Tack Juwel!

#1 - 10 oktober 2007 12:28
Mitt Rio 180 började att läcka uppe i högra hörnet (det främre) för ca 5 månaders sedan!
Läckan var inge stor, utan bara någon droppe var 5e sekund.

I början så trodde jag bara att det var vatten som hade kommit upp under listen, men när det fortsatte så började jag felsöka.
Efter ca 2 månader så fastställde jag att karet måste läcka, men de var sommar och jag skulle vara på annan ort så jag lät vatten nivån vara under läckan..
När jag kom hem efter sommaren så tog jag kontakt med min akvarium-handlare som jag köpt akvariumet ifrån.
De var jätte hjälpsamma och kom över och lagade akvariumet samt reklamerade det. Jag fick ha kvar akvariumet till det nya kom. Jag beställde också en ny skiva (skivan akvariumet står på) för att det hade blivit ojämt pga vattnet som hade läckt.

I veckan nu hade mitt akvarium kommit och jag med en kompis åkte dit för att hämta mitt nya akvarium, som av någon anledning var ett komplett Juwel VISION 180 :D
Tack Juwel för ett kar som både är dyrare och mycket snyggare!

I talande stund håller jag på att silicona fast min bakgrund från mitt rio-kar..

Jag känner mig helnöjd!!!! iofs några timmas jobb för att få över allt och tur att jag hade ett litet yngelkar till hands för att lägga i fiskarna i samt några hinkar..

TACK JUWEL och min lokala akvariumhandlare :D
#2 - 10 oktober 2007 13:59
Det är snyggt jobbat och bara att gratulera!
#3 - 10 oktober 2007 14:05
Grattis. Det är mycket sällan som garantin funkar så bra.
#4 - 10 oktober 2007 14:15
Grattis. Ser fram emot bilder när allt är på plats :D
#5 - 10 oktober 2007 15:11
Grattis. Ser fram emot bilder när allt är på plats :D

jadå det kommer ! jag var dock tvungen att modifiera mitt skåp som den står på eftersom att Vision är mindre än Rio, men de var inga problem med borrmaskin!
#6 - 10 oktober 2007 20:29
Detta kallar man bra service..
Kul att läsa såna historier ibland med.. :)
#7 - 11 oktober 2007 13:58
Jenny054 skrev:
Detta kallar man bra service..

Kul att läsa såna historier ibland med.. :)

jo de är mycket möjligt, men jag är osäker på om de bara har skickat fel, eller om de är så att de tyckte att ett juwelakvarium inte ska läcka!
#8 - 12 oktober 2007 14:27
nu har jag 2 st bilder iaf på det nya akvariumet om någon är intresserad!
ett med ljuset i rummet tänt och ett släkt

http://static.apberget.se/images/p/g/f6b/f6b9fe9b0988d0846797fb61b2839c41_640_554.jpg

http://static.apberget.se/images/p/g/6d0/6d01c9d8a0a41f87f5133acaff2c3a50_640_486.jpg

enjoy!
#9 - 12 oktober 2007 14:34
Känns bra när det visar sig att det kan betala sig att köpa lite dyrare burk:)

Ägare till ett Rio 180:D
#10 - 12 oktober 2007 16:30
yngelburk :P
#11 - 12 oktober 2007 16:34
På sätt och vis, Multis burk:)
#12 - 29 december 2007 09:02
nike83 skrev:
Mitt Rio 180 började att läcka uppe i högra hörnet (det främre) för ca 5 månaders sedan!

Läckan var inge stor, utan bara någon droppe var 5e sekund.

I början så trodde jag bara att det var vatten som hade kommit upp under listen, men när det fortsatte så började jag felsöka.

Efter ca 2 månader så fastställde jag att karet måste läcka, men de var sommar och jag skulle vara på annan ort så jag lät vatten nivån vara under läckan..

När jag kom hem efter sommaren så tog jag kontakt med min akvarium-handlare som jag köpt akvariumet ifrån.

De var jätte hjälpsamma och kom över och lagade akvariumet samt reklamerade det. Jag fick ha kvar akvariumet till det nya kom. Jag beställde också en ny skiva (skivan akvariumet står på) för att det hade blivit ojämt pga vattnet som hade läckt.

I veckan nu hade mitt akvarium kommit och jag med en kompis åkte dit för att hämta mitt nya akvarium, som av någon anledning var ett komplett Juwel VISION 180 :D

Tack Juwel för ett kar som både är dyrare och mycket snyggare!

I talande stund håller jag på att silicona fast min bakgrund från mitt rio-kar..

Jag känner mig helnöjd!!!! iofs några timmas jobb för att få över allt och tur att jag hade ett litet yngelkar till hands för att lägga i fiskarna i samt några hinkar..

TACK JUWEL och min lokala akvariumhandlare :D

Juwel tar erkligen hand om sina kunder =) De är ALLTID generösa =)
SNÅLAR aldrig =)

Annons