Svart färg till akvariets baksida

#1 - 11 oktober 2004 10:26
Ska måla mitt akvaries baksida svart och behöver nu lite tips om det är ngn speciell färg som rekomenderas före andra. Med tanke på att det är på akvariets utsida är det mera med tanke på att det ska fästa rejält samt ge ett bra intryck akvariemässigt.
#2 - 11 oktober 2004 10:28
fråga din färg handlare , dom hjälper dig med
vilken färg som fäster bra på glas.

/Baggen
#3 - 11 oktober 2004 10:55
En viss typ av latexfärg brukar användas...fråga hos färgbutiken.
#4 - 11 oktober 2004 11:54
Personligen så tycker jag att du ska prova vanlig svart kontaktfilm istället, då blir det mycket enklare att riva bort den om du får för dig att byta färg i framtiden.

Kontakt film är en sorts film som finns i olika färger.
Du hittar den i välsorterade byggbutiker samt hos färghandlare.
Du bör spraya med en svag tvållösning på burkens baksida och använda dig av en gummiskrapa när du sätter dit den för att undvika för stora luftbubblor och veck, det blir alltid lite små bubblor kvar men dom ger med sig efter ett tag.
#5 - 12 oktober 2004 06:52
Satte på svart plastfilm på akvariets baksida igår- blev hur bra som helst!! Känns bra med tanke på andrahandsvärdet på akvariet..

Tack så hemskt mkt för detta tips!!

Ser nu fram emot att göra iordning resten så jag kan få igång karet!! SKa bli härligt med lite liv där i.
#6 - 12 oktober 2004 07:13
Bra att det fungerade med plastfilmen. De rapporter som finns angående latexfärgen är att den också är enkel att ta bort.

Annons