Superbra pris

#1 - 2 april 2006 19:01
Fluval FX5 till superbra pris 1695:-:)
http://www.akvarielager.se/
#2 - 2 april 2006 19:29
1895 står det väl?
#3 - 2 april 2006 19:33
Ja men det är överstrukit och det är ett nytt rött pris på 1695
#4 - 2 april 2006 19:56
hmm..då är min webläsare dum då..får prova att rensa lite cookies ..ursäkta
#5 - 2 april 2006 20:27
Jo tjena du. blir nästan att beställa en ju. Kostar ju fasen 2400 på pwss. Inte så att jag behöver ett ytterfilter direkt men det priset lär ju ta ett tag att matcha.
#6 - 2 april 2006 20:54
Filtret verkar kanon, har haft ett igång i en månad.
Fast jag betalar gärna lite mer i en affär utan ballongmolly, golfboll, slöjancistrus och paroonhaj.
#7 - 2 april 2006 21:50
[QUOTE=daniel60]Filtret verkar kanon, har haft ett igång i en månad.
Fast jag betalar gärna lite mer i en affär utan ballongmolly, golfboll, slöjancistrus och paroonhaj.[/QUOTE]

Bra.. mera sånt folk!
#8 - 3 april 2006 02:39
[quote='[xstream]Kostar ju fasen 2400 på pwss. [/quote]

pwss är svindyra på en del grejer :/
#9 - 3 april 2006 05:30
Men dom ger bra service, och det kostar men är värt en del det med!
#10 - 3 april 2006 05:38
jojo men om man kollar på fluval404 till exempel så skiljer det bortåt 350kr i pris mellan pwss och min lokala zooaffär och då är inte ens frakten inräknad :/
#11 - 3 april 2006 06:32
Iofs är det nog svårt att hänga med prisutveckligen på alla produkter för PWSS, de är dock överlag mest prisvärda av de svenska onlinebutikerna skulle jag tro. T.ex. e-postade jag Patric på PWSS angående Eheim ytterfiltret 2229 eftersom de ej saluför det, men de skulle få in filtret till ett pris av 3000:- vilket jag tyckte lät ovanligt dyrt för att va från PWSS så jag vände istället blickarna emot Flodströms akvarietillbehör samt Akvarielagunen som hade ett bättre pris på runt 2650:-. Men efter några dagar fick jag svar från Patric igen där han berättade att han misstagit sig på prisuppgiften och att de istället skulle sälja filtret för 2500:- vilket genast gjorde PWSS bäst igen! Sen har de sån överlägsen trevlig service! Men det finns en uppstickare i branschen som kan mäta sig med PWSS nu har jag märkt och det är zooplanet.se som ger bra service och har bra priser även de. Men som med alla grejer som man ska köpa så lönar det sig alltid att kolla runt och jämföra priser. T.ex. är ju PWSS billiga på mycke men långt ifrån allt! Exempelvis på heltäckande ljusramper för 4 rör som jag ska köpa framöver med måtten 150*50cm från CBS tar PWSS 1700:- medan zooplanet.se tar 1680:- för samma ramp. Frakten har jag iofs inte tagit ställning till på de olika butikerna. Dock tror jag att jag kan få rampen billigare genom CBS själva alltså Litima eftersom jag brukar handla i deras butik i Skövde.

-peace out-
#12 - 3 april 2006 15:36
Jag tycker guldfisken är bra. Riktigt snabba leveranser med bra priser.
Mvh Marcus
#13 - 3 april 2006 17:39
[quote=Kockfrallan]Jag tycker guldfisken är bra. Riktigt snabba leveranser med bra priser.
Mvh Marcus[/quote]

Jag håller oxå på guldfisken. Snabb leverans och snabba svar på mejlen.
Bara positivt att säga om dom! :)
#14 - 3 april 2006 18:02
guldfisken har jag pratat med på telefon en gång. aldrig varit med om flummigare person. jag kan inte ha sagt mer än 30 ord och ändå lyckades hon blanda ihop alltihopa.
var dessutom inte medveten om vilka grossister de köpte ifrån.
#15 - 3 april 2006 18:17
Jag tror att alla butiker, inklusive de på nätet, har sina fördelar och nackdelar.

