Storpack bikarbonat i Göteborg?

#1 - 26 november 2006 10:08
Hej!

Har nu spenderat rätt mycket tid på att ringa runt till bagerier, konditorier och livsmedelsgrossister i göteborgsområdet för att kolla om någon kan sälja bikarbonat. Ingen vill sälja till mig! :mad: Vet att det finns på ICA, konsum osv, men skulle gärna vilja köpa en lite större mängd. Ska kolla ÖB idag tänkte jag, sen vet jag inte var jag ska leta.

Ni i Göteborg som fått tag på bikarbonat i lite större mängd, vart har ni gått?
#2 - 26 november 2006 10:51
Måste det vara bikarbonat? eller det lika bra med natriumkarbonat?

Nej det gör det nog inte =O(
#3 - 26 november 2006 11:35
Mina kemi-kunskaper har svalnat något, men det är väl natriumbikarbonat som är vanligt bikarbonat... som man använder för att höja pH/KH. Det är till detta jag ska använda det.
#4 - 26 november 2006 12:06
Det finns väl i zooaffären?
30kr/kg kostar det i min iaf.
#5 - 26 november 2006 13:13
Nols ciklidhobby, inte i göteborg men itne så långt ifrån, säljer rejäla påsar salt och bikarbonat till hugade akvarister.
#6 - 26 november 2006 16:53
CeCe skrev:
Det finns väl i zooaffären?

30kr/kg kostar det i min iaf.

Har inte lagt märke till att någon av de zooaffärer jag varit inne i haft bikarbonat, men ska börja fråga runt i zooaffärerna också då!

[quote=_Lena_]Nols ciklidhobby, inte i göteborg men itne så långt ifrån, säljer rejäla påsar salt och bikarbonat till hugade akvarister.[/quote]
Tack för tipset!
#7 - 26 november 2006 17:24
Det finns även 2 kg förp på Willys för 59 kr.
I alla fall finns det i Skellefteå och jag antar att dom har samma sortiment i hela landet
#8 - 26 november 2006 17:55
albjohn skrev:
Det finns även 2 kg förp på Willys för 59 kr.

I alla fall finns det i Skellefteå och jag antar att dom har samma sortiment i hela landet

Kanon! Ska kolla imorgon!
#9 - 26 november 2006 18:00
Kolla så bikarbonaten inte är bakpulver.
#10 - 26 november 2006 18:09
Kolla hos Apoteket, de kan säkert ta hem en säck, eller pall eller så.. :D
#11 - 26 november 2006 18:10
Det är Bikarbonat= Natriumbikarbonat som finns på Willys,, märket är Knorr och dom finns där dom har storförpackningarna av ananas, gurka mm
#12 - 26 november 2006 18:14
Tack för alla tips!
Jag ska kolla noga nu. Men så länge det heter bikarbonat, natriumbikarbonat, natriumvätekarbonat eller E500, så ska det väl vara lugnt...
#13 - 26 november 2006 18:27
#14 - 26 november 2006 20:22
Jag åkte iväg nu ikväll och kollade på Willys. Alltid lika kul när man får sådana impulsiva ryck! Tyvärr hade de inget storpack i den butik jag var i. Köpte några småpåsar tills vidare. 4.20 kr för 70 gr, vilket blir 60 kr/kg. Inte jättebilligt i längden, så jakten fortsätter! :)
#15 - 27 november 2006 21:38
kollat göteborgs orienthus? vid willys gamlestan på vägen till hjällbo... orientbutiker brukar ha allt i storpack och jag har för mig att jag såg bikarbonat där också... själv köpte jag storpack falafelmix och massa libabröd.. gött...
lycka till med letandet =)
#16 - 27 november 2006 22:20
Vandal skrev:
kollat göteborgs orienthus? vid willys gamlestan på vägen till hjällbo... orientbutiker brukar ha allt i storpack och jag har för mig att jag såg bikarbonat där också... själv köpte jag storpack falafelmix och massa libabröd.. gött...

lycka till med letandet =)

Tack för tipset! Nu får jag snart göra en lång lista på butiker jag ska åka runt till! :D Falafelmix såg jag på Willys igår förresten. Det var nära att jag föll för frestelsen! hehe

Annons