ansjo skrev:Är det en IBC-container du tänker på:
http://www.accon.se/products.asp?p=2739
http://www.blocket.se/vi/19964855.htm?ca=23_13_s?
JojjeN skrev:Att få luta sig upp och se fiskarna ovanifrån?
JojjeN skrev:Varför vill du att de ska hoppa? Då hamnar de ju utanför tanken och dör?
JojjeN skrev:För att en nergrävd plastcontainer är "lite" mindre??
Mobster skrev:och då kan det bli att katten ramlar i och drunknar eller att den får tag på fisken om det vill sig illa. kan ju vara något skyddsnät som ni har på när ni inte är i närheten och tar av när ni vill vara i närheten och studera fisken :)
Mobster skrev:Bli inte lärare :)
Du är väldigt dålig på att vara pedagogisk och på att inte vara nedlåtande.
Men ja, högre kanter och kanske något slags nät över, katter och sånt kan ju gå och lurpassa på fisken om den är nedgrävd eller har något att sitta på bredvid, och då kan det bli att katten ramlar i och drunknar eller att den får tag på fisken om det vill sig illa. kan ju vara något skyddsnät som ni har på när ni inte är i närheten och tar av när ni vill vara i närheten och studera fisken :)
Mobster skrev:Bli inte lärare :)
Du är väldigt dålig på att vara pedagogisk och på att inte vara nedlåtande.
JojjeN skrev:Usch, skulle aldrig falla mig in. Jag gillar att lära mig, men inte att förklara hur det funkar för andra.
Fast att jag lät nedlåtande när jag sa att en plast container är mindre än en sjö håller jag ju inte riktigt med om. Det är ju så?
JojjeN skrev:.......
Vad tror du? Varför tror du fiskarna hoppar ut ur akvarium utan täck glas? Klart de inte vet att de dör, de hoppas väl komma ut till större vatten-
JojjeN skrev:Varför vill du att de ska hoppa? Då hamnar de ju utanför tanken och dör?
Mobster skrev:jag vet inte hur stor en plastdamm från plantagen är men iom att dessa behållare är mer eller mindre kubiska så blir den bara ~1x1 meter bottenyta vilket inte är så mycket att simma på för fisk som blir så stor :)
eriahl skrev:Det är verkligen hopp bland alla möjliga arter som ska funka i baljan. Sen strunt i den ska fota under vattenytan i havet istället? Många trådar om än den och den arten i akvarium oxå. Sen fiskarna i ditt 100L-akvarium. Undra sa flundra