Sydamerikanska boxar-räkor..??

#1 - 15 mars 2005 19:43
Hej! Köpte ett par för ett halvår sen.....men undrar om det finns någon bild på nätet på just boxar-räkor.?! Mycket trevliga o roliga varelser, ofta simmar dom upp och tar mygglarver ifrån handen, honan är c:a 8 cm , hanen c:a 7cm . känselsprötena är säkert 15 cm långa ...Till frågan: Är det sydamerikanska boxar-räkor eller någon annan sort ?? hanen grönaktig med tvära mörka ränder, vänster klo c:a 1 cm tjock .....honan brunaktig ...båda såg likadana ut som små (genomskinliga) honan lite kraftigare .....NÅGON SOM VET ??? Tack på förhand...

PS/ har även en svensk flodkräfta
i ett annat kar ...vågar jag
sätta ihop dom tillsammans ?
den är 5 cm..... /DS
PatrikMalmo
#2 - 15 mars 2005 20:34
Känner inte igen boxar-räkorna, men spontant hade jag inte satt ihop olika kräftdjur. Mer regel än undantag att de är starkt revihävdande, och risken är stor att något av djuren stryker med. Lycka till.
#3 - 15 mars 2005 20:57
tack........tänkte likadant som du men man vet ju inte ........har kräftan tillsammans med en flock black molly o några scalarer o pansarmalar och algätare ...det går utmärkt.........de så kallade boxar räkorna har jag tillsammans med Discusfiskar och går bra det med..........har nog kollat på en si sådär 10 olika räkor på olika sajter , men hittar inte mina där ......weard vaa.!?
#4 - 16 mars 2005 06:39
Kan det inte vara filtrerarräka/filterräka.?
#5 - 16 mars 2005 09:29
Hur stor är kräftan, när jag hade en flodis på ca 12 cm (stjärten till huvudet) tog den alla fiskar jag släppte ner till den(mörtar, abborrar, braxyngel mm).

Mvh Michael
#6 - 16 mars 2005 10:13
min e väl c:a 5 cm ........käkar röda mygg + låter ingen fisk komma i närheten ...
#7 - 16 mars 2005 10:21
nää det är ingen filtrerar-räka ........tack annars
#8 - 16 mars 2005 10:51
Känner inte igen namnet Sydamerikansk boxar-räka men du kanske kan hitta den här http://www.shrimpcrabsandcrayfish.co.uk/Shrimp.htm?Shrimpfr.htm~mainFrame
#9 - 16 mars 2005 11:10
Tack, men tyvärr, det var någon som var ganska lik men blev bara 6 cm

Mvh Peter

Annons