Storlek på Rena XP3

#1 - 8 september 2007 11:08
Hej.
Är det någon som har ett Rena XP3 som kan berätta för mig hur stort det är.
Det jag är intresserad av är höjden. Jag skall eventuellt bygga in ett sånt filter i en möbel, men måste då veta att det får plats, innan jag beställer filtret och bygger möbeln.

Jag har läst att det ska vara 240x210x415 mm alltså 415mm högt, men jag vet inte om det är själva "burken" som är 415 eller om det är inklusive slangkopplingarna.

Min möbel kommer bli ca 500mm invändigt och jag är osäker på om det här filtret får plats i.

/Mattias
Maffia666
#2 - 8 september 2007 16:42
MattiasC skrev:
Hej.

Är det någon som har ett Rena XP3 som kan berätta för mig hur stort det är.

Det jag är intresserad av är höjden. Jag skall eventuellt bygga in ett sånt filter i en möbel, men måste då veta att det får plats, innan jag beställer filtret och bygger möbeln.

Jag har läst att det ska vara 240x210x415 mm alltså 415mm högt, men jag vet inte om det är själva "burken" som är 415 eller om det är inklusive slangkopplingarna.

Min möbel kommer bli ca 500mm invändigt och jag är osäker på om det här filtret får plats i.

/Mattias
Det bör ju vara inkl slangkopplingarna, det var det på ett Tetra tec jag köpte iallafall.
#3 - 8 september 2007 18:52
Jag kollmätte just mitt Rena XP3 och det är 415 mm inklusive slangkopplingarna. Mitt skåp är 600 mm och det ger gott om plats för slangarna och för att manövrera filtret när det ska rengöras. 500 mm ser ut som det borde kunna fungera också, så som mitt skåp ser ut, fast det kan bli lite trångt när man fäller upp spaken för slangkopplingarna. Hoppas det hjälper!
#4 - 9 september 2007 18:30
Har ritat och räknat lite och mitt skåp blir 565mm invändigt. Det borde alltså vara lugnt.

Tack för hjälpen
#5 - 15 september 2007 15:56
Du kan få köpa en XP3-filter av mig om du vill (billigt). Har två stycken, varav det ena har trasiga fästen, men som du kan få med på köpet som reservdelar. Alla grejer, inklusive originalkartong (till det ena filtret) följer med.

Maila mig om intresse finns på : [EMAIL="andreasifristad@telia.com"]andreasifristad@telia.com[/EMAIL]

Filtren finns i Borås...

Annons