Efter att inte haft något akvarium på 15 år så har återigen min passion och mitt intresse för akvarium vaknat:)[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.zoopet.com\/forum\/core\/image\/gif;base64,R0lGODlhAQABAPABAP\/\/\/wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw=="}[/IMG2] bor just nu i lägenhet med sambon och vår bebis som föddes i maj i år så har fått lova att hålla mig till två små akvarium tills vidare. Har ett 54l som är "up and running" med kakaduor,fjärilar,guppy och corydoras. Håller på att sätta upp ett 54 till som jag limmat 3D bakgrund från juwel i och håller på att inreda. Tanken är sen att flytta över beståndet i de akvariet och använda mitt nuvarande igångsatta lilla kar som lite odling. Så denna projekttråd kommer cirkulera runt dessa två små ”baljor”. Bifogar lite bilder på projektet..
Jättekul att följa ditt projekt med små akvarium. De flesta på detta forum har ju stora akvarier. För min del uppfattar jag att det är svårare att få små akvarier att fungera. Lycka till.
[QUOTE=Göran 46;n2420158]Jättekul att följa ditt projekt med små akvarium. De flesta på detta forum har ju stora akvarier. För min del uppfattar jag att det är svårare att få små akvarier att fungera. Lycka till.[/QUOTE]
Ja de är lite krångligare med värdena är min erfarenhet :/
[QUOTE=Nando;n2420282]Trist! Men typ alla fiskar som har tillräckligt stora munnar och inte är enbart växtätare lär snacksa på ägg och småyngel. [/QUOTE]
Japp. Flyttade ut guppyna till sällskapskaret istället, så får corysarna gå själv tills ja lyckats knipa ett gäng ägg.
Lite nya bilder, fick mublera om o skicka ut redmoorroten för den ställde till det med värden och slem :/ Gjorde karet mer lättskött och mer yta för firrarna att röra sig på... o sen har jag fått lite Apistoägg i odlingskaret=))==)
Full fart i akvariumen. Lyckats norpa äggen från mina apistos och fått dom att bli frisimmande så de känns kul. Corydorabebisarna är nu ca 1,5 månad och ena rediga ätarmaskiner. Nu börjar även tigerendler/röd delta guppykorsningarna färga ut. Ska bli kul att se vad slutresultatet blir :):)
[QUOTE=Ekenberg;n2421687]Jättekul när det händer så mycket i karet. Älskar corydoras yngel, de liksom vimlar omkring hela tiden och letar jämt mat. [/QUOTE]