Svamp på platy

#1 - 30 oktober 2007 08:24
Jag har sätt att jag har fått svamp på min platy den ligger på ryggraden o sträcker sig drygt 2cm längs ryggraden..

Till min fråga är vad kan jag drabbat för slags svamp? det är vit i konsistensen

tror det kan vara vita prick av större variant
#2 - 30 oktober 2007 08:48
Vita prick är små vita prickar. Det på ryggen är det riktigt luddigt eller mer som vitt i huden.
#3 - 30 oktober 2007 09:05
Saruman skrev:
Jag har sätt att jag har fått svamp på min platy den ligger på ryggraden o sträcker sig drygt 2cm längs ryggraden..

Till min fråga är vad kan jag drabbat för slags svamp? det är vit i konsistensen

tror det kan vara vita prick av större variant

Schansen att du får bra svar är större i sjukdomsforumet...:p

Men här gör jag ett litet försök ändå:
Vilken sorts svmp du drabbats av spelar ingen större roll, skaffa medicin mot svamp så blir du av med det.:D
#4 - 30 oktober 2007 09:18
Tack för svaret o ska testa på en gång o se vilken medecin kan ta bort den svampen :)
#5 - 30 oktober 2007 09:58
Saruman skrev:
Tack för svaret o ska testa på en gång o se vilken medecin kan ta bort den svampen :)

Det finns flera märken, men fråga i din butik så får du råd om vilket du skal välja. Var noga med att det är SVAMP du skall behandla mot, inte vita prick....
#6 - 30 oktober 2007 11:15
tummen skrev:
Det finns flera märken, men fråga i din butik så får du råd om vilket du skal välja. Var noga med att det är SVAMP du skall behandla mot, inte vita prick....

Jag kommer att gå till akvarie affär o se vad dom rekomenderar för medecin för den svampen

Annons