Det som irriterar mig är att vi i en tråd här på forumet kan läsa upprörda kommentarer om säljgalna och okunniga butiker, för att här i denna tråd se ett lågt pris premieras samtidigt som denne säljer någon som mycket få människor skall ha i sitt akvarium, nämligen Paroonhajen. Slöjancistrus och ballonmolly låter inte heller kul.

Om vi bara skall fokusera på pris, och skita i allt vad service och kunskap heter så tror jag att vi får ganska tråkiga affärer till sist, med taskiga lägen i källare i förorterna, med ett mycket torftigt sortiment och personal som kan hantera kassaapparaten men inte mycket mer.

Jag är säkert telefonsäljarnas mardröm, för när de ringer till mig och skall sälja ett "billigare" telefon- eller el-abonnemang så nekar jag och säger att jag vill ha det bästa, inte det billigaste. Det blir alltid först tyst, och sedan försöker de förklara varför de är bäst, nämligen för att de är billigast... Och så där håller vi på ett tag.

Jag vill att det skall vara en upplevelse att handla. Det kan vara billigt också, men jag vill kunna välja. Och det är inte bara produkt jag vill välja, utan också när jag skall köpa den. Öppettider är viktigt. Det är också viktigt hur varan presenteras. I en ljus och luftig butik med ordnad struktur på varorna trivs jag bättre än i en dunkel källare med balkar, stolpar, rör och en massa prång som stör upplevelsen av att ta del av produkterna.
#16 - 3 april 2006 18:53
Akvarielagret är en bra butik

inne o strular där nån ggn i månaden bra priser på växter o fiskar
dock inte så stort utbud men helt klart godkänd butik
#17 - 3 april 2006 18:53
Bra sagt Swetrot, håller med dej! Fast för mej spelar priset en rätt stor roll också. Fast jag skulle inte köpa av vem som helst.
Tycker att Guldfisken är bra, köpt från dom några ggr och det har gått rätt fort med svar på mail o leveranserna, inget negativt om dom direkt. PWSS är riktigt bra också =)
#18 - 3 april 2006 19:46
Humm det här e ju så billigt så man börjar fundera....
#19 - 4 april 2006 13:24
inget fel på priset ..
sett stapeln med filter dom har i kassan
priset är samma i butiken inga konstigheter
#20 - 4 april 2006 14:11
Sen ska man ju betala för filtermatrial också....dyrt.
#21 - 4 april 2006 14:58
dyrt?

filtermatte e relativt billigt
Biobollar kostar en 50-2kr styck är väll inte dyrt om man gämför med vad man får
du behöver ju inte rengöra eller serva på 1år
#22 - 4 april 2006 15:06
Får man inte med filtermedia i ett Fluval filter?
#23 - 4 april 2006 17:11
Bara filtermatta runt korgarna
#24 - 4 april 2006 20:26
Allmänt så kan det löna sig bra att kolla runt lite på olika internetshoppar, höra med butikerna på orten och kankse även kolla runt om det finns bra affärer en bit bort. Personligen så har jag handlat av pwss, akvarie lagunen och aquaristic (med goda erfarenheter av alla) samtidigt som jag har handlar regelbundet på två lokala affärer samt har handlat sporadiskt på två andra affärer. Bästa köpet var nog att beställa en eheim 2028 med filtermedia för ca1700kr inkl. frakt från tyskland.
#25 - 4 april 2006 22:41
Var och köpte ett FX5 i Örebro igår,väldigt trevlig personal får jag lov att säga.Bättre pris än så här blir det nog inte på en FX5,väntar med spänning på att installera det.
MvH Richard
#26 - 4 april 2006 22:57
personal ... gubben jobbar väll ensam va ja vet

men trevlig som fan e han
#27 - 5 april 2006 00:15
[QUOTE=mayday]personal ... gubben jobbar väll ensam va ja vet

men trevlig som fan e han[/QUOTE]

När jag var där så va de 2 i alla fall,Peter och Stefan tror jag de heter.
MvH Richard
#28 - 5 april 2006 00:53
dålig på vem som e vem i butiker

va han typ fet o flint ?
#29 - 5 april 2006 05:53
oj oj va tråden blev lång
#30 - 5 april 2006 18:13
[QUOTE=mayday]dålig på vem som e vem i butiker

va han typ fet o flint ?[/QUOTE]

