Svärdbärare

#1 - 9 mars 2009 17:24
Hur vet jag om mina svärdbärare är "gravida" eller bara lite tjocka? Om de är "gravida" borde jag ha en yngelkasse eller ett yngel akvarium då? Om de ynglar vad ska jag mata ynglen med då? Jag har inga flytväxter i akvariet, måste man ha det?

Mina andra fiskar i mitt nystartade akvarie (240 l):
1 regnbågshaj
3 svärdbärare
4 scalare
10 neontetror
2 fläckiga harneskmalar
2 skäggmalar
5 platys
#2 - 9 mars 2009 17:31
alfreds skrev:
Hur vet jag om mina svärdbärare är "gravida" eller bara lite tjocka? Om de är "gravida" borde jag ha en yngelkasse eller ett yngel akvarium då? Om de ynglar vad ska jag mata ynglen med då? Jag har inga flytväxter i akvariet, måste man ha det?

Mina andra fiskar i mitt nystartade akvarie (240 l):

1 regnbågshaj

3 svärdbärare

4 scalare

10 neontetror

2 fläckiga harneskmalar

2 skäggmalar

5 platys

Dina scalarer och tetror kommer käka upp ynglen innan du hinner se dom tyvärr. Du har inte ett annat kar att dra upp de små i sålänge?
#3 - 9 mars 2009 17:37
NIC skrev:
Dina scalarer och tetror kommer käka upp ynglen innan du hinner se dom tyvärr. Du har inte ett annat kar att dra upp de små i sålänge?

hur snabbt måste jag flytta svärdbärarna? Ska hanen flyttas med honorna eller inte? Behöver yngelkaret sand och växter?

VARFÖR FINNS DET INGA ARTBESKRIVNINGAR OM KRABBOR?
#4 - 9 mars 2009 18:30
alfreds skrev:
hur snabbt måste jag flytta svärdbärarna? Ska hanen flyttas med honorna eller inte? Behöver yngelkaret sand och växter?

VARFÖR FINNS DET INGA ARTBESKRIVNINGAR OM KRABBOR?

E honan tjock så flytta över bara henne, underlättar om du har lite flytväxter som ynglen kan gömma sig i tills du håvar upp mamman igen.
Mata som fanken och byt mycket vatten så växer de snabbt.

KRABBOR E TRADIGA! :p;)
#5 - 10 mars 2009 05:25
:Dok tack för svaren:D
#6 - 10 mars 2009 05:32
Grattis!

Svärdbärar honan är helt klart "med yngel", jag vet inte om man kan misslyckas med att föda upp svärdbärare. :)

Annons