Sugen på att prova diskus.

#1 - 14 januari 2010 10:45
Hej

Jag är relativ nybörjare med akvarium men jag är ändå sugen på att prova diskus, har läst på en del och de flesta rekommenderar att man inte annan fisk med diskusen medans andra har det utan problem. Det jag då undrar är om det skulle fungera med dessa kamrater i samma kar.

[FONT=Arial][SIZE=2]Praktbotia [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2]5[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Scalare [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2]2[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Silverhaj [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2]4[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Eldstjärt [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2]1[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Öronål [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2]1[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Siamesisk algätare [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2]5[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Mal [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2]1[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial]// Tom[/FONT]
#2 - 14 januari 2010 10:50
Hej Tom,

Diskus fungerar allra bäst i ett akvarium där ett litet stim med diskus får vara huvudfisk. Man kan gärna komplettera med bottenfisk, Corydoras och L-malar samt ett stim med tetror. Skulle inte rekommendera dig att sätta diskus tillsammans med de fiskar du har idag.

Hur stort akvarium har du?
#3 - 14 januari 2010 10:54
Hej

Akvariet är på 375 liter. Vilka fiskar måste bort? Vilka kan sparas?
#4 - 14 januari 2010 10:59
[FONT=Arial]Praktbotia [SIZE=2]5[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Scalare [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2]2 [/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Öronål [/SIZE][/FONT][FONT=Arial][SIZE=2]1 (vet jag inget om)[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial]Bort... om du vill ha större chans att lyckas med diskus iaf.[/FONT]
[FONT=Arial]Sälj av de här fiskarna och köp 6-7 diskus i storlek ca 12cm.[/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial]Mal [SIZE=2]1 (vad är det för mal?)[/SIZE][/FONT]
#5 - 14 januari 2010 12:13
Ouscazz skrev:
[FONT=Arial]Praktbotia [SIZE=2]5[/SIZE][/FONT]