Sushi Nori till Ancistrus

#1 - 25 februari 2010 17:18
Undrar om det är ok att ge lite Sushi Nori till mina Ancistrus malar dem som inte vet vad det är,så är det gröna överdraget som sitter på en Sushi rulle,jag ger detta till mina saltfirrar men kan jag också ge det till mina Ancistrus malar??

Vad rekomenderar även ni man kan ge Ancistrus malar förutom då Alg-Tabletter och Gurka som jag redan ger dem.
#2 - 25 februari 2010 19:14
Skulle tro det, är det inte gjoprt av någon slags alg? Ger något liknande till räkorna här hemma, och Endlersen som bor i samma burk är galna i det:)!
#3 - 25 februari 2010 19:24
ansjo skrev:
Skulle tro det, är det inte gjoprt av någon slags alg? Ger något liknande till räkorna här hemma, och Endlersen som bor i samma burk är galna i det:)!
Det är väl torkade havsalger luktar som attan när det blir blött,det får bli av att testa då:)
#4 - 25 februari 2010 19:26
Kan du inte berätta om de gillade det, tror att jag skall testa det nästa gång jag köper sushi.
#5 - 25 februari 2010 21:09
Det är väl torkade havsalger luktar som attan när det blir blött,det får bli av att testa då:)

Då är det samma mög jag har, frugan köper sådant grönfoder som godis till sig och tösen min, men jag hittade ett annat användningsområde för det:D...
#6 - 26 februari 2010 04:18
PiaJo skrev:
Kan du inte berätta om de gillade det, tror att jag skall testa det nästa gång jag köper sushi.
Det kan jag göra:)
#7 - 26 februari 2010 15:57
Nån som har ett bra tips på foder till Ancistrusmalarna förutom Gurka och tabletter?
#8 - 26 februari 2010 16:06
Mina är galna i förvälld broccoli, och det är inte bara Ancistrusen som äter...
#9 - 26 februari 2010 16:28
ansjo skrev:
Mina är galna i förvälld broccoli, och det är inte bara Ancistrusen som äter...
Förvälld=kokat innan eller att den bara ligger i vatten innan?är så satans trött att mina Clariasmalar äter allt innan dem får nåt,ända ggr dem får mat är när jag stoppar i lite gurka på en sked och kastar ner lite torrfoder då går dem på botten och små äter,så här har det varit sen Hallandträffen,men det går säkert ingen nöd men det är väldigt algfritt vid detta laget i karet om man kan utrycka sig så;):D
#10 - 26 februari 2010 16:45
:pKanske det blir sushi till grillträffen istället?
Förvälld är att den är uppkokad hastigt så den mjuknat och sjunker, istället för att leka frigolit i karet:).
#11 - 26 februari 2010 16:53
Mina älskar zucchini, eller hur det nu stavas ;):)
#12 - 11 mars 2010 20:27
Ger ni sådan brockoli som man köper i frysdisken eller färsk?
Hur mycket kan man ge?
#13 - 11 mars 2010 20:32
Jag brukar ge dem fryst för den är redan förvälld.

Kan säga att färsk mango var ingen favorit för dem.
#14 - 13 mars 2010 16:36
När jag drog fram mycket ancistrus brukade jag slänga ner ett isbergssalladshuvud i veckan... funkade utmärkt... men så hade jag också ett par hundra i det karet...
#15 - 13 mars 2010 20:05
PiaJo skrev:
Mina älskar zucchini, eller hur det nu stavas ;):)

Mina är helt galna i det oxå :)
Speciellt alla 500 ynglen i 54 liters karet :d

Annons