Storlek??

#1 - 14 juni 2009 19:54
Vill köpa mej ett nytt akvarium :D tänkte ha mina kampfiskar i där (4 st). Hur stort kar måste jag ha då? För att de ska trivas... :confused: Vill inte ha ett så stort eftersom jag redan har ett... [:o]

Tack
#2 - 14 juni 2009 20:13
runt 60 liter hade nog varit lagom, kanske lite större^^.
#3 - 14 juni 2009 20:14
Ca. 80L borde väl räcka om du planterar riktigt ordentligt, eller?
Tänker mest på att honorna ska kunna ha ställen att gömma sig på [:o]
#4 - 15 juni 2009 15:06
Tror ni att ett 54 liters är alldeles för litet? Dessa firrar går tillsammans i ett kar nu så de funkar ju tillsammans. Vad tror ni?
Tack
#5 - 15 juni 2009 15:09
HeroS skrev:
Tror ni att ett 54 liters är alldeles för litet? Dessa firrar går tillsammans i ett kar nu så de funkar ju tillsammans. Vad tror ni?

Tack

Tror att 54L kan bli för litet om de får för sig att leka. En ensam kampfisk är lagom men med massa honor med tror jag att det blir för litet [:o]
#6 - 15 juni 2009 15:16
Nina82 skrev:
Tror att 54L kan bli för litet om de får för sig att leka. En ensam kampfisk är lagom men med massa honor med tror jag att det blir för litet [:o]

Du menar att hanen blir aggressiv då och de inte har någon stans att gömma sig eller? :d
#7 - 15 juni 2009 15:17
HeroS skrev:
Du menar att hanen blir aggressiv då och de inte har någon stans att gömma sig eller? :d

Just det ;)
De tenderar att bli ganska intensiva under lek [:o]
#8 - 15 juni 2009 15:19
Nina82 skrev:
Just det ;)

De tenderar att bli ganska intensiva under lek [:o]

Jo de kan ju de hehe de små liven, hm jag vill ju ha ett litet ett... aja vi får väl se vad de blir.. kanske funkar med massa gömställen [:o]
#9 - 15 juni 2009 15:21
HeroS skrev:
Jo de kan ju de hehe de små liven, hm jag vill ju ha ett litet ett... aja vi får väl se vad de blir.. kanske funkar med massa gömställen [:o]

Varför måste du ha honor?
Kör på ensam kampfisk i ditt 54L och sätt in nåt litet stim rasboror eller nåt ist.
Mycket mer fridfullt :)
#10 - 15 juni 2009 15:25
Nina82 skrev:
Varför måste du ha honor?

Kör på ensam kampfisk i ditt 54L och sätt in nåt litet stim rasboror eller nåt ist.

Mycket mer fridfullt :)

Eftersom jag har mina 3 honor tillsammans med min hane i ett annat sällskapsakvarium och jag vill inte flytta isär dem. De trivs mycket bra med varandra verkar de som, så då ska de få ett eget kar tillsammans (lite mindre) så de får det exakt som de vill och så kan jag skaffa andra till det större karet då de är lite begränsat när man har kampfiskar ;)
#11 - 15 juni 2009 15:27
HeroS skrev:
Eftersom jag har mina 3 honor tillsammans med min hane i ett annat sällskapsakvarium och jag vill inte flytta isär dem. De trivs mycket bra med varandra verkar de som, så då ska de få ett eget kar tillsammans (lite mindre) så de får det exakt som de vill och så kan jag skaffa andra till det större karet då de är lite begränsat när man har kampfiskar ;)

Men om du har haft dem ett tag och de inte bråkat än så tycker jag gott du kan ge det ett försök. Plantera tätt med gott om gömställen så blir det säkert bra :)
#12 - 15 juni 2009 17:01
Nina82 skrev:
Men om du har haft dem ett tag och de inte bråkat än så tycker jag gott du kan ge det ett försök. Plantera tätt med gott om gömställen så blir det säkert bra :)

Ja man kan ju prova =) Tack tack för svaren!:d

Annons