Jag hade haft ca 20 fiskar i 300 liter, fördelade på 3-4 arter.
Genomgående är det så att det är bra att ha en hane med flera honor. Både golden och rödzebra är dock såpass lugna att det oftast inte blir klappjakt i burken. Dessutom färgar hanarna ut mera om de har någon att spänna sig inför. Kingsizein har jag inte haft själv, men jag tror den är ganska laidback, den också. Så det borde vara en bra mix. Kolla gärna på en variant av rödzebra som kallas för "Super red"...den är verkligen rööd!
Jag hade nog fördelat det till:
Golden: 2 hanar, 5 honor.
Rödzebra: 2 hanar: 5 honor.
Kingsizein: 1 hane, tre honor.
Sedan en Ancistrusmal och ett par siamesiska algätare, för att hålla undan alger (om du nu inte vill ha algbevuxna stenar, det kan vara snyggt, det också).
Lycka till! :)
Okey tack för hjälpen :)
Vilken tur att de funkar ihop för jag gillar verkligen färgkombon. Ska kika runt lite efter "Super Red". Det är ju nästan lite tur att man måste "köra" in akvarium så länge om det ska bli bra, man har ju gått om tid att bestämma sig för fisksort :D
Ska ha en gibbiceps mal tror jag. Har hittat en rackare på 15cm jag nog ska köpa.
Någon som vet om det är några problem med denna mal och de fiskar jag nämde tidigare?
Kanske aulonocara av någon variant, kanske röd rubin?
du har väl koll på att du ska höja ph värdet och hårdheten, samt att det lönar sig inte att slänga i vilka växter som helst... de blir uppätna!
Aulonocara baenschi va riktigt nice faktiskt :) Tyckte den va snäppet snyggare än röd rubin.
Har hyffsad koll på PH och hårdhet, men är splitter ny som malawi ägare så det vill till att läsa på stenhårt innan det är dags att lägga i fisk.
Hade tänkt ha någon Javaormbunke eller 2 bara. Den låter dom nog bli. Tycker det ska va rätt clean i malawi, det är snyggast.
Är väl inte mycket växter i malawi sjön ändå har jag fått för mig.
Tack för all hjälp i alla fall. Ska lägga upp bilder sen när jag ska börja inreda och dylikt.