Stora akvarieguiden av John A Dawes?

#1 - 19 maj 2008 06:55
Någon som har erfarenhet av boken?

Vill köpa en bra akvariebok så jag slipper hänga här hela dagarna ;-) och detta är den jag får upp när jag söker på div. intenetbokhandlar.

http://www.adlibris.com/se/searchresult.aspx?search=advanced&author=John+A+Dawes&fromproduct=True
#3 - 19 maj 2008 09:31
Helt ok, som de allra flesta allmängiltig, är man helt "grön" är den säkert bra, men som diskuterats här mellan varven behöver man ingen bok, här finns allt - i alla fall om man är guld.
#4 - 19 maj 2008 10:43
Jo jag uppskatter verkligen zoopet :-) men har inte alltid lust att sitta framför datorn utan gillar att bläddra i böcker och läsa där... så ett komplement till "här" vore bra.
#5 - 19 maj 2008 18:49
Jag har den, och jag tycker den är bra! ;) Har en sida till varje fiskart också (men har bara tropiska fiskar).
Min första akvariebok var Könenmanns Den stora akvarieguiden och det var helt galet när jag var helt nybörjare och inte ens hade ett akvarium. Förstod INGENTING!

Sedan tycker jag att den är prisvärd med, köpte den för 99 kr på Wettergrens, o det var inte rea.
#6 - 19 maj 2008 18:51
jag har den boken och tycker att den är en av dom bättre jag har.:)
#7 - 20 maj 2008 18:47
Jag tycker den är bra.
#8 - 21 maj 2008 04:58
Vill du ha tag på en omfattande bra bok så skulle jag nog rekommendera Akvariets lexicon av Rüdiger Riehl & Hans A. Baensch.

Sen finns ju serien Back to nature som inte heller är illa.

Annons