Tänkte bara säga hej

#1 - 4 juni 2004 09:46
Vet inte varför, men jag ville bara säja hej så länge till er. Blir borta till 6:e Juli (minst). Ska till Thailand och dyka. Ha en skön sommar allesammans.

Vänligen
Kawe
#2 - 4 juni 2004 09:55
Tack detsamma och ha det bra. Är grymt avundsjuk... var alldeles för länge sedan jag dök nu.
#3 - 4 juni 2004 09:57
Ha det så himla toppenskönt å dyk lugnt. [:-96][:-96][:-96][:-96]
#4 - 4 juni 2004 10:11
Var ska du dyka? hin daeng (reservation för stavningen) ska vara helt otroligt (ska va i samma klass som andaman island, två rev av nästan enbart mjuk korall), ligger utanför kho lanta/phi phi. Koh Ha har också bra dykning där.
#5 - 4 juni 2004 10:12
Hade så fint..
#6 - 4 juni 2004 10:19
Ha en underbar semester!!!!
#7 - 4 juni 2004 10:23
Trevlig resa. Själv åker jag imorron till brasilien med det företag jag jobbar med. 3 veckors betald semester
#8 - 4 juni 2004 12:00
Trevlig resa och ha det så skönt, sola, bada och ha kul istället för mig ;)

*Avundsjuk*
#9 - 4 juni 2004 12:04
I morgon drar jag med söderut. Till Länekärr :)
MVH
Magnus
#10 - 4 juni 2004 13:13
Vars i hela friden ligger Länekärr ?????????

Kawe.....hoppas att du tar många bilder att dela med dig av sen.
#11 - 6 juni 2004 09:39
E i Thailand nu. Det visade sig att det fanns inrnet h'r med. Lovar att fota mycket, ska se om jag hittar en undervattenkamera till rimlig summa. Kommer b;rja i koh tao, sen f[r vi se vart de b'r av.

V'nligen
Kawe
#12 - 6 juni 2004 09:44
välkommen till världen, det finns internet ÖVER ALLT ;) ..

Mitt föslag är att börja med å byta sida av landet, dykningen runt koh tao är väl okey men går inte att gämföra med västkusten.

Vid Koh Tao så är Koh Nangyoon bra, bättre en det mesta runt koh tao iaf efter som den tyvärr är ganska sönderdykt. Finns okey ställen utan för Samui ochså men fortfarande inte i näheten av västkusten så har du tid åk dit.
#13 - 6 juni 2004 10:02
Gosatta> det e tydligen regnperiod dar sa dar far vi inte dyka, kan du rekommendera nat som inte ligger pa vastkusten

Vanligen
Kawe
#14 - 6 juni 2004 16:45
att man inte får dyka då stämmer inte. Visst dyk tillfällena blir sämmre men regnperiod betyder inte konstant regn utan att det regnar mer än vanligt. Vet många som har varit nere på krabi å dyk vid den här tiden.

Annars får man ta sig ner till malaysia, om det regnar på västkusten så bör det vara fiit väder nere vid Perenthian Islands på malaysias östkust, precis över gränsen från thailand vid Sungai Kolok, finns mmssvis med bussar från Kuta Baru. Själv bara snorklat där ute men dykningen ska vara bra mycket bättre än upp vid Kho Tao och Kho Samui.

å du är ju borta ett tag så tid har du ju säkert. Finns äkert enu mer bra dykning på malaysias östkust längre ner men är själv dålig på malaysias östkust. Sumatera ska också ha bra dykning uppe i Ache men tyvärr är ju inte läget jätte stabilt där just nu.

PS.

ja det är ju synd att kalla dykningen på thailands östkust dålig (det är den verkligen inte) finns bara så myckkt mer =)

DS.
#15 - 6 juni 2004 19:31
Jag och firrarna önskar dig en underbar resa!
#16 - 6 juni 2004 20:37
simillian islands som ligger norr om phuket ska tydligen vara grymt. Har hört att det rankas som bland de 10 bästa i hela värden.
Själv dök jag vid koh tao förra året, kristallklart vatt och mycket att se. Tyvärr så såg man många andra dykare också så det är nog ganska sönderdykt.
Det är nog ett av de billigare ställena att dyka på i thailand

/Dennis
#17 - 7 juni 2004 05:53
Har hort runt nu och det verkar inte som att d et gar att dyka pa de rekommenderade platserna, det vore om man ordnade med utrustning och bat sjalv. Det ar stormigt och regnar mest hela tiden, jag tackar anda for tipsen. Jag har bokat ett gang dyk i koh tao, kostar ca 70 kronor per dyk.

Ha d fint

Vanligen
Kawe
#18 - 7 juni 2004 06:00
Lanta Divers dyker året om på Kho Lanta:
http://www.lantadiver.com/svenska/index.shtml

och på Phuket dyker tex. Oceanic året om:
http://www.oceanicdivecenter.com/

dom har alltid gjort det förr MEN självfallet är det beroende på väder.
#19 - 7 juni 2004 06:08
annat trevligt ställe utan för Kho Tao är Sharkpoint eller Shark island (kommer inte exakt ihåg vad det hette)

Annons