Vet inte om det är sant, men jag har hört berättas att han personligen flera gånger hindrat inplantering av nilabborre i Malawisjön.
I så fall är han inte bara ansvarig för malawiciklidernas popularitet, utan rentav för att de alls fortfarande existerar.
Det stämmer att han har lagt ner mycket jobb på att stoppa inplanteringen av nilabborren i sjön och just använt som argument den stora betydelesen som cikliderna haft för landets ekonomi.
Om jag fattat det rätt så var han så sent som igår också iväg på ett myndighetsmöte och var väldigt trött när han kom hem - och sedan tog det slut i natt.
Vad gäller Jens A. fråga så svarade jag väl egentligen ovan. Lite mer info dock - hans barn är ju för unga för att ta över, men jag antar att hans fru kommer att fortsätta. Dock har jag svårt att se att det kommer att fungera - men låt oss verkligen hoppas det. Främst för familjens och alla de anställdas skull (direkt och indirekt är ca. 1000 personer beroende av Stuarts företag), men också för akvariehobbyns skull.