Sverige-Danmark

#1 - 8 september 2007 15:24
Ja så är det då dags för Matchen med stort M!
Vad tror ni? Blir det en kanonmatch eller inte? Jag tror på kanonmatch! Båda lagen borde vara ruggit taggade att visa att dom skulle ha vunnit förra mötet, efter det snöpliga slutet.
vad tror ni, Sverige eller Danmark? Rami eller Isak? Kim eller Anders? Chippen till höger eller vänster? klarar vi oss utan Ljungberg?
Många frågor inför matchen! mitt svar på sista frågan är JA, vi klarar oss bra utan överskattade Ljungberg!! Hoppas bara att jag inte har fel;)

Hur laddar ni upp? Själv har jag bakat chokladbollar:)

/Hans
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 8 september 2007 15:36
Sverige eller Danmark?

Oavgjort

Rami eller Isak?

Rami, Isaksson har inte spelat på 6 veckor så timingen kommer inte att stämma. Fast det blir ändå han som får stå.

Kim eller Anders?

Hugget som stucket. Anders har varit bättre i landslaget på sistone, men Kim spelar ju i en oerhört mycket tuffare liga. Det blev dock Anders denna gång (snart kommer dock Kim att ta över) pga att han defensivt är den bättre av de bägge (tydligen räknar Lagerbäck med att Sverige kommer att pressas tillbaka).

Chippen till höger eller vänster?

Inte alls (vilket också visade sig stämma). Tycker att man måste vara ordinarie i sitt lag för att kunna hålla en plats.

klarar vi oss utan Ljungberg?

Ja det tror jag. Dock tycker jag inte att Ljungberg är överskattad, tvärtom så även när inte allt stämmer får honom så ger han allt. Är faktiskt i mångt och mycket en grovjobbare i likhet med Linderoth (och faktiskt även Andres) även om tidningarna bara skriver om Linderoth i detta sammanhang.
#3 - 8 september 2007 15:48
Oavgjort

Njae jag tror faktiskt inte att det slutar lika. tror det är hugget som stucket vilket lag som drar längsta strået.

Rami, Isaksson har inte spelat på 6 veckor så timingen kommer inte att stämma. Fast det blir ändå han som får stå.

Håller med helt! Isak verkar vara lagerbäcks favorit även om rami har varit felfri! Enligt mig är shaaban bättre än isak, även när han är i form! rami har ett psyke som är få förunnat och isak kan vara lite darrig ibland.

Inte alls (vilket också visade sig stämma). Tycker att man måste vara ordinarie i sitt lag för att kunna hålla en plats.

Vaddå har startelvan blivit officiell?

/Hans
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 8 september 2007 15:52
battalionP skrev:

Vaddå har startelvan blivit officiell?

/Hans

Insider information:p
som dock kan läsas i varje kvällsblaska eller på textTV:D
Fast läste lite dåligt så Wilhelmsson spelar från start.
#5 - 8 september 2007 15:59
jajo men dom elvorna som står i tidningen ska man ju inte riktigt lita på... Har ju hänt förr att dom har haft fel, det är som med vädret;)

Hur som helst så blir det nog en riktigt spännande kväll!

/Hans
#6 - 8 september 2007 20:54
0-0 :p
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 8 september 2007 20:56
Nåja min insiderinformation om såväl uppställningen som resultatet visade sig stämma:D

Den defensiva taktiken från Sveriges sida visades sig ju också hålla bra och med den minsta lilla tur så hade Sverige också vunnit.
Oavsett vilket så verkar mycket gå Sveriges väg idag. Nordirland åket på spö mot Lettland och Spanien har rejäl uppförsbacke mot Island (Island leder med 1-0 i halvlek, det regnar småspik och Spanien fick Alonso utvisad i 20 minuten).
#8 - 8 september 2007 20:57
Har inte trean längre men 0-0 är väl ett bra resultat såg på text tv att Sverige hade ett par vassa skott.
#9 - 8 september 2007 21:01
Sverige förlorade på grund av att dom inte hade något bra innermittfält.
Mina Betyt från noll till fem:

Andreas Isakson 3
Mikael Nilsson 3
Olof Mellberg 3
Petter Hansson 2
Erik Edman 3
Tobias Lindroth 2
Nicklas Alexandersson 2
Cristian Wilhelmsson 3
Anders Svensson 1
Zlatan Ibrahimovic 4
Johan Elmander 4
Kennedy Bakirciuglü 3
Radu Prica 2
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 8 september 2007 21:04
Sverige förlorade inte ens - vilken match tittade du på:p
#11 - 8 september 2007 21:06
De förlorade ju 2 poäng
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 8 september 2007 21:17
3 guppy skrev:
De förlorade ju 2 poäng

Dom utökade sin ledning.

Ok man kan ju tycka att Sverige skulle satsa med en offensiv uppställning istället för att spela med en defensiv uppställning. Antagligen tycket de av någon anledning att det var viktigare att gå vidare till EM än att vinna matchen. En helt riktig inställning i kvalspel, vilket också gör att Sverige ofta överpresterar i kval, men tyvärr håller inte sedan detta spel riktigt sedan i slutspel.
Sveriges bäste defensive spelare var för övrigt Anders Svensson och att han spelar så defensivt måste vara med avsikt annars hade han blivit utbytt långt tidigare.

För att Sverige skall lyckas i fotboll så måste
1/ Sveriges ende världsspelare, Zlatan, lyckas. Nu spelar han bra, men målen saknas helt.
2/ Kim Källström måste någon gång få en chans att spela in sig i laget.

För övrigt så tycker jag att Kennedy borde få spela från start - på de få minuter han var inne åstadkom han väldigt mycket.
Bilagor:
#13 - 8 september 2007 21:18

För övrigt så tycker jag att Kennedy borde få spela från start - på de få minuter han var inne åstadkom han väldigt mycket.

Jag håller nog med, bort med Alexandersson.
#14 - 8 september 2007 21:21
Fan va många mål lägen dom hade :o Sverige kunde fått 4 mål ffs ;D
Men nej så vart det inte :(
#15 - 9 september 2007 05:59
Ja kjell, verkar som jag hade fel;) Men oavgjort var ett mycket bra resultat om man ser till tabellen. Men ser man till matchen så är nog alla överräns om att vi skulle knipit tre poäng!
Hur gick det för Spanien?

Kan säga att jag alltid har varit tveksam till zlatans insatser i Landslaget och tillochmed ifrågasatt att han startar! Men jag har blivit riktigt imponerad av hans två senaste matcher! Det är så han måste spela för att Sverige ska vara på topp! Målen kommer så småningom.. Kul också att Elmander och Zlatan börjar hitta varandra!

Som det redan har konstaterats i tråden så är Sverige mycket bra i kval men riktigt dåliga så fort det gäller direkt utslagning! Lagerbäck vet exakt hur man ska spela för att ta sig till slutspel i VM/EM men sen räcker det inte att spela på resultat, man måste våga vinna och den förmågan saknar han, tyvärr!
Hade han vågat släppa fram lite andra folk än "kärnelvan" och exprimentera lite, tex testa zlatan släpande och kim/elmander på topp så tror jag vi skulle ha möjlighet att gå längre än åttondelsfinal i varje mästerskap...

MEN, allt som allt, en bra insats igår som troligtvis tog oss till EM:)

/Hans

Edit: Läste nu att Island tog poäng mot Spanien! Resultaten gick verkligen våran väg igår:) Nu ligger vi 3 poäng före både Nordirland och Spanien! Mycket bra utgångsläge!
Bilagor:

Annons