Storauktiom i Malmö

#1 - 6 mars 2011 21:00
Om fyra veckor är det så åter dax för auktion i Malmö.
Har du något att sälja eller skulle vilja köpa något akvaristiskt är detta den rätta träffen för dig.

Lite nya spelregler jämfört med i fjol är att inlämning av gods är tidigarelagd samt att lotteriet utgått då vi sparar det till våran utställning i höst.Vi har även bestämt oss för att varje säljare får ha högst 3 gods av samma karaktär,detta för att det inte skall bli allt för många gods av samma typ.Vill man bli av med fler än tre likadana objekt går det givetvis bra att ha dem på det fasta bordet.

Följande fakta kan vara bra att notera:

Datum: 3 april.
Plats: Kirsebergsskolans aula.
Tid för inlämning av gods 09.00-11.00
Auktionsstart 12.00
Entre 20 kr

Precis som tidigare kan man föranmäla sina gods till våran auktion,detta gör man på våran hemsida www.malmoakvarieforening.com ,vänligen följ intruktionerna som finns där.
Dock börjar föranmälan först om en vecka.

Likt tidigare år så börjar budgivningen på 30 kr (om inte säljaren angett något högre utropspris)och ökar med en tia för varje rop,när vi kommer upp till hundringen så ökar vi med en tjuga per rop.

Det kommer även att finnas ett fast bord där säljaren sätter ett fast pris på varan,från en tia och uppåt.

Obs Föranmäl godsen både till auktionen och fasta bordet om ni har möjlighet,allt för att underlätta vid incheckning.

Malmö akvarieförening tar ut ett auktionsarvode på 20% av försäljningssumman.

Hoppas vi ses

Nille
#2 - 7 mars 2011 09:55
Skall webbadressen inte vara http://www.malmoakvarieforening.se/ ?
#3 - 7 mars 2011 12:09
kaj.p skrev:
Skall webbadressen inte vara http://www.malmoakvarieforening.se/ ?

Jo :)

Nille var nog lite snabb....
#4 - 7 mars 2011 14:10
Wow, jag är ledig för en gångs skull:) !Det ska bli kul att få komma ner igen, det var ett tag sedan sist:p...
#5 - 7 mars 2011 15:25
har inte varit på en auktion förut-bara på mässor.
kan man köpa och sälja fisk på en auktion?
måste man vara medlem i föreningen för att få sälja?
där skulle man kanske kunna hitta något spännande :)
#6 - 7 mars 2011 17:17
Detta kommer jag antagligen att åka på:) finns det någon man kan samåka med som kör förbi Laholm?:confused:
#7 - 7 mars 2011 22:10
Så klart ska adressen vara www.malmoakvarieforening.se precis som Kaj skriver.

Nille
#8 - 11 mars 2011 19:36
På söndag eller måndag öppnar vi föranmälan av gods till auktionen.

Anmäl dina gods för att göra lite reklam för dina varor,samt hjälper oss så det går smidigare vid incheckningen.

Påminner om att anmälan gör du på våran hemsida www.malmoakvarieforening.se där följer du bara de anvisningar som finns

Nille
#9 - 11 mars 2011 22:47
solis skrev:
Detta kommer jag antagligen att åka på:) finns det någon man kan samåka med som kör förbi Laholm?:confused:

Det är löst:)!
#10 - 11 mars 2011 23:55
Oh, passar perfekt då jag precis håller på att plocka ihop ett nytt 700-liters :D

*skriva upp i kalender*
#11 - 12 mars 2011 11:46
ansjo skrev:
Det är löst:)!

[:-106]
#12 - 13 mars 2011 16:05
Härligt att fynda lite..:-)
#13 - 13 mars 2011 17:08
Härligt att bli av med lite ;)
#14 - 18 mars 2011 00:52
Nu har anmälningen av gods till auktionen öppnat.
Följ instruktionerna på våran hemsida för att anmäla dina gods.

www.malmoakvarieforening.se

Nille
#15 - 19 mars 2011 18:44
De första godsen är nu anmälda.

Gör det även du ,dels för att göra det smidigare vid incheckning,samt för att göra lite reklam för dina gods.

Nille
#16 - 20 mars 2011 08:20
Ganska exakr två veckor kvar till incheckningen börjar.

Nille
#17 - 20 mars 2011 08:25
Hur kan man se det föranmälda godset?jag kan inte hitta det.
#18 - 20 mars 2011 23:54
Ska bli trevligt!!
Tycker det var ett bra beslut med endast 3 poster av samma karaktär så man slipper alla dessa poster från en å samma säljare!
Få se vad man kan plocka ihop här hemma till försäljning...
#19 - 21 mars 2011 07:35
solis skrev:

håller med....behöver inspiration.....

