SunSun jp-023 till 260L Malawi

Gäst
#1 - 19 april 2010 13:31
Tjenare!

Har hållt på med fisk ganska länge men haft ett uppehåll nu på några år. Och tänkte testa någon av dessa nya pumpar som finns på maknaden. Så nu vart det inhandlat en JP- 023. Tänkte kolla med er vad är vitsen med att det är 2 utblås på dessa pumpar ? Samt va tror nu räcker denna lilla pump till mitt kar på 260L.

Har ju ingen erfarenhet av dessa. Kör nu med båda utblåsen då jag tyckte den va lite klen med bara det lilla.

För övrigt så är den väldigt tyst.

Fisk som simmar i burken är Hongi, auratus, saulosi och maingano
#2 - 19 april 2010 13:43
2 utblås? på bild jag sett så är det 1 utblås med en liten pip uppepå och på den sätter man en slang för att dra ner luft så att man kan få bubblor! Om det är den enda filtrering du har i ditt kar så måste du skaffa mer filter för den lilla filterytan räcker inte till[:o]
Gäst
#3 - 19 april 2010 13:49
Det är 2 utblås ett man kan montera en slang på eller liknande. Sedan det lilla som man ser på bilden på nätet. Filter utan är ganska så stor 35x15cm.

d 2 utblåsen sitter i vinkel. Jag har funderat på om det kan vara wawe funktion??
#4 - 19 april 2010 17:42
Ingen aning varför den har 2 utblås...? Har filtret en filterpatron som är 35x15cm?
Gäst
#5 - 19 april 2010 19:58
Japps jag har en spec patron med ett genomgående rör med små hål i för att få så stor filteryta som möjligt. Dock ska detta in i en modul sedan. Men min undran är varför 2 utblås känns sååå konstigt.
#6 - 19 april 2010 20:11
Jag har också ett av dessa Sunsun, då fick jag med ett enkelt utblås och ett med två. Det fanns inte med i paketet?
Gäst
#7 - 19 april 2010 21:28
nop fanns bara det med dubbla utblås. Funderar på om man ska täppa igen det ena med plast eller silikon eller något. Detta leder bara till svårplacerat.
Man vill ju liksom inte att dessa 2 ska motarbeta varandra som de gör nu.
Jag fick en lång slang till min. Funderar lite på om det är varianten till dammar??

Måste lura vidare. Har läst lite o hittat att dessa pumpar används till ute dammar.

För jag har kikat som fasen o inte hittat en enda fördel med 2. Täpper man det stora så tappar man ganska mycket tryck i pumpen. Man vill ju ha så mycket sprutt som möjligt.

Dock possetivt att den är MYCKET tyst.
Gäst
#8 - 20 april 2010 21:08
Så nu är mitt problem löst. Hade munstycke som va till fontän. Så jag hemtade ett nytt med ett utblås oj oj oj vilken skillnad det blev. Nu ser man fisken vara malawi o "leka" emot strömmen o ha sig:) mycket piggare fisk. ang filet yta så ska jag införskaffa mig ett ytterfilter va det lider o bygga in JP i bakgrunden har ju back to nature inredning.
Gäst
#9 - 6 april 2011 16:56
Pumpen fungerar fortfarande och är lika tyst. Har den nu i ett filterhörn. Summa summarum kanon pump för billig slant.

Annons