade vi en period då vi flyttade en gång om året (nästan iallafall). Både bra och dåligt, vi fick rensat ut massa skit, men samtidigt sliter det på en att flytta. Nu har vi lovat varandra att ingen behöver flytta, går vi isär så delar vi huset mitt itu. Tack och lov för det. Är lite dålig på geografi men vart i landet ligger långås? Jag är alltid sugen på nya prylar :)

/B
#3 - 24 augusti 2008 05:38
Samma tanke här. Att reducera antalet burkar. Inte p g a flytt utan p g a att vi helt enkelt dragit på oss några akvarier för mycket. Skall börja tömma fem burkar idag. Få se om man stuvar undan i källaren eller om man kränger iväg dem:)
#4 - 26 augusti 2008 06:22
Lite extraklirr i kassan innan flytt är ju inte helt fel. :) Det kostar ju endel att flytta trotsallt.

Annons