.
#20 - 24 mars 2011 17:17
solis skrev:

Jepp, och här var det tyst som i graven....;)
#21 - 24 mars 2011 19:16
Har precis talat med Daniel som håller i hemsidan. Listan ska komma upp i kväll. Återkommer då.
#22 - 24 mars 2011 22:28
Nu finns de första godsen utlaggda:

http://www.malmoakvarieforening.se/auktioner/auktionsgods-2011.aspx

Jag har själv lagt upp diverse Corydoras/Scleromystax och Sulawesi-kardinaler.

Lägg upp era grejor och kom på auktionen!
#23 - 25 mars 2011 07:20
Det finns en del sorter på auktionen i Malmö http://www.malmoakvarieforening.se/auktioner/auktionsgods-2011.aspx
#24 - 25 mars 2011 11:36
Platsen är Kirsebergsskolan.
Incheckningen av auktionsgods börjar kl 09.00.
Sista incheckning kl 11.00.
Auktionen börjar kl 12.00.
#25 - 25 mars 2011 19:25
Nu börjar det trilla in lite auktionsgods, ska bli intressant och se om man kan hitta något roligt på auktionen. Det finns en hel del poster som verkar intressanta!

Vi syns i Malmö!
#26 - 26 mars 2011 17:17
Vad trevligt att det börjar dyka in lite gods.

Har redan hittat några godbitar att bjuda på.

Välkomna

Nille
#27 - 26 mars 2011 21:42
Ca 125 poster är hittills föranmälda.

skicka in dina objekt även du för att göra lite reklam för dina grejor.

Anmälan görs på våran hemsida

Nille
#28 - 27 mars 2011 09:13
Hej Alla!
Nu har det tillkommit ytterligare några poster till auktionen. Får hoppas att det fylls på lite hela tiden, verkar bli riktigt spännande!

Ha det bra!
#29 - 27 mars 2011 14:03
Posterna fortsätter att trilla in. Nu bla Tefe-diskus och ovanliga räkor.

Men min favorit är nog ändå den ovanliga och fantastiskt snygga risfisken Oryzias woworae. Den kommer jag bjuda på!

Se den översta bilden här:
http://limpid-aquarium.blogspot.com/2010/07/723-new-arrivals_27.html
:) De är ännu snyggare i verkligheten :)
#30 - 27 mars 2011 17:43
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]En vecka kvar.[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Då var det en vecka kvar till auktionen och en ny lokal. Så jag tänkte ge er lite information om hur ni tar er dit.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]I år kommer vi att vara i aulan på Kirsebergsskolan, adressen är Lundavägen 47 men ingången är från Norra Bulltoftavägen och när ni kommer in på skolgården så skall ni in i ingång B1 på höger sida och gå upp en våning.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Har ni mycket och tunga grejor så kom upp först så visar vi hissen bakom aulan.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Buss nummer 4 mot segevång stannar på Kirsebergstorg och sedan går ni ner för källargatan eller kirsbergsgatan så ser ni skolan, eller så stannar buss 31 på Lundavägen.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Om ni klickar på bussikonerna på kartan så får ni fram busslinjerna.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag vet inte hur det ser ut med parkeringsplats på helgerna men på vardagarna kan det vara lite svårt och parkeringsvakterna är där ganska ofta så se till att ni parkerar rätt. Kommer jag på nåt mer så återkommer jag annars hoppas jag vi ses om en vecka.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]/Stefan[/SIZE][/FONT]
#31 - 27 mars 2011 18:03
Hur länge brukar aktionen vara?
#32 - 27 mars 2011 18:52
Dodat skrev:
Hur länge brukar aktionen vara?

ca 4-5 timmar :)
#33 - 27 mars 2011 21:10
Ca 150 poster anmälda,

riktiga rariteter börjar också dyka upp.

Välkomna

Nille
#34 - 28 mars 2011 10:11
Behöver man något säljarnummer, eller räcker det med att anmäla godsen på hemsidan? Vi är ett gäng från Göteborgstrakten som tänker komma, hur många är inte riktigt klart än.

