Svärdbärare <3 pansarmal

#1 - 29 april 2010 11:00
Såg just min svärdbärarhanne ivrigt jaga och försöka sätta på en av mina långsträckta pansarmalar... Om han tog fel och trodde att det var en av svärdshonorna eller om han har fattat tycke för större, robustare grabbar på runt 14 cm är ju en intressant fråga. Dock verkade pansarmalen inte speciellt brydd utan seglade lugnt vidare med svärdis hack i häl. Får se om det blir Långsträckta svärdbärarmalar i akvariet sen :D:D
#2 - 29 april 2010 11:24
Nu såg jag att svärdbärarhannen försökte sätta på den ena nyckelhålscikliden men det fick han ångra bittert då kan bryskt blev iväg jagad ;) vårkänslor?
#3 - 29 april 2010 11:45
Det måste vara vårkänslor, absolut.:D Man känner hur det riktigt sprudlar i luften av vår! (Fast nog verkar de flesta hannar av levandefödare vara mer än lovligt galna emellanåt...?)
#4 - 29 april 2010 11:51
Ja, han har verkligen fått fnatt. Fast nu uppvaktar han i allafall på svärdbärarhonona. ;) Dessutom verkar nyckelhålscikliderna vara ute och ragga på min blåa guramihona... haha ja man får då bevittna mycket :D

I mitt andra akvarium har jag en mollyhanne som uppvaktar platys... alla har blivit som tokiga :D
#5 - 29 april 2010 12:03
Hoppas han är mer framgångsrik hos henne.

Dina kar måste ha fullt av hormoner i vattnet!:)
#6 - 29 april 2010 12:13
haha ja, måste nog kolla så inte vattenberedningsmedlet är hormonmedel eller nått :D
#7 - 30 april 2010 17:54
Har en dalmatin molly, Sir HumpaLot, som uppvisar samma beteende. Han har försökt sätta på såväl koppartetror som ancistrus och manliga black mollys. Hans fenor har en tendens att bli huggna lite titt som tätt. Tur att han har bra läkekött :)
#8 - 1 maj 2010 08:34
Hahaha Sir HumpaLot :D:D:D
Ja, just levandefödare verkar lite hrmmm... översexuella ;)

Annons