Svärdbärare?

#1 - 6 april 2008 12:03
Skriver denna disksion här också (skrev den på levandefödare) eftersom ingen har svarat där.

Jag har ett 61L akvarium som jag håller på att göra om. Jag tänkte börja med 2 Rubingurami (har redan köpt dem) 3 ballongmolly (har två nu) och kanske någon stimfisk. Jag kanske skulle vilja ha svärdbärare också, hur går det?
Om någon har bilder på svärdbärare så lägg gärna upp dem här för jag vill se lite olika färger. Just nu vet jag bara att det finns svar-orangea men har hört att det finns andra färger, vilka?
#2 - 6 april 2008 16:24
finns typ blå silvriga också;) Sen finns det ju andra på akvarie källaren
#4 - 6 april 2008 18:45
Gröna finns, dom är skitsnygga! enligt mej:P
#5 - 7 april 2008 12:41
Uddaveka skrev:
Gröna finns, dom är skitsnygga! enligt mej:P

Finns det?! Det låter konstigt med gröna svärdbärare, men jag tror dig!:)
Har du någon bild? Skulle gärna villja se dem.
#6 - 7 april 2008 12:52
Har funderat lite och tänkte att om jag inte hittar några svärdbärare så kanske jag ska satsa på Platy istället.
Ställer nu samma fråga som med svärdbäraren; Finns det några snygga Platy som inte är svart-orangea? Går det bra att ha Platy med Honungsgurami och Ballongmolly? Eller ska jag köpa någon molly till?

Alla förslag och tips är välkomna! ;)

Tack på förhand
#7 - 7 april 2008 13:09
bland platy finns bl.a korallplaty och mina 2 favvisar mussepiggplaty och svart platy. du kan nog söka på bilder på google på grön svärdbärare så borde det komma upp lite bilder.
#8 - 7 april 2008 13:13
Uddaveka skrev:
bland platy finns bl.a korallplaty och mina 2 favvisar mussepiggplaty och svart platy. du kan nog söka på bilder på google på grön svärdbärare så borde det komma upp lite bilder.

Okej. Själv tycker jag att mussepiggplatyn ser så blek ut men annars gillar jag den, det är snyggt med mussepigg på fenan ;)
#9 - 7 april 2008 13:14
Nu har jag en till fråga:
Vilken är den billigaste tetran? Har inte så mycket pengar just nu och vill ha en tetra som är snygg men hyfsat billig.
#10 - 7 april 2008 13:49
Neontetra :)
#11 - 7 april 2008 14:11
Japp! Neontetran e blilligast. brukar ligga på runt 70 kr för 10 st. jag har för mig att glödbandstetror ine är så dyra heller. Mussepiggplaty finns i många olika färger bl.a röd mussepiggplaty.
#12 - 7 april 2008 14:35
Ta det vackert med mängden fisk bara.. tetror behöver jo vara minst 10 st för att må bra (som du redan vet ;))
Varför inte skaffa lite fler blodfenstetror (för det var inte röda fantomtetror du hade?) så att det blir ett stim med dessa?
#13 - 7 april 2008 16:17
har för mig att koralplaty ska va känsligare än andra. finns även platy med framavlade långa fenor. rosentetra är en snygg tetra.
Bilagor:

Annons