Jag vet att det verkar tjatigt och att de flesta av er redan har svarat på miljoner liknande trådar, har letat på forumet men de gånger jag hittat bra trådar så är länkarna föråldrade osv.
Så än en gång, I framtiden skulle jag vilja öppna en affär. Affären skall bestå av Akvariefisk med tillbehör. Jag vet att man behöver ha gått zoorf kurser och så :) Jag vet ju inte hur nåt funkar mest därför jag skriver detta inlägget. Då jag vet att det är svårt att få en endast akvarieaffär att gå runt så hade jag tänkt ha andra grejer i affären tex Bandtröjor,Drakstatyetter osv osv. Vet inte om man får göra så eller nånting men iaf, det hela är endast en dröm i dagsläget. Det skulle alltså bli en Udda,övrigt affär MED en akvarie del :)
Jag är just nu 20år och leker alltså lite med tanken, om man sparar låt säga 3000 i månaden får man ihop 36000 på ett år och på 5år har man 180000 då är jag 25. Hur mycket kapital tror ni man skulle behöva för att starta en liten affär med Akvariedel o övriga saker?
I staden där jag bor finns det redan 2 zooaffärer så att köra en copycat idé och ha standard foder,leksaker bla bla o lite fisk funkar inte. Men om man skulle ha större fiskdel och sortiment än dem och även ha andra udda grejer som inte säljs i min stad tror ni det hade varit nån idé?
Jag undrar alltså, Kapital? Går det blanda i affären? Länkar till starta eget sidor?(zoorf inte medräknad)
Det hela är alltså en dröm för tillfället, men den kan aldrig bli verklighet om man inte hör sig för och tar reda på all fakta om lag och förordningar osv. :)
Ha det fint och hoppas ni orkar svara trots att det är femtioelfte gången ;)
Mvh Andreas