Tack för en trevlig träff!
Självklart är vi alla lite osäkra på hur allt ska läggas upp och så vidare.
Och de som arrangerar och hjälper till vid en sådan här tillställning är ofta ovana.
Men ett tips är att era springare hela tiden är "synliga" med sitt objekt, lämpligtvis då brevid utroparen.
Ett STORT + var att vi hade en lista via projektor på väggen, detta var verkligen super och är något som bör ges som tips till andra föreningar.
Mycket bra:D
Hoppas att vi ses snart igen!
Calle & C/O
1)RIS & ROS:D Det blir ännu bättre när ni kommer håg att printa ut den blandade listan med INLÄMNINGSNUMREN synliga före varan, man vill ju helst inte bjuda på sina egna fiskar av misstag....:D;) lite bättre blandad lista efterlyses också, många poster kom "i klump" fast den var "slumpad".
Sedan underlättar det säkert lite grann också om den som registrerar slutpriset håller sig i närheten av UTROPAREN så han/hon får lite lugn och ro att skriva rätt pris i "loggboken"...
En uppmaning till publiken är att försöka sitta så stilla som möjligt och att hålla sig lite tyst i auktionslokalen, jag tror att våran stackars utropare hade det lite/mycket svårt att se/höra alla bud idag (lite hes verkade han åxå mot slutet), vill man inte bjuda på auktionsgodset så kan man ju alltid gå lite avsides om man vill prata....stäng även gärna av mobiltelefoner, eller sätt den på "tyst" läge....men sammantaget så var det en väl genomförd auktion!!!!!! Kommer gärna tillbaka! Kul att jämföra olika auktioner avseende prisnivå: i GBG t.ex så kostar t.ex. levandefödare i allmänhet MYCKET mindre än i Malmö.(?) eller var det bara idag?...Det märks hur som helst att det är olika typer av föreningar som anordnar, jag tyckte att det idag var "bättre" blandning av auktionsgods, i GBG brukar det vara en övervikt för olika typer av ciklider, och då speciellt Malawi, men idag var det lite av varje, det är bra tycker jag, saknade bara lite fler Corydoras, var höll "Guardians"-folket hus?
2)peterhaack:NJA, det fanns plats, även om det var precis, någon kofot behövde inte Magicfingers använda....själv kom jag hem med en grupp superfina guppy, och ett Eheim-ytterfilter (som KANSKE/TROLIGEN har ett litet fel på låsmekaninsmen visade det sig...[:o], men det får man väl fixa till, 260:- för ett beg.2233 är väl hyfsat ändå?):D
3)När Kjell är med så får alla Z-pet goldisar namnlappar, bara han VET att man skall dit.....nu var han visst på semester...:p:(
4)Själv skulle jag aldrig lämna in utgånget foder till försäljning.....:p
5)MagicFingers: Tack för skjutsen![:-15] Hoppas "mina"/dina WP klarar sig bra hemma hos dig nu, och dina andra andra inköp också för den delen.
CITAT: "Guppys, ormskin/tvestjärt 2+2 55:-" -jag har för mig att de kallas Ormskinn/DUBBELSVÄRD, låter lite bättre eller hur?
jag satte mina fina rödrosa dubbelsvärdsguppy separat, skall (ren)odla dem riktigt fina tänkte jag....;)