Olle
#35 - 28 mars 2011 10:20
Olle du får ett nummer för varje post du reggar på hemsidan.
#36 - 28 mars 2011 18:19
Finns det någon som åker från Varberg eller i närheten som man skulle kunna samåka med? Jag ska inte sälja något så tar ingen stor plats:P
//Jesper
#37 - 28 mars 2011 19:22
Nu har det inkommit ytterligare några poster bl.a. Betta channoides, en väldigt vacker liten munruvande kampfisk.
#38 - 28 mars 2011 20:00
Ca 170 poster anmälda.

För dig som säljer räkor är det viktigt att stoppa i en rejäl växtbit eller något annat för att räkorna ska känna sig trygga i en annars stressande miljö i plastpåsen.

Ämnar du att skulla köpa något på auktionen bör du tänka på att ta med frigolitkartong eller kylväska att förvara dina dyrgripar i.

Fortsätt att anmäla gods på www.malmoakvarieforening.se

Välkomna

Nille
#39 - 28 mars 2011 20:39
Ev kan jag ha en plats men Pm mig senare i veckan
#40 - 29 mars 2011 04:16
hoppas:D Jag har inte varit med på någon auktion tidigare så hade varit kul om man kunnat komma ner:)
#41 - 29 mars 2011 18:11
stefan s skrev:
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]En vecka kvar.[/SIZE][/FONT]

[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Då var det en vecka kvar till auktionen och en ny lokal. Så jag tänkte ge er lite information om hur ni tar er dit.[/SIZE][/FONT]...

Tack för väg- och bussbeskrivningen! Jag har lagt in en del av det du skrev på mafs hemsida.

Olle A skrev:
Behöver man något säljarnummer, eller räcker det med att anmäla godsen på hemsidan? Vi är ett gäng från Göteborgstrakten som tänker komma, hur många är inte riktigt klart än.

Olle

Kul att det kommer folk från Göteborg!

Vid registreringen på hemsidan får varje post ett nummer. Godset ska sedan vara märkt med detta nummer, varans namn och säljarens namn.
Mer info om hur det går till:
http://www.malmoakvarieforening.se/auktioner/salja-pa-auktion.aspx
#42 - 29 mars 2011 18:58
Hur går det till om man vunnit ett bud? kan man hämta det o betala innan hela auktionen är slut?
#43 - 29 mars 2011 19:01
micke.m skrev:
Hur går det till om man vunnit ett bud? kan man hämta det o betala innan hela auktionen är slut?

Javisst, våra löpare leverar ut det sålda efterhand som det klubbas, och tar emot betalningen.
#44 - 29 mars 2011 20:25
Auktionen börjar närma sig.

Börjar bli dax att sjunga upp,så att rösten håller på söndag.

Kom på auktionen,och var med och gör några spännande klipp.

De föranmälda godsen hittar du på www.malmoakvarieforening.se där kan du också förhandsregistrera dina gods.

Välkomna på söndag.

Nille
#45 - 30 mars 2011 18:58
Ca 230 poster anmälda.

Fortsätt registrera era gods.

Nille
#46 - 30 mars 2011 20:49
Nu har listan utökats med ytterligare auktionsgods i form av både växter och fiskar.
Den börjar bli lååång!

Ska bli riktigt roligt på söndag!
#47 - 30 mars 2011 21:09
Ha det så kul! Min fru är borta på jobb så jag blir kvar hemma som barnvakt.....rapport/referat av dagen kommer väl i efterhand som vanligt?:p
#48 - 31 mars 2011 20:32
Så synd att du inte kan dyka upp i år Tummen,men tyvärr kan man inte klona sig vilket ibland hade varit bra.

Så klart kommer det lite kommentarer efter auktionen.

Både ris och ros brukar delas ut,vilket är väldans bra,riset för att man nästkommande gång inte ska göra samma misstag,och roset som en liten klapp på axeln för oss som jobbar med det ideellt samt alla våra trevliga besökare.

Godsen har nu passerat 310 stycken,fortsätt att anmäla era gods på

Nille
#49 - 1 april 2011 06:28
Fått frågan från danskt forum. Kan man betala med Danska Dollars???
#50 - 1 april 2011 09:54
C113 skrev:

Bra fråga. Kan vara knivigt för oss att ge växel. Och kursen skulle bli ofördelaktig för danskarna. Men jag ska skicka den vidare till resten av styrelsen.
#51 - 1 april 2011 12:55
Så har vi då äntligen efter mycket faxande och ringande fått besked från parkering malmö, att vi får lov att parkera på skolgården.
Då kör ni in från Norra Bulltoftavägen till vänster om den fristående 2 våningsvillan, men jag ber er att försöka parkera någorlunda snyggt så att även dom som parkerat längst in kommer ut utan att behöva vänta till sist.

