Tycker jag har hört tvärt om dem jag har pratat med som har startat verksamhet det gav inte ett dyft den kursen som Zoorf anordnade,sen kanske det beror på vem som föreläser eller håller i Kursen det vet jag inte,du fick bra betyg Kjell ifrån nån som gick kursen men det är några år sedan personen gjorde det:)
Grundkursen brukar inte vara så uppskattad pga av att den i mångt och mycket behandlar många saker som inte direkt har med akvaristiken att göra - detta pga att Jordbruksvreket bestämmer vad kursplanen skall innehålla.
Däremot så brukar alla djurrelaterade kurser få ett mycket högt betyg av kursdeltagarna.
Jag ansvarar ju, på uppdrag av Zoorf, för Zoorfs akvaristikkurs och på kurserna görs det helt
anonyma kursutvärderingar.
En sammanfattning av det genomsnittliga betyget för det 10 första av Zoorfs akvaristikkurs utföll enligt nedan.
(berygen sattes i en skal från 1 till 5 - där 1 betydde uselt, 3 godkänt och 5 extremt bra).
Snittbetygen blev:
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Föredragen (framförande och innehåll) 4,02 [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kursmaterialet 4,19[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Kursplats 3,79 [/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Bra/dåligt med utbildning 4,27[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Vi frågade också hur stort intresset var för att gå en vidareutbildning - dvs betala lika mycket till för en frivillig kurs även om det inte var ett myndighetskrav. 95,3 av deltagarna var intresserade av detta.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Så nog är betyget mer än godkänt om man säger så.[/SIZE][/FONT]