Starta nytt akvarium

#1 - 13 november 2007 10:40
Hej!
Jag är ny här och ny inom akvarium. Ska köpa mig ett 100 liters . Var på Hornbach igår och köpte medel som man ska ha i akvariet för att starta upp det..

Köpte JBL Filterstart... Han i affären sa att man skulle hälla i allt på en gång.
Och så köpte jag JBL Denitrol Aquarium starter.... Detta ska man hälla i några ml i 10 dagar.. Gubben i affären sa att detta räckte för att starta upp akvariet och att man kan ha i fiskarna efter ett par dagar.

Vad säger ni? Räcker detta? Instruktionerna står bara på Tyska och Franska och jag fattar inget av språken. Verkar det stämma som han sa?
#2 - 13 november 2007 10:55
Börja med att läsa den här tråden, om du inte redan har gjort det.

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=107287
#3 - 13 november 2007 11:04
Läste den tråden det första jag gjorde när jag registrerade mig här ;)
#4 - 13 november 2007 11:45
Elin.G skrev:
Gubben i affären sa att detta räckte för att starta upp akvariet och att man kan ha i fiskarna efter ett par dagar.

Om fiskarna här syftar på två kanske tre mindre fiskar som ska "gå in" akvariet så är det ok.

Om det med fiskarna menas "full" beläggning, så kan du redan nu börja söka på ordet nitrit i forumet, hoppas du slipper det:)
#5 - 13 november 2007 12:52
c90368 skrev:
Om fiskarna här syftar på två kanske tre mindre fiskar som ska "gå in" akvariet så är det ok.

Japp, tänkte börja med 2-3 guppysar... Efter jag haft igång akvariet ca en vecka.
(Jag hade akvarium för 10 år sen, så heeeeelt ny är jag inte)

Annons