Svullna fiskar!!

#1 - 19 september 2007 15:34
Hej, det är så att alla mina fiskar har lite svullen mage, alla mer eller mindre. Särskilt black molly har det. Jag ger dom vanligt flingfoder nästan varje dag, var tredje dag får dom en halv algtablett + röda mygglarver. Har de nån sjukdom eller är dom bara lite tjocka?
Om de baras kulle vara tjocka så kan jag inte direkt sätaa dom på nån "bantningskur" just nu, för jag har en kampfiskhona som är lite sjuk eller, mer hängig kanske. Hon åt inte på typ en vecka men (och är såklart ganska msal nu) och nu när hon äntligen börjat äta igen så kan jag ju inte ge henne mindre mat, för nu borde hon väl äta så mkt hon kan? (Inte för mkt då:p)
#2 - 19 september 2007 18:54
Vad har du mer för fiskar som är tjocka?
Om du tittar närmare på dom, står fjällen ut från kroppen eller ligger dom mot kroppen?
#3 - 19 september 2007 19:53
Jag ställer en liknande fråga: Jag har samma problem med mina sorgmanteltetror, och fjällen står inte ut på något sätt. De har uppsvälld mage men äter och rör sig som vanligt. Men det ser inte normalt ut...

Till trådskaparen: Det brukar ju synas skillnad om fisken är tjock för att den har ätit (denna tjockhet försvinner ju när maten smälts och fisken bajsar) eller om den är ständigt uppsvälld.... i mitt fall har de ständigt svullna magar.
#4 - 24 september 2007 00:12
Kan vara så enkelt att de som är lite tjocka är honor med rom/ägg i magen.. :-)

Annons