[QUOTE=heeke]Jag skulle vilja påstå att det är avsaknaden av jordledare som ger ev störningar oavsätt om det är ett lysrör som störs eller något annat.
Datorer, eller snarare deras nätagregat, brukar vara duktiga på att generera övertoner.[/QUOTE]
efter vad jag läst får en dator inte ens kopplas till ojordat utag pga dom störningar som skapas.
sen kan det i extremfall även räcka med att fasen pendar 5v upp å ner för att skapa resonans som går ut i högtalarna.
kul när man sitter å arbetar och kan höra genom högtalarna precis när hissarna i huset startar typ, spänningen sjönk runt 222 till 218v i de fallet.
nån billig skit som köpts in med undermåliga komponenter :rolleyes:
[QUOTE=Danei]Ja. jag missade att det var aktiva högtalare. Samma sak där, lågnivå signal. Det är signalen till förstärkaen som blir störd.[/QUOTE]
grattis bl.a precis de ja pratat om i mer än halva tråden.
Vad har du för ström i en lampsladd när lampan är trasig? Spänningen finns ju där...
MOGET...
till att börja med så går det varken ström eller spänning igenom ena sladden , kallas nolla.
däremot finns det både ström och spänning i den andra, kallas fas.
en del lampor har även gröngul där det inte ska gå nåt alls, kallas skyddsjord
ska du komma med exempel så kom med nåt vettigt, kretsen du pratar om är bruten och är följaktligen inte aktiv men så fort den blir aktiv så finns strömen där