/Väl mött på söndag
Stefan
#52 - 1 april 2011 13:27
Kommer nog bli en väldigt klen skara från vår lilla förening i år tyvärr. Jag hade inte möjlighet att närvara vid förra mötet och informera (många är inte aktiva via forumet) men jag har gett mig fanken på att jag kommer om jag så ska bila själv. Förhoppningsvis så blir vår barnvakt frisk till dess så även sambon kan komma.
Har heller inget exklusivt att erbjuda så blir bara lite småting från min sida men hoppas ju kunna hitta nåt att ta med mig hem iaf. Har ju nästan lovat sonen en liten överraskning till sitt akvarium så nåt blir det säkert :p
#53 - 1 april 2011 14:15
jag ska dit och det kommer att bli riktigt kul! jag har spanat in lite räkor som jag ska ha (om jag får dom) i mitt lilla killikar.

fråga: när börjar själva "klubbningen" av sakerna? eller börjar det kl:12:00, man vill ju ha lite tid att gå och kolla på allt.
#54 - 1 april 2011 14:37
Tanken är nog att man ska hinna kolla in alla grejer från det att intaget av gods stängs klockan 11.00 till auktionen börjar klockan 12.00.
#55 - 1 april 2011 14:51
jaha ok så man kan komma vid kl:11 och kolla och sen så börjar dom aktionera ut saker vid kl:12
#56 - 1 april 2011 14:55
Ja.. Du kan vara där klockan 9.00 när de slår upp portarna om du vill ;)
Själv kommer jag vara på plats i så god tid som möjligt (hoppas jag) så man hinner flabba lite med folket med :p
Är dock en bit att köra och kommer garanterat virra runt lite innan man hittar rätt :D
#57 - 1 april 2011 17:17
Nu fler än 300 förhandsanmälda poster. :)

Vi ses på söndag!
#58 - 1 april 2011 20:24
C113 skrev:

Har nu fått besked från styrelsen. Det går bra att betala med danska pengar. MEN - kursen blir 1:1 mot svenska, och eventuell växel ges i svenska.

Det blir omständligt för oss med utländska valutor, därför den dåliga växlingskursen.
#59 - 1 april 2011 20:52
Då är det ca ett och ett halvt dygn kvar till det är auktion.

Våran ambition är att utropen ska starta kl.12.00,detta beror dock lite på om de som har gods att sälja är ute i god tid,så inte alla står där kvart i elva för att checka in sina gods.

Under dagen kommer det att säljas fika i form av kaffe,kakor,korv och läsk.

Precis som jag skrev i det första inlägget på denna tråden så kommer vi tyvärr inte i år att ha något lotteri på auktionen,erat lottsug får ni i stället spara till i höst då ni är hjärtligt välkomna att besöka våran Akvarieutställning i Malmö Folkets Park.

Välkomna

Nille
#60 - 1 april 2011 21:44
Glöm nu inte att ta med er kylväska eller frigolitbox om ni tänkt handla några djur.

Vi ses på söndag

Nille
#61 - 2 april 2011 10:04
Ett dygn till auktionen börjar! Auktionsfebern börjar infinna sig... :)
#62 - 2 april 2011 19:06
Lite smått panik.. Försöker logga in på MAF's hemsida men det händer nada.
Har inte skrivit nummer på mina grejer så skulle ju behöva komma åt mina uppgifter.
Jaja... Får väl göra det imorgon vid incheckningen annars men hade ju varit smidigare om man gjort det hemma =S
#63 - 2 april 2011 19:17
Puhh.. Nu kom jag in :p
#64 - 2 april 2011 20:42
I morgon bitti går det av stapeln.

Incheckningen är mellan 09.00-11.00 var vänlig att respektera detta så vi inte drar ut på tiden.

Välkomna

Nille
#65 - 2 april 2011 22:26
Nina82 skrev:
Lite smått panik.. Försöker logga in på MAF's hemsida men det händer nada.

Har inte skrivit nummer på mina grejer så skulle ju behöva komma åt mina uppgifter.

Jaja... Får väl göra det imorgon vid incheckningen annars men hade ju varit smidigare om man gjort det hemma =S

Nina82 skrev:
Puhh.. Nu kom jag in :p

Hej
Fungerade det ok sedan?
Någon annan som haft problem?

Jag har inte hört om någon annan som haft problem, men om det är något strul i sista stund inför auktionen i morgon så går det bra att skicka mail till malmoaf snabel-a gmail com eller ringa mig på 0707 70 17 60 så löser vi det.

