frågan här var inte vart kan man köpa svenska guppys, det tog jag upp eftersom hon inte trodde att svenska guppys dög för nybörjaren, läs tråden litet nogrannare. Svenska guppys är relativt lätta att få tag på om man vet vart man ska gå, det är jag fullkommligt överens om men det hade inte med frågan att göra, och i en vanlig akvarieaffär på hörnet brukar man inte hitta svenskodlat.
Det jag försökte göra var att försvara våra svenska odlare och att deras fisk är bra mycket bättre än de massuppfödda från odlarna i polen. Hon ville inte ha svenska guppys pga deras klenhet, vilket jag måste säga är mycket fel.
http://hem.passagen.se/mikeno/ - svenska gupysällskapet, nu när wolfgang inte är med oss längre lär större delen av mötena bli i stockholmstrakten.
Om du är ute efter tåliga guppys skulle jag dock rekommendera en vildform, om du vill ha färgerna då skulle jag tro att det inte spelar så enormt stor roll vilket land de kommer ifrån om du inte vet vad det är för odlare - det är skildnad på kommersiella odlare och tävlingsodlare.