Vi har haft ett 240 liters juwel rio kar sen i sommras och fick då med 2 diskusar och en del andra malar och fiskar som jag inte orkar beskriva närmare just nu.
Diskusarna som är ett blue diamond par var i lite taskigt skick, undernärda och gick i ganska taskigt vatten. Endast ett igensatt fluval 4+ innerfilter satt i.
När jag fått hem dom började de leka lite lätt efter några veckor men sen fick jag vitapricksjukan och dom la av. Nu efter jag blivit av med den så tänkte jag att jag skall få i lite mer diskusar i karet. Främst för att få dom att trivas.
Så idag blir det till att åka runt till 3 olika akvariebutiker i göteborgsområdet och fylla på med mellan 5-7 små firrar. Helst vill jag ha vildfångat eller några röd/turkos för jag tycker dom är vackrast. Anledningen till att jag åker runt är att få en bra genbank om det skulle bli ett par av några, vilket jag hoppas. Bilder kommer upp senare under dagen med fångsten.
Jag har beställt ett Eheim Professional 3 2075 och lite mer grejjer som skall till för att få ett bra diskuskar. Förhoppningsvis kommer dom på tisdag eller onsdag.
Bilder på mina nuvarande diskusar http://profile.imageshack.us/user/vinylknaster/images/detail/#6/dsc00203p.jpg