Oavsett om ni haft problem eller inte så vore det intressant att veta hur ni tyckt anmälningssystemet funkat, så skriv gärna en rad om det här.

/Daniel
#66 - 3 april 2011 04:51
10 minuter kvar tills vi drar oss söderöver, väl mött om ett par timmar:)!
#67 - 3 april 2011 05:13
HUr tidigt kör ni ?? 10 minuter o kl är 04,51 :)
#68 - 3 april 2011 05:28
Yttreligare gods har ramlat in under natten.

Om en och en halv timme startar incheckningen,kom i tid så vi kan starta ropa ut kl. 12.00

Välkomna

Nille
#69 - 3 april 2011 06:47
alla min fisk är nu packad så nu drar vi . Syns om en stund.
#70 - 3 april 2011 07:29
Nä... syns inte om en stund. Pankare än pank just nu :-(
#71 - 3 april 2011 07:46
Ses där.
#72 - 3 april 2011 08:03
nu sticker jag med :)
#73 - 3 april 2011 08:08
Åker om en halvtimme. Ses där!
Kjell Fohrman
Administrator
#74 - 3 april 2011 10:48
Hoppas att ni har en härlig dag och gör många fynd:D
#75 - 3 april 2011 13:53
Va fan!!!jag skulle också dit men hade missat att anteckna datumen då det är mycket med hus visningar här himma....Märkligt att folk man känner skulle dit kunde ha påmint en??..:-))
#76 - 3 april 2011 14:06
skriv om ni gjorde några fynd

då var man tillbaks! jag bor ju här i malmö så det går snabbt att köra fram och tillbaka.
kan inte dom som vill skriva vad ni gjorde för fynd på auktionen!

själv så köpte jag: en flytormbunke i tanke om att det var något annat. påsen var också märkt "grovbladig ormbunke",
några körsbärsräkor,
och mina stoltheter:) från auktionen, ett par av Apistogramma macmasteri. jag fick inte det första paret som dom ropade ut-ett vuxet lekpar. men jag är lika nöjd ändå.
#77 - 3 april 2011 14:45
7st Geophagus sp. saopaulo för 30kr och sen köpte jag två stora påsar med javaormbunkar för 120kr.

Nu ska man bara fixa kar till jordätarna.... :P
#78 - 3 april 2011 16:04
Som vanligt fast i poliskontroller när jag skall på fiskaktiviteter. Får sluta skriva på zoopet då de tydligen läser här (5:e gången nu)
Det var iallfall ett steg framåt man blåste grönt o fick inga böter. :)
#79 - 3 april 2011 16:41
kaj.p skrev:
HUr tidigt kör ni ?? 10 minuter o kl är 04,51 :)
Du får nog kolla din klocka här på forumet...eller kanske vintertid fortfarande gäller i Himle:D?
#80 - 3 april 2011 16:48
Även jag är hemma igen. Kul att vara där och trevligt arrangerat. Bjöd själv på Apistogramma paret men tyckte det skena iväg lite väl mkt. Men lycka till freddi.

Själv blev det ett litet spontan köp på 6 Limia tridens, men fick en extra i påsen. Riktigt nöjd med dom då jag endast betalde 60kr. Vet inte så mkt om dom mer än att det är levandefödare som kommer ifrån haiti. Dom har hittat till rätta i ett av mina akvarium och är riktigt snygga!

Köpte även 2 växter varav jag är lite besviken på skicket på den ena, men den lär ta sig hoppas jag. Inga stora summor pengar för dom som tur är.

Ser fram emot utställningen i november, hoppas man har möjlighet att gå på det och även nästa års auktion.

Ansjo! Det var väl du som köpte terrariet? Riktigt fynd. Har du någon plan vad du ska göra med det?

Dom som var intresserade av jordätare gjorde också riktiga kap. Hade jag haft ett ledigt akvarium hade dom gärna fått följa med mig hem, och det hade inte varit dom enda fiskarna i så fall :)
Kjell Fohrman
Administrator
#81 - 3 april 2011 16:50
ansjo skrev:
Du får nog kolla din klocka här på forumet...eller kanske vintertid fortfarande gäller i Himle:D?

Ja det är uppenbarligen fler än du som har ögonproblem:D

Blev du av med fototävlingsvinsterna?

