Hej,
Jag har ingen praktisk erfarenhet av så små diskusar och min personliga erfarenhet av diskus har bara några månader på nacken, så du får ta mitt svar för vad det är....
Jag tror inte att det är några problem med storleken på akvariet just nu. Frågan du bör ha svar på är var du flyttar firrarna när de växer ur(7-8 cm?) och om de kommer funka i den nya miljön. Hur ofta har du möjlighet att mata? Sen jag fick mina på 5 cm har jag matat 3-4 ggr per dag och försökt att ligga på 29 grader. Vad jag läst in mig på så skall ungdiskus hållas i 29-30 grader och vad jag även läst här och i andra forum verkar rekomendationen vara att driva upp små diskus i ett mindre kar för att sedan flytta dom till et större.
Om jag var du och visste vad jag vet idag så skulle jag dra upp dom i ett 75-liters(utan inredning och andra invånare)Sen skulle jag flytta dom vid 8 cm till ett större kar.
Men, det är som sagt min åsikt utan praktisk erfarenhet, och jag skulle nog även göra precis som du.... D.v.s. fråga i ett forum och besluta mig efter de svar jag får. Du har ju ställt en del frågor här på zoopet så du har säkert en egen bild av vilka som verkar veta vad de skriver om. Annars finns det ju en del litteratur att läsa in sig på, som t.ex. back to natures guide om diskus.(jag började med att låna ett ex på biblioteket, och tyckte den var så bra så jag kommer att beställa ett ex.)
/C