Du har en salig blandning av fiskar. Kanske kan du göra dig av med botiorna, sälja dem eller lämna in någonstans?
De bruna malarna är troligen ancistrusmalar (de blir då bara runt 12 cm). Om de slåss mycket och ofta är det kanske bättre att bara ha en enda. De vill ha många mörka trånga gömställen, annars kan de bli stressade eller börja slåss om det finns för få ställen. Så har du bara en grotta, skaffa fler! Eller rötter med en grop under där de kan ligga i mörkret. De är bra på att äta alger, men gillar inte de svarta tofsalgerna.
Om du inte gillar att svärdbärare får yngel, gör dig av med dem, för de kommer alltid göra akvariet överbefolkat, om du inte köper en fisk som äter alla yngel.
Vad jag menar är: Tänk över vilken sorts fiskar du vill ha. Ett vackert stim? Köp då fler tetror av samma sort, minst 10 av en sort. Kanske komplettera med någon annan större fisk som kan bli ett "blickfång" som gurami, ciklid (skalar eller annat) eller liknande.
Sedan någon bottenfisk, ancistrus är jättebra men det är ju tråkigt om de bråkar. Det är iallafall min favoritmal :)
Är det de svarta tofsalgerna du menar? Siamesisk algätare trivs bäst om de är flera stycken.. De är livliga, kanske inte det bästa att kombinera med ancistrus-malen, enligt mig.
Alltså: Ja du kan köpa skalarer men de kan nog vara ganska aggressiva/livliga och eventuellt bita på svärdbärarnas fenor? Jag är osäker. Men jag skulle ändå göra mig av med praktbotiorna.
Det är finare med 3-4 arter, högst, i ett akvarium, tycker jag. Så att det blir lite harmoni. Lite blandade arter (stimfisk, mindre grupp av annan fisk, bottenfisk) :)
Det var bara några åsikter från mig och inget du måste följa.