Köpte du något intressant?
#82 - 3 april 2011 17:02

Även jag är hemma igen. Kul att vara där och trevligt arrangerat. Bjöd själv på Apistogramma paret men tyckte det skena iväg lite väl mkt. Men lycka till freddi.

ja lekparet blev för dyrt men det som jag fick gick på 180kr så det var inte för mycket tyckte jag :)

han/hon som köpte terrariet fick ju ett riktigt fynd! vad gick det på? 160kr?
#83 - 3 april 2011 17:15
Jadå, alla vinsterna delades ut till de berörda:)!

Jag vill rikta ett riktigt stort tack till MAF som anordnade detta arrangemang helt exemplariskt. Mycket bra lokal med parkeringsplatser, löpare, auktionsutropare samt korvkrängare (ingen nämd , ingen glömd) som gjorde dagen till väldigt trevlig och jag kan bara beklaga till de som missade den:).
Det var nog den bäst arrangerade auktionen jag varit på överlag, och lite tekniskt/organisatoriskt samarbete mellan GCG och MAF hade nog båda klubbarna kunnat tjäna på:).

Priserna överlag var bättre i Malmö om man är säljare, både växter och fisk snittade högre priser om man jämför med Göteborg. Det som jag tyckte var väldigt trevligt var att det var övervägande fisk och mycket av dessa var ungfödare. En stor fördel var att växterna var maxade till 3 poster av var sort från säljarna, det sparar man mycket tid på samt priserna hålls uppe på de objekten. Jag ropade själv på några sorters ungfödare, men de posterna pinnade iväg upp mot 200:- när jag hoppade av,och jag ångrar lite så här efteråt att man inte satsade mera.

Det som var riktigt bra priser på var malar, tex 4 st L-066 för 440:-, ovanliga Corydoras för runt 35-40:-/st och där köpte jag själv en grupp Scleromystax CW38 samt två grupper Scleromystax barbatus:)!
Mitt fynd för dagen var ändå det Aquaterrarium som Getingen skrev, det ligger på runt 180 liter för 140:-:D! Det kommer förhoppningsvis att bli ett krabbprojekt till hösten i den burken:).

Men som sagt, ett stort tack till MAF för dagens höjdpunkt, och det är alltid lika kul att träffa både kända och okända ansikten och lära känna lite nytt folk:)!
#84 - 3 april 2011 17:39
måste bara lägga in en bild på mitt nya småttingar :D
honan är mycket skygg så det blev bara bilder på hanen. han har redan färgat gämfört med hur han såg ut i påsen

[ATTACH=CONFIG]43645[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]43647[/ATTACH]
#85 - 3 april 2011 18:13
Dom var snygga freddi, Det var jag som ropade in lekparet hanen där är oxå riktigt vacker ska se om jag kan få en bra bild på han!

tack för en trevlig dag synd att det är ett år till nästa gång =)
#86 - 3 april 2011 18:20
För mig blev det 1 hanne o tre honor av Xiphophorus nezahualcoyotl fick också beställt Xiphophorus mayae av Evert ( Får ju ligga i nu inför Poecilia)
Sedan blev det en bok Aquarium fishes of the world 1019 sidor akvarielitteratur för 70 spänn. :)
#87 - 3 april 2011 18:21
Även jag gjorde lite fynd och fick sålt allt mitt så det jag lade emellan det jag köpte och sålde så fick jag betala 130 kr.
Mina fynd var
Venezuelas black
Ormskins endlers extremt fina när dom kom i karet.
Scleromystax kronei
Corydoras weitzmani
Guldsömsciklider småtingar
Guldfisk
Cabomba Furcata (röd)
Tiger Lotus
och en växt till som jag inte kommer ihåg nu.
Har precis släppt i mina efter en låååååååååång inkoppning.
Köpte ju faktiskt lite tiger räkor med.

Jag hade en jättetrevlig dag med nya bekantskaper och fynd, tyckte allt flöt på ganska bra.
:)
#88 - 3 april 2011 19:09
Härligt att folk verkar nöjda med auktionen! :) Det flöt på bra, med ett bra tempo och massor av fina utrop. Priserna blev som alltid på auktion varierande med både fyndmöjligheter och dyrgripar. Från min egen utkikspost bakom skärmen var jag nöjd med att vårt datoriserade system för förhandsanmälan, incheckning och utropslistor i år fungerade riktigt bra och effektivt.
#89 - 3 april 2011 19:25
Stort tack till alla för en jättebra auktion. Det var inte den största MAF auktionen genom tiderna men definitivt den bästa. Allt flöt på mycket bra, lokalen var utmärkt etc.

