Märkligt att personer som aldrig använt en pH-kontroller kan ha så bestämd åsikt om vad som är bra eller inte med en. Vi kan nog alla vara överens om att det gått både bra och dåligt för folk oavsett om dom använt en pH-kontroller eller ej. pH-kontrollern är inte avgörande för framgång eller ej, det är snarare om man har koll på sina växter och sina näringsnivåer som är avgörande. pH-kontrollern är bara ett av många möjliga verktyg för detta. Använder man en och kan hantera den så lyckas man annars inte...
vet inte om du syftar på mig eller inte, men spelar ingen roll, jag är novis på co2, har nog aldrig sett ett kar med egna ögon, bara på bild.
men jag har valt att starta upp utan controller, tycker jag att det behövs i framtiden så skaffar jag en.
:)
Citerar ansjo:
alltså, en aqua-pad till 375L har jag beställt, snarare är det så att jag behöver ett skumunderlag till akvariebänken, såhär:
1. 22 mm spånskiva, grundas, målas svar 2 varv.
2. lecablock i den ordning jag vill ha dem.
3. Ett underlag före bänkskivan,
typ vad? står till här? bör vara 10 mm minst för att jämna ut ojämnheter i lecablockens topp-skikt.
4. bänkskiva, 22 mm spånskiva, grundad, svartmålad 2 varv, pallar både fukt och utspillt rödvin, om man torkar upp det inom en rimlig tid vill säga, skivan har ett utstick på 5 mm runt om sett mot akvariet, karet är 150 x 50 x 50m skivan är 151 x 51 x 51.
5. på bänkskivan blir det en aqua-pad, beställde faktiskt denna, fanns bara i grått, men kommer knappt att synas iallafall., kostade bara typ 40-50 kr.
6. på aqua-paden kommer karet, sen hag jar inte kommit länrge :)
:)