Ja,den ena av dem.
MvH Richard
#31 - 8 april 2006 16:48
fx5:an ligger på 1795kr tror ja de va hos herkules zoo
#32 - 8 april 2006 20:42
Man behöver inte vara negativa mot vissa affärer det går ju att hoppa mellan dom så klaga inte.Ingen affär kan vara bäst.
#33 - 8 april 2006 20:47
Frågade min handlare vad han skulle ha för en FX5:a och han började med runt 2500:-, sen sa jag att jag hadde hittat det till 1695:- och efter mycket räknande och kliande i huvudet av honom skulle jag få det för 1800:- :p
#34 - 8 april 2006 21:41
maila patrik ang det priset på FX5:an så kanske han kan göra nått på priset .
ger här hemma i katrineholm 2175 hos min handlare för det.
var hos patrik för ett tag sedan och snackade lite med han ang div saker utanför akvarie biten.
och han berättade då att ha ej köper in saker han inte kan få ner priset på.
där av tog det ett tag innan am-topp kom hem till han.
han vart nästan osams med grosisten för att han inte ville ge det dom ville ha*S*

sen packar han ytterfiltrena knökfulla med vadd och kör dom hemma för att se om dom pallar belastningen.

och några som gav upp efter ca 1 dag säljer han inte alls pg av bristande kvallitet.
så jag rekomenderar han varmt.
mycket trevlig person i övrigt.
mvh jocke
#35 - 9 april 2006 10:23
Jämför med att beställa från tyskland innan ni köper tycker jag.
Jag gjorde som jag skrev i en annan tråd här 1000kr efter frakt i vinst på en Eheim 2080 +filtermedia.
http://www.aquarien-discount.de bara på tyska :-(
http://www.aquaristic.net/index_en/index.html även på engelska
#36 - 9 april 2006 10:29
de hä e lite roligt tycker ja att de kan skilja så mycke i pris.
här som ja bor har dom ett enda ytterfilter till salu, och det är ett fluval 304 (tror ja den heter) . och den kostar exakt 1800kr :) ja köpte mitt 404 för 895kr på herkules :)
#37 - 9 april 2006 10:32
[quote=andreassofus]och det är ett fluval 304 (tror ja den heter) . och den kostar exakt 1800kr [/quote]

1800 låter mest som ett dåligt skämt om ja ska va helt ärlig.
det är MER än va fx5:an kostar.
tycker prisbilden på vissa tillbehör i de här landet är minst sagt sjuk
#38 - 9 april 2006 10:34
hehe ja vet :) och en 50w doppvärmare kostar 299kr för den billiga och för en 2002 kostar den ca 400kr om inte ännu mer.. kommer inte ihåg.. det är inte konstig att man har dåligt med pengar när man bor i värmland :)
#39 - 9 april 2006 10:36
kanske dags å flytta ner till bästkusten då ;)
här är det mesta nåtsånär rimligt prissatt.

börjar mer å mer förstå varför en del tar bilen kör 40mil till göteborg köper ett akvarie och kör 40 mil hem igen.

men sen är det ju okcså så att en butik som herkules zoo som har mycket kunder kan ju sänka priserna lite då dom säljer mer på kvantitet.
lite skillnad mot en liten affär i nån "byhåla"
#40 - 9 april 2006 10:41
ja skulle absolut inte ha nåt emot o flytta till västkusten, men då får de bli strömstad eller grebbestad eller nåt :) det är de bästa som finns på sommaren.. men de e inte så långt härifrån om man åker igenom norge.. ca 10mil kanske..
#41 - 9 april 2006 10:45
[quote=andreassofus]hehe ja vet :) och en 50w doppvärmare kostar 299kr för den billiga och för en 2002 kostar den ca 400kr om inte ännu mer.. kommer inte ihåg.. det är inte konstig att man har dåligt med pengar när man bor i värmland :)[/quote]
Ja håller med att det är dyra priser här i värmland:mad:
Har nyss beställt ett AM Top 3338 till 375an från pwss
Hoppas det kommer att funka bra,har aldrig haft ett am top förut
Gick på priset och det verkar ju vara ok 800:-
#42 - 9 april 2006 10:48
Bättre att bo på ostkusten, men det e ju klart, tycker man om regn så.....:p :D
#43 - 9 april 2006 10:53
tja vill man slippa fästingar :p
Bilagor:
#44 - 9 april 2006 18:39
Ja det vill man ju men själv bor jag i risksonen ;/

Annons