Jag tyckte jag fyndade stort:

- 4 Geophagus "red head Tapajos" 150:-
- 4 Hantelciklid "red shoulder" F1 70:-
- 5 Corydoras concolor 160:-
- 7 små guldsömciklid yngel 30:-
+3 påsar växter a 30:- st.

De fiskar jag var mest intresserade av gick för löjligt låga priser medan det generellt var rätt bra priser på mycket annat. Jag längtar redan till nästa år och då har jag kanske något med till försäljning också.

mvh

olof
#90 - 3 april 2011 20:24
Efter en lång och halsirriterande dag vi jag
tacka både besökare och funktionärer.

Tillsammans tyckte jag vi fick en riktigt trevlig dag.

Kan nu börja blicka fram mot MAF's nästa projekt som är utställningen i höst.

Naturligtvis återkommer vi med en ny auktion nästa vår,förhoppningsvis i samma lokal.

Kolla gärna in våra kommande aktiviteter på

Nille
#91 - 3 april 2011 20:41
Japp.. Stort tack till MAF för denna dag. Förhandsbokningen fungerade smidigt, likaså incheckning och betalning efteråt. Strulet med att logga in igår kväll berodde säkert på belastning av er sida. Eller så segade min dator helt enkelt. Har iaf inte haft några problem annars.
Dagens lokal var perfekt och en halvtimmes fördröjning är helt klart överkomligt med tanke på att en hel del incheckningar kom in ett bra tag efter 11.00. Lyckat arrangemang helt enkelt.

Shoppade inget till mig själv idag men sonen hade skickat lite önskemål på färgglada fiskar till sitt kar ;)
Blev:
4st. Korall platy 70:-
10st. Neonteror 60:-
5st. Metallpansarmalar (till hans ensamma albinohona) Tror det var 80:-
#92 - 3 april 2011 21:01
olof b skrev:
Stort tack till alla för en jättebra auktion. Det var inte den största MAF auktionen genom tiderna men definitivt den bästa. Allt flöt på mycket bra, lokalen var utmärkt etc.

Jag tyckte jag fyndade stort:

- 4 Geophagus "red head Tapajos" 150:-

- 4 Hantelciklid "red shoulder" F1 70:-

- 7 små guldsömciklid yngel 30:-

+3 påsar växter a 30:- st.

De fiskar jag var mest intresserade av gick för löjligt låga priser medan det generellt var rätt bra priser på mycket annat. Jag längtar redan till nästa år och då har jag kanske något med till försäljning också.

mvh

olof

Oh gick tapajos så billigt....
#93 - 3 april 2011 21:13
En suveränt utförd auktion av MAF's hejdundrande eldsjälar!!
Att startskottet gick ca. 12:30 istället för 12:00 är inte MAF's fel då det kom en del eftersläntare och checkade in gods.
Mycket bra att antal poster från samma säljare var begränsade, det bla. gjorde att det hela flöt på mycket bra!
Kan bara inte fatta att alla guppyutrop gick för så "höga" summor..!
För egen del ropade jag in den allra sista posten som var 3 väldigt snygga Rödciklider för 50:-

(@ Stene- Har man husvisning så antas det att man är otillgänglig... ;) )
#94 - 4 april 2011 04:52
kaj.p skrev:
För mig blev det 1 hanne o tre honor av Xiphophorus nezahualcoyotl fick också beställt Xiphophorus mayae av Evert ( Får ju ligga i nu inför Poecilia)

Sedan blev det en bok Aquarium fishes of the world 1019 sidor akvarielitteratur för 70 spänn. :)

Så det var du som stal dom för mig!!!
#95 - 4 april 2011 05:15
C113 skrev:

Och mig:p...
#96 - 4 april 2011 05:21
Kristian,
stal? *s* Det är väl bara att bjuda?

Jag var bara är en kort stund, men tyckte det flöt på bra. Äntligen gick tekniken som den skulle också, inte ofta man ser Daniel le brett inför en auktion... *s*

Kul att se lite folk, både gamla och nya. Fyndade intet, men glad ändå. :)

Hilsen,

/P
#97 - 4 april 2011 09:59
medans ni höll på med fiskinköp, höll jag på med övningskörning uppe i de småländska skogarna.

tror faktiskt att ni hade roligare än vad jag hade.......

.
#98 - 4 april 2011 13:49
förutom att jag köpte lekparet med AP macmasteri köpte jag 5st corydoras sp c139!

