Det verkar som att du har hittat vad som var orsaken att problemen började.
Det är inte så mycket du kan göra åt den stora baljan, mata mindre är aldrig fel kanske lite mera vattenbyten, om du tycker att du har dåligt vatten,men det viktigaste det är att hålla koll på fiskarna framförallt aulonocarerna, äter dom spottar dom ut maten, är det någon som andas häftigare, du kan jämföra deras andetag, andas någon snabbare är den sjuk.Janne
Har gjort det nu och det är inte samma go i fiskarna, Men dom äter och är hungriga, Spottar inte ut maten men däremot såg jag sytrådskit på en liten Fryerihona igår, Gjorde mig riktigt orolig men den åt utan att spotta och var riktigt hungrig. Sist jag såg fiskar med sytrådsskit hängandes efter sig slutade det illa, Idag ser jag inget konstigt och alla äter som dom ska. Har ju saltat och imorgon blir det 50% VB i det stora karet.
Stuartgranti honan lever och är pigg i sin karantän :) Ögat ser mkt bättre ut svullnaden har gått ner och hon åt lite flingor idag, Men hon är ju blind på ena ögat så den har lite svårt att hitta maten. Har haft i fyra st octozin tabletter, Vet inte styrkan men två tabletter på 50 liter vatten, Den sista stoppade jag i idag, Hade bara i en påse aquafuran på 500 mg dag ett, Inte gjort något VB ännu och vet inte om jag ska ha i mera aquafuran?
Finns det möjlighet att fisken kan få synen tillbaka? Hur fungerar halvblinda fiskar i akvarium? Har hon chans att klara sig om hon blir permanent blind? Hurdant synfält har fisken?
Tack för alla råd, Känns helt otroligt att fisken blir bättre och bättre, Så äcklig och förstörd som den såg ut för några dagar sedan. Tackar Mathias för sina snabba klara svar som fick mig att agera snabbt med att starta upp karantänkaret och moraliskt stöd :) Tackar Janne för all hjälp med medicineringen och all annan kunskap och tid som du delat med dig :) Båda två har hjälpt mig enormt mycket och nu vet jag hur jag ska göra nästa gång något liknande händer.
Ha en bra kväll!
Mvh JP