SVT:S program fridlyst om hur vi utrotar djur och behandlar vår planet.

#1 - 23 september 2012 13:44
Det här borde visas överalt hur vi behandlar vår planet och förstör artrikedomen. Allt för att vi i väst skall kunna konsumera och bli feta. Är både förbanad, uppgiven och känner mig som en vidrig människa.:mad:[:(]:eek:

http://www.svtplay.se/video/268177/del-1-av-6-borje-salming
#2 - 23 september 2012 13:58
Människan, den snälla apan....
#3 - 23 september 2012 14:24
stefanr72 skrev:
Människan, den snälla apan....

Jo, det var vad de kallade människan i ett avsnitt av Vetenskapens värld. Höll på att skratta ihjäl mig :p Det är ju bara att titta på nyheterna (vilket jag i och för sig helst undviker) för att inse det absurda i det påståendet. Det var nå´t om att människan är kapabel att visa empati och så vidare... Vilket det finns andra djur som också gör... Men långt ifrån alla människor har mycket empati att tala om, och skulle schimpansen t.ex vara mer våldsbenägen än människan? Njaaa... Och vilken apa är det som håller på att förstöra för både sig själv, och andra djur? Jo, Homo sapiens...

Men så gillar jag heller inte Vetenskapens värld nå´t vidare längre, känns mest som sensationsjournalistik (avsnittet där de visade en familj med 16 barn, eller nå´t så´nt, kändes mest som en löpsedel till Aftonbladet)... Nej, tacka vet jag Bo G. Eriksson.
#4 - 23 september 2012 21:32
Människan ÄR den snälla apan - ingen annan apa kan samarbeta som människa, det är att vi är så duktiga på samarbete som gör oss så giftiga för alla andra arter. Och för varandra.

Vad gäller dokumentären så är det väl bra att man visar att vi utrotar djur, alltid kan det väl få nån att donera till WWF eller liknande, men i praktiken är det en dokusåpa om fem kändisar som åker på semester tillsammans.

Annons