tatuering/piercing

#1 - 1 december 2006 15:58
hur många här har tatueringar och/eller piercings?

mest lite nyfiken.
#2 - 1 december 2006 16:08
Hål i öronen räknas inte? Det har jag inget annat... hihi skulle inte vilja ha någon tatuering...fast på en del är det fint, som min systers scorpion...
#3 - 1 december 2006 16:10
solbacka skrev:
Hål i öronen räknas inte? Det har jag inget annat... hihi skulle inte vilja ha någon tatuering...fast på en del är det fint, som min systers scorpion...

hål i öronen är lika mycket en piercing som hål i t ex bröstvårtan. fast det är mer normaliserat med hål i öronen.
#4 - 1 december 2006 16:12
Jag har en hel del tatueringar på kroppen men inga hål några kroppsdelar
#5 - 1 december 2006 16:13
2 tattoisar.. snart 3. Skall tatuera mina barns namn i vikingastuk på armen framöver..
#6 - 1 december 2006 16:16
jag har 1 par ta2´s
#7 - 1 december 2006 16:16
Tycker vi ska skicka in bilder på detta inlägg faktiskt om nu några vill detta så vi andra får se.
#9 - 1 december 2006 16:47
Har två stycke tatueringar, en på armen och en på ryggen. Piercing i tungan. Har haft i ögonbryn och öra innan..

Men Bena har något fler ;)
#10 - 1 december 2006 16:54
PsyM skrev:
Har två stycke tatueringar, en på armen och en på ryggen. Piercing i tungan. Har haft i ögonbryn och öra innan..

Men Bena har något fler ;)

nja.. några fler har jag kanske..
(off-topic. gav bort de sista av dina stenar till akvariet på jobb)
#11 - 1 december 2006 16:55
Jag har haft 4 hål i vä. och 2 i hö. men har nu bara ett i varje. Min man hade också hål i hörat när vi träffades (ett) men man växer ju till sig och blir "normal" ochh "vanlig" :D
#12 - 1 december 2006 17:07
ja ska pierca mig när ja börjar iåttan går i sjuan nuxD hehe min brorsa pierca sig i åttan han går i ettan nu så ja sa till mina föräldrar att ja med vill gö det så ja får gö det! funderar på att göra det iläpen!
#13 - 1 december 2006 17:08
Okidoki..

Min första tatto var draken. Min andra min bröllopsgåva till maken.
#14 - 1 december 2006 17:11
C.Ciklid skrev:
Okidoki..

Min första tatto var draken. Min andra min bröllopsgåva till maken.

klart fantastisk present.
#15 - 1 december 2006 17:17
bena skrev:
klart fantastisk present.

Och vad jag fick leta efter någon som kunde tatuera den!! Tillslut ljög jag att det var min sons namn.. [:o] Förrens då kunde man tatuera in den. Egenhändigt skissad, fast jag går inte den tatueraren igen... Vart inte riktigt nöjd...

//Camilla
#16 - 1 december 2006 17:20
C.Ciklid skrev:
Och vad jag fick leta efter någon som kunde tatuera den!! Tillslut ljög jag att det var min sons namn.. [:o] Förrens då kunde man tatuera in den. Egenhändigt skissad, fast jag går inte den tatueraren igen... Vart inte riktigt nöjd...

//Camilla

nja, den ser lite flammig ut.
jag har varken min frus namn eller min sons namn. men däremot har jag hans fotavtryck från när han var 2veckor gaddat på min fot. den andra foten ska fixas när jag blir rik typ.
#17 - 1 december 2006 17:32
jag har en tatuering på skuldran och piercing i tungan har haft i ögonbrynet som jag tog själv och en i naveln.man får inte taturea sig med föräldrars tillstånd förän man e 16 om man inte går till någon som e oseriös.det tycker jag är bra.
#18 - 1 december 2006 17:36
fairing skrev:
jag har en tatuering på skuldran och piercing i tungan har haft i ögonbrynet som jag tog själv och en i naveln.man får inte taturea sig med föräldrars tillstånd förän man e 16 om man inte går till någon som e oseriös.det tycker jag är bra.

