Svart bakgrund

#1 - 5 oktober 2011 09:24
Skulle behöva tips till hur jag ska få till svart bakgrund. Jag vet dessa alternativ och skulle vilja ha hjälp med hur man genomför dom:

1. Måla (detta behöver jag såklart inte hjälp med, vill inte måla akvariet)

2. "Kontaktplast", vad heter den? Och är det svårt att få den bra?

3. Sopsäck, hur är det tänkt att man ska göra och fästa denna?

Om det finns andra sätt att få en svart bakgrund så kom med förslag! Och kanske vart man kan finna lite saker, har tex inte hittat kontaktplast som varit helsvart -.-
#2 - 5 oktober 2011 09:39
solfilm som man sätter på rutorna i bilen. finns på biltema. blir jäkligt bra. billigt o snyggt

sopsäcken är ju bara tejpa dit. på utsidan såklart. samma med solfilmen men den kommer ju sitta tajt mot glaset.
#3 - 5 oktober 2011 10:29
...Står karet på ett sätt så du inte kommer åt baksidan så kan man använda ett svart tyg och tejpa upp med silvertejp!
#4 - 5 oktober 2011 10:30
det mest extrema budgetversionen är att gå till sitt jobb, printa ut några svarta A3-papper
klippa, skarva och tejpa upp på baksidan. man får liiite mer liv i det hela om man innan man sätter
upp det, knycklar ihop allt så att det blir lite veck i pappret.

måla kan man göra, men tänk på att det är väldigt mycket svårare att få bort färg från karet,
jämfört med solfilm / papper.

.
#5 - 5 oktober 2011 11:38
Tackar för svaren! Är det någon som vet hur det blir en en säck eller knycklade papper? Jag funderar på hur det ser ut när allt inte ligger mot rutan.

Men solfilmen känns ju som det jag letar efter! Biltema är nära och bra också så det passar ju perfekt ;)

Karet står bra till, om inte annat så är det tillräckligt lite för att jag ska orka flytta på det utan allt för stora repor i golvet!
#6 - 5 oktober 2011 16:14
Solfilm rekommenderar även jag. Se till att du köper den som inte har klister, den är mer förlåtande mot slarv och går att återanvändas.
#7 - 5 oktober 2011 22:13
Ska jag INTE ha den med klister? Du menar att jag ska tejpa fast den då alltså?

Finns det ens solfilm utan klister? Det är ju tänkt att ha till bilen, så hur funkar det utan klister :p
#8 - 5 oktober 2011 22:41
Solfilm till bil sätter man utan klister, med vatten med en droppe diskmedel och en skrapa.
#9 - 5 oktober 2011 23:17
Jaha det är sån! Ja men dåså, då har jag ju till och med använt en vit sån på ett fönster en gång i tiden ;) Kanonbra, då vet jag ju precis vad jag ska göra!

Annons