är det deras namn eller vet någon vilken sort det är skulle vilja köpa typ ett tiotal till då dom livar upp mitt 240 l
#99 - 4 april 2011 14:03
Det är deras "namn" då de inte fått något latinskt andranamn: http://www.planetcatfish.com/catelog/species.php?species_id=468
#100 - 4 april 2011 17:37
ok var det du som sålde dom kanske =)? vet du om dom går att få tag i någon affär eller det är bara hemma odlade som finns
#101 - 4 april 2011 19:33
5 st Scleromystax cw038 för 140 eller 160 var inte fy skam... :D

Var mest av allt sugen på tefe-diskarna men kom tyvärr försent... hade tom laddat plånboken...

Lite levandefödare hade inte varit fel heller men de priserna stack iväg lite väl snabbt tyckte jag... :D Fick trösta mig med lite hornsärv som aldrig är fel det heller...

Den korta stund jag var där var det mycket välgenomfört!! Tack som fan för allt jobb och slit...

Ps. Jag hjälper mer än gärna till nästa år! Var anmäler man sig??
#102 - 4 april 2011 22:05
Zohan skrev:
ok var det du som sålde dom kanske =)? vet du om dom går att få tag i någon affär eller det är bara hemma odlade som finns

Nej, det är en duktig kille som heter Christian som har en odling i Lund numera. Han säljer till affärer med, och har nicket C113 här på forumet. Kolla lite längre upp på den här sidan så hittar du hopnom, och så kan du kolla på hans hemsida som han länkar till:).
#103 - 5 april 2011 05:18
Big Sal,
bara att gå med i MAF!!

Finns mycket att göra och alltid för få händer!!

Hilsen,

/P
#104 - 5 april 2011 05:30
C113 skrev:

ansjo skrev:
Och mig:p...

Det kommer o finnas många påsar av desa o bjuda på nästa gång :):)
#105 - 5 april 2011 10:01
kaj.p skrev:
Det kommer o finnas många påsar av desa o bjuda på nästa gång :):)

Var inte så säker på det, levandefödare är svåra jämfört med cirkeltorsk!!!
Kjell Fohrman
Administrator
#106 - 5 april 2011 10:11
C113 skrev:
Var inte så säker på det, levandefödare är svåra jämfört med cirkeltorsk!!!

Kaj kanske menar nästa auktion han är på - nämligen den som Poecilia Scandinavia har i Varberg och på den kommer det BARA att vara påsar med levandefödare;)
#107 - 7 april 2011 19:40
tackar för en mycket trevlig auktion,men hade hoppas där var fler L-malar :)
#108 - 10 april 2011 11:59
Rödcikliderna jag ropade in förra veckan har redan lagt rom! :)
#109 - 10 april 2011 13:39
NIC skrev:
Rödcikliderna jag ropade in förra veckan har redan lagt rom! :)

Kul! Här har du en bild på pappan till dina fiskar. Fantastiskt vackra och förvånansvärt fredliga för att vara en rödciklid.
#110 - 10 april 2011 15:18
Mycket stilig!!
#111 - 10 april 2011 15:51
NIC skrev:
Mycket stilig!!

Absolut. Dessutom är honan ännu mer intensivt röd än hanen på bilden. Hanen har en lite mer gula inslag i sin grundfärg.
#112 - 10 april 2011 18:15
Separedrade du föräldrarna från ynglen efter ett par veckor eller lät du de gå med föräldrarna hela tiden?
#113 - 10 april 2011 18:23
NIC skrev:
Separedrade du föräldrarna från ynglen efter ett par veckor eller lät du de gå med föräldrarna hela tiden?

De du köpte fångade jag upp från föräldrarnas akvarium samma morgon som du köpte dem. Men då är det ett 960-liters. Föräldrarna vaktade dem väl fram till de var 1,5-2 cm stora.
#114 - 11 april 2011 00:29
Försäljare!

Nu är alla försäljningsresultat uppladdade till servern. Logga in som vanligt, så kan du nu på fliken 'Resultat' se precis vad ditt gods gick för. Om du inte stannade kvar till auktionen var slut för att hämta ut dina pengar så kan du göra det på vårt MAF-möte på torsdag. Om du inte kan infinna dig där kontakta vår kassör.

Till nästa år är målet att även registreringen av försäljningspris skall ske on-line, så att databasen uppdateras i realtid. Då kommer även hantering av kvitton och pengautbetalning efter auktionen att gå ännu smidigare, istället som nu halvmanuellt uträknat i excel.

Sist men inte minst, tack för att ni bidrog till att göra auktionen till en succé!

:)

Annons