16 med målsmans tillstånd låter även det lite oseriöst om jag ska vara ärlig.
säker på att du inte menar pierca sig?
#19 - 1 december 2006 17:43
[QUOTE=bena](off-topic. gav bort de sista av dina stenar till akvariet på jobb)[/QUOTE]

Kanon att de kom till nytta! ditt kar blev riktigt bra förresten.
#20 - 1 december 2006 18:38
harj ejn pirsszzzing i töngan <-- Så lät det dom 4 första veckorna, nu har man vant sig ca 6 år senare :)
Har fortfarande inte bytt stav dock :)

har en liten drake på underarmen, och en varg på överarmen tatuerade :)
#21 - 1 december 2006 18:54
Har två tattueringar än så länge, men ska snart se till att täcka in överarmen med resterande gaddningar på liemannen och en grinande varg.
Piercingar blir det förmodligen också framöver. Planerat till underläppen och tungan än så länge iaf.
#22 - 1 december 2006 18:56
Har själv en delfin i ljumsken. Har en vän som tatuerat in sina tre katters tassavtryck på ryggen. Skitsnyggt måste jag säga.
#23 - 1 december 2006 20:57
Hiver meg på jeg også.... :)

Jeg har en liten kattepus (tatovering) nederst på ryggen, og hadde tidligere piercing i navlen, underleppen og tungen. Planen er å sette i ny i både navel og tunge, når jeg har lenge nok fri fra jobb til at jeg ikke må prate med sjefen på den uken det tar før jeg kan prate normalt igjen.... :p
#24 - 1 december 2006 22:34
Har en piercing i vänstra ögonbrynet. Har haft en under underläppen med samt funderar på en i tungan någon gång. Samtliga har varit/är stavar.
#25 - 2 december 2006 00:33
Ja och ja
#26 - 2 december 2006 10:42
Tatuerad men inte längre piercad, kanske snart igen dock.
#27 - 2 december 2006 10:46
Jorå...
Och ett 10mm hål i höger öra och en ring på vänster sida om läppen.
#28 - 2 december 2006 10:48
kommer pilen från amigatiden eller?
Fräckt.
#29 - 2 december 2006 10:58
bena skrev:

Din mamma *LOL*

Snygg....skulle man hiva fram var gång nån jiddrar med en på jobb :D
#30 - 2 december 2006 11:30
bena skrev:
nja, den ser lite flammig ut.

jag har varken min frus namn eller min sons namn. men däremot har jag hans fotavtryck från när han var 2veckor gaddat på min fot. den andra foten ska fixas när jag blir rik typ.

Vad sött! :) Nej, jag skall leta reda på bilden så som tatton skulle sett ut och lägga in. Vist har den bleknat unde åren, och inte är kanterna osv riktigt som den skulle ha vart.
#31 - 2 december 2006 11:40
Tenkare skrev:
kommer pilen från amigatiden eller?

Fräckt.

tackar, men det är faktiskt direktmarkeringsverktyget i illustrator för mac.
#32 - 2 december 2006 13:14
supercool tatuering nils..
#33 - 2 december 2006 16:42
Jorå...

Och ett 10mm hål i höger öra och en ring på vänster sida om läppen.

as seen on bme.... ;)
#34 - 2 december 2006 16:43
drd skrev:
Din mamma *LOL*

Snygg....skulle man hiva fram var gång nån jiddrar med en på jobb :D

till mina vanliga polare brukar jag bara nänvisa till "vaden..." när vi bråkar.
#35 - 2 december 2006 19:06
tjena...

jag har oxå råkat hamna under dom där nålarna...[:-74]

finns några bilder på dom här...

http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=101612&gid=272412

//jonatan
#36 - 2 december 2006 19:08
joda skrev:
tjena...

//jonatan

du ser ut att ha lite fler timmar än mig. ca 45 än så länge.
#37 - 2 december 2006 19:47
haha... jo jag har suttit ALLDELES för många timmar... bara min ena arm tog 120 timmar.. men det beror mycket på att jag körde över en gammal fuling som jag gjorde när jag var yngre och inte hade råd med nått annat...:-)

//jonatan
#38 - 2 december 2006 21:14
annika: 2 st tatueringar; ett oldschool hjärta på bröstet och ett kasettband med benknotor under på armen...
isak: kör med kulspetspennetattoos
#39 - 2 december 2006 22:56
En piercing... septum and nothing more... inte ens hål i örona
#40 - 2 december 2006 23:46
Öronen och näsan.
#41 - 3 december 2006 04:33
Kan man tatuera baksidan av örat?
Har lääänge funderat på att trycka dit ett "Hands off" eller något liknande bara för att roa en rätts läkare om man råkar hamna i en sån situation.
Annan fråga,, vad får man pynta för en femudd som täcker ryggen? (En färgs)
#42 - 3 december 2006 08:02
jolon skrev:
Kan man tatuera baksidan av örat?

Har lääänge funderat på att trycka dit ett "Hands off" eller något liknande bara för att roa en rätts läkare om man råkar hamna i en sån situation.

Annan fråga,, vad får man pynta för en femudd som täcker ryggen? (En färgs)

du kan tatuera alla kropsdelar.

ungefär som att fråga "hur långt är ett snöre". :p
vad du får pynta beror på design och storlek. bättre att fråga en tatuerare och förklara vad du vill ha.
#43 - 3 december 2006 13:25
joda skrev:
tjena...

//jonatan

Tycker verkligen om din svarta tribal du har på v. armbåge och bilden på ryggen. Och så ser jag att du gillar ormar med.. :D Annat är det med karln i mitt hus.. Hatar min boa.. Men han fick ta den med på köpet ;)

//Camilla
#44 - 3 december 2006 20:15
tackar...:)

jo vi gillar ormar med... vi har 26st just nu, snokar, boer, pyton, skallerormar och ett gäng huggormar...
finns bilder på alla ormarna på våran hemsida som står med här nedanför...

//jonatan
#45 - 3 december 2006 20:29
joda skrev:

jo vi gillar ormar med... vi har 26st just nu, snokar, boer, pyton, skallerormar och ett gäng huggormar...

//jonatan

Mmmm... mycket vackra individer ni har. :)
#46 - 3 december 2006 21:16
C.Ciklid skrev:
Mmmm... mycket vackra individer ni har. :)

tackar... jo vi är allt nöjda med våra snyggingar...[^]

//jonatan
#47 - 4 december 2006 15:29
joda skrev:

//jonatan

Hur mycket har ni lagt ut på ormarna ?
#48 - 4 december 2006 17:46
#49 - 4 december 2006 18:23
Vem straffar denna diskusfreak?
#50 - 4 december 2006 19:56
badass !!!

jag har planerat länge och väl och har bestämt mig för en myra... loggan till the prodigy... frågan är bara var jag ska sätta den? ca 7x7cm
nästa plan är en högtalarstack i nacken... ännu en bandlogga... KLF...

sen funtar jag på en räv bakom örat =P
#51 - 4 december 2006 19:57
badass !!!

jag har planerat länge och väl och har bestämt mig för en myra... loggan till the prodigy... frågan är bara var jag ska sätta den? ca 7x7cm
nästa plan är en högtalarstack i nacken... ännu en bandlogga... KLF...

sen funtar jag på en räv bakom örat =P
#52 - 4 december 2006 20:25
teletubis skrev:
Hur mycket har ni lagt ut på ormarna ?

det vågar jag faktiskt inte ens tänka på men det är GANSKA så mycket pengar vi har lagt ut på den där hobbyn sammanlagt...

//jonatan
#53 - 6 december 2006 11:48
Jag vill tatuera Uniteds märke vid bröstet, där märket sitter på tröjorna, nära hjärtat. Men jag har hört att det är olagligt att tauera där i Sverige. Är det sant och varför i så fall?
#54 - 6 december 2006 11:54
Erk skrev:
Jag vill tatuera Uniteds märke vid bröstet, där märket sitter på tröjorna, nära hjärtat. Men jag har hört att det är olagligt att tauera där i Sverige. Är det sant och varför i så fall?

du har hört fel. det är lagligt att tautera precis överallt på kroppen. till och med lagligt att i teori tatuera in en swastika i pannan på en 3åring om man skulle vilja.
#55 - 6 december 2006 15:27
bena skrev:
du har hört fel. det är lagligt att tautera precis överallt på kroppen. till och med lagligt att i teori tatuera in en swastika i pannan på en 3åring om man skulle vilja.

Nja det sista kan du glömma. Det är en 18 årsgräns på tatueringar hos seriösa tatuerare. Men man får tatuera precis överallt.
#56 - 6 december 2006 16:26
Tenkare skrev:
Nja det sista kan du glömma. Det är en 18 årsgräns på tatueringar hos seriösa tatuerare. Men man får tatuera precis överallt.

hos seriösa tatuerar som tar ansvar ja, men med det är det inte sagt att det är olagligt! det är inte olagligt att pierca folk under 18 tex, och hål i öronen har ju varenda 10 åring nuförtiden... vilket man ju kan diskutera lämpligheten i...
#57 - 6 december 2006 16:40
hos seriösa tatuerar som tar ansvar ja, men med det är det inte sagt att det är olagligt! det är inte olagligt att pierca folk under 18 tex, och hål i öronen har ju varenda 10 åring nuförtiden... vilket man ju kan diskutera lämpligheten i...
10 år min kusin gjorde hål i öronen på sin 1 åriga dotter
#58 - 6 december 2006 16:58
kaj.p skrev:

Snyggaste rygg tatueringen jag sett ;)
#59 - 6 december 2006 19:18
Tenkare skrev:

hos tjack-olof på plattan är det ingen åldersgräns..

det finns egentligen inga lagar som reglerar tatuering, däremot har tatuerings-communityt satt upp egna riktlinjer.
#60 - 6 december 2006 19:25
Då har vi konstaterat att det inte är olagligt i sig att tatuera folk under 18 år.
Seriösa tatuerare har 18 års gräns.
Oseriösa tatuerar alla för att få in stålar och skiter i åldern.

Avklarat?
#61 - 6 december 2006 19:38
kaj.p skrev:

Ja gisses.. Du måste vara ett riktig diskusfreak! ;) Gorde du den i omgångar?

//Camilla
#62 - 6 december 2006 19:39
Tenkare skrev:
Då har vi konstaterat att det inte är olagligt i sig att tatuera folk under 18 år.

Seriösa tatuerare har 18 års gräns.

Oseriösa tatuerar alla för att få in stålar och skiter i åldern.

Avklarat?

yup.
#63 - 6 december 2006 21:07
ni är väl inne på samma spår med det där...

det är väl så att det är dom seriösa tatuerarnas oskrivna lag att inte tatuera personer under 18 år, vilket jag tycker är helt rätt... vissa av dom seriösa går med på det om den "minderåriga" har sin mamma eller pappa med sig och alltså deras godkännande...

sen så är det ju en del diskusioner om att tatuera ovan hals och på händer pga att det är så många som ångrar sig så det kostar staten ganska så mycket pengar på alla som vill "operera" bort dom när dom plötsligt ångrar sig eller när dom får nått jobb där inte tatuernigar är så lämpligt att dom syns... vilket jag själv inte förstår vad det spelar för roll om nån har en tatuering eller inte... men det finns ju en del som stör sig på det...

sen är det ju så som tenkare säger att det finns dom oseriösa som gör vad som helst för att få inte lite stålar...

//jonatan
#64 - 6 december 2006 21:18
joda skrev:
ni är väl inne på samma spår med det där...

det är väl så att det är dom seriösa tatuerarnas oskrivna lag att inte tatuera personer under 18 år, vilket jag tycker är helt rätt... vissa av dom seriösa går med på det om den "minderåriga" har sin mamma eller pappa med sig och alltså deras godkännande...

sen så är det ju en del diskusioner om att tatuera ovan hals och på händer pga att det är så många som ångrar sig så det kostar staten ganska så mycket pengar på alla som vill "operera" bort dom när dom plötsligt ångrar sig eller när dom får nått jobb där inte tatuernigar är så lämpligt att dom syns... vilket jag själv inte förstår vad det spelar för roll om nån har en tatuering eller inte... men det finns ju en del som stör sig på det...

sen är det ju så som tenkare säger att det finns dom oseriösa som gör vad som helst för att få inte lite stålar...

//jonatan

så vitt jag känner till så räknas borttagandet av en gaddning som skönhetsoperation. och det får man bekosta själv (i vissa fall kan staten bekosta det, men det är likadant med nästan alla skönhetsoperationer).

jag väljer lätt mina synliga piercings, tatueringar etc framför vilket jävla jobb som helst. kan de man jobbar för inte se bortom ytan, så är det inte en arbetsgivare jag vill ha.
#65 - 7 december 2006 08:06
jag tror det blir svårt för arbetsgiva i framtiden, om de bara ska anställa folk utan piercingar eller tatueringar. eftersom det är så vanligt blir det lite som att välja bort att anställa folk med typ, fräknar.
#66 - 7 december 2006 09:34
bena: ok, så är det kanske... hade bara hört nått om det men det du skriver låter ju stämma...
samma här... jag hade oxå valt bort det jobbet som ställde såna krav...men å andra sidan har jag ju inte så mycket att välja på för det blir inte lätt att "ta bort" allt "det här" [:-78]

nils: hahaha... ja det lär inte bli lätt för arb.givare i framtiden för snart har väl var och varannan människa piercing eller tatueringar eller båda delarna...:D

//jonatan
#67 - 7 december 2006 11:18
jag tror det blir svårt för arbetsgiva i framtiden, om de bara ska anställa folk utan piercingar eller tatueringar. eftersom det är så vanligt blir det lite som att välja bort att anställa folk med typ, fräknar.

för ett tag sen gjordes en undersökning som visade att mer än 50% av malmös befolkning har tatuering och/eller piercings. men alla hade långt från synliga.
#68 - 7 december 2006 20:22
Inte alls färdig Sen ska högerarmen fyllas på hela vägen upp.
#69 - 7 december 2006 20:59
Hur mycket har det kostat dig eriahl?

Skulle vara kul att veta vart alla har tatuerat sig med.
Min nästa tatuering kommer att göras i Västerås, Västerås tatuering hos Jouni. Han är grym. Tatuerade min drake hos honom. Kostade då 700:- (idag dyrare) Tog honom en 15-20min. Hjärtat jag har på vristen tog 1-1½h...(1000:-) Då är det gort hos en annan och är i samma strl/mindre plottrig än draken... Men den tatueraren nämner jag inte.

//Camilla
#70 - 7 december 2006 21:08
eriahl skrev:
Inte alls färdig Sen ska högerarmen fyllas på hela vägen upp.

helt OK. dock föredrar jag mer välplanerade ryggar. dvs, man kör HELA skissen först så att bakgrunden kan integreras på ett helt annat sