Jaha, vad fascinerande :)
ja, jag tyckte väl det verkade misstänksamt på affären också, men hon visste inte annars hur man såg skillnad på dom..
Men kul att det är en av varje :)
Okej, men då kommer hon lägga larverna nånstans antar jag och så kläcks dom? men dör eller var det så att dom aldrig kläcks?
Vad händer om fiskarna äter upp larverna då?
Eller det händer inte så mycket kanske..
Men man kan väl inte ta reda på larver och ha dom i saltvatten heller.. :/
Körsbärsräkor låter roliga också om dom föder små ungar, fast dom äter kanske fiskarna också upp..
Jag ska starta ett litet räkkar tror jag :) med bara körsbärs osv.. :)
Vet du om man kan blanda olika arter?
Jag gissar bara att det är en varje eftersom det blivit rom på en, men det borde ju vara hona och hane.
Man kan se skillnad på dom på hur prickarna ser ut på kroppssidorna, men det får någon annan förklara ;)
Jag vet inte hur det blir med larver i sötvatten, om dom kläcks eller ej. Kläcks dom så spelar det ju ingen roll om fiskarna äter upp dom. Det är inte farligt för fiskarna.
Att kläcka och föda upp amanoräkslarver är krångligt men inte omöjligt. Azur här på Zoopet har gjort det.
Körsbärsräkor, som är dom lättaste att ha. Dom är tåliga mot olika vattenvärden och temp. Man behöver ingen värmare i deras kar t ex. När dom får ungar är ungarna bara ca 3 mm stora. Så går dom med fiskar så äts dom upp om man inte har massor av gömställen som täta snår med javamossa och kanske löv på botten. Det är trevligt att ha ett litet räkkar för bara räkor.
Det man inte ska blanda i räkväg är körsbärsräkor och White pearl.
Inte heller Crystal red, tiger och olika humleräkor.
Men t ex körsbär och Crystal red funkar ihop. Amano kan gå med vilka som helst.