för ditt stora akvaristiska kunnande som du generöst och tålmodigt delar med dig utav!
Har haft ett jordbottenkar igång i 3 månader utan några som helst problem, förutom att Endlers är så otroligt barnkära och blivit på tok för många, så hade lite tur och hittade ett större kar billigt. Tog den gamla jorden och blandade upp med lite ny och så på med sand, massor med växter plus det mesta av det gamla vattnet och såklart en hel del nytt (+ AquaSafe och Nitrivec). Trodde i min enfald att jag kunde mata i samma omfattning som jag gjort förut, men tji fick jag, efter en vecka började alla se håglösa och flåsandades i mitten av akvariet. Mätet nitriten med dropptest och det visade 2,0mg/l!!!!
Hade som tur var läst en massa trådar där du skrivit om hur man bör gå till väga, så i med salt och så väntade jag några timmar och mätte igen. Fortfarande attans så kritiskt, bytte då hälften av vattnet och i med nytt salt i förhållande till det. Detta var i måndags och har inte släppt ner så mkt som en flinga mat till alla dessa Endlers sen dess...mätte alldeles nyss igen och nu var det 0,00 mg/l. Gissa om fisken vart glad att få en flinga var :D
Så återigen tack för alla goda råd du delar ut!
PS. Förlorade inte så mkt som ett enda yngel under dessa dagar :D