Jag tror att alla butiker, inklusive de på nätet, har sina fördelar och nackdelar.
Det som irriterar mig är att vi i en tråd här på forumet kan läsa upprörda kommentarer om säljgalna och okunniga butiker, för att här i denna tråd se ett lågt pris premieras samtidigt som denne säljer någon som mycket få människor skall ha i sitt akvarium, nämligen Paroonhajen. Slöjancistrus och ballonmolly låter inte heller kul.
Om vi bara skall fokusera på pris, och skita i allt vad service och kunskap heter så tror jag att vi får ganska tråkiga affärer till sist, med taskiga lägen i källare i förorterna, med ett mycket torftigt sortiment och personal som kan hantera kassaapparaten men inte mycket mer.
Jag är säkert telefonsäljarnas mardröm, för när de ringer till mig och skall sälja ett "billigare" telefon- eller el-abonnemang så nekar jag och säger att jag vill ha det bästa, inte det billigaste. Det blir alltid först tyst, och sedan försöker de förklara varför de är bäst, nämligen för att de är billigast... Och så där håller vi på ett tag.
Jag vill att det skall vara en upplevelse att handla. Det kan vara billigt också, men jag vill kunna välja. Och det är inte bara produkt jag vill välja, utan också när jag skall köpa den. Öppettider är viktigt. Det är också viktigt hur varan presenteras. I en ljus och luftig butik med ordnad struktur på varorna trivs jag bättre än i en dunkel källare med balkar, stolpar, rör och en massa prång som stör upplevelsen av att ta del av produkterna.