Som rubriken lyder. Vem i Sverige har störst privata enskilda akvarium till volym?
Lite nyfiken bara.
Vandal skrev:På Saltvattenssidan av hobbyn finns en med ett 5000liters kar, här på zoopet vinner nog kjell med sitt 3000liters i källaren...
Finns säkerligen större hos folk, men som inte vill visa upp dem...
Många sätter en ruta på framsidan för bättre insyn i detta du kallar damm det är det senaste på den fronten...Då är det allså konstaterat att dem har största Akvariumen inte hänger på detta Forumet i alla fall;)HenkeP skrev:Jag skulle nog säga att finns det minst en sida, eller en betydande del av en sida, med "under vattnet-insyn", så är det ett akvarium.. Ser man bara från ovan är det en damm.. :p
Jag säger för sjutton det i tidigare inlägg,dem flesta som bygger sådant här sätter en frontruta på framsidan jag kan inte länka dit då man måste vara medlem tydligen för att se det.¨Men jag förstår ditt resonemang här plus man bör kanske ha det i vardagsrummet och inte i Garaget som dem flesta har hihihihHelene&Andreas skrev:Trodde också att man skulle få se lite bilder! ;)
Men Patrik, för mig är Koi en dammfisk och ingen akvarie fisk. Men jag har kanske fel!
För mig är ett akvarium något som man kan sitta och titta på och njuta. En damm har man utomhus och ett akvarium inomhus. Men jag håller med HenkeP. Ett akvarium har minst en ruta som man kan se in genom, en damm ser man ovanifrån.
Patrik Steen skrev:Jag säger för sjutton det i tidigare inlägg,dem flesta som bygger sådant här sätter en frontruta på framsidan jag kan inte länka dit då man måste vara medlem tydligen för att se det.¨Men jag förstår ditt resonemang här plus man bör kanske ha det i vardagsrummet och inte i Garaget som dem flesta har hihihih
Jerry_ciklid skrev:Jag har mina kar (6*45l 5*375l 4*200l) i vardagsrummet och sovrummet, hade jag däremot haft stort garage eller tillgång till lokal hade dom säkert stått där:)
Testa sökfunktionen här på Zoopet..Då han har en hel projekttråd på detta så är det ett antal bilderHelene&Andreas skrev:Men finns det verkligen ingen som vet något? Förresten... Finns det några bilder på Kjells 3000 liters?
hult87 skrev::O det var många akvarier det :)
Jerry_ciklid skrev:Jo, det har dragit iväg en aning. Men jag hoppas inom kort på att komma över en mindre lokal där jag kan fortsätta. Men det funkar som det är, tur att man har en förstående sambo som åxå är intresserad ;)
eriahl skrev:Är det på 24000L färdigt än?
eriahl skrev:Men det är väl bara att lyfta på madrassen och ta fram pengarna. Gör inte alla så? Själva ligger vi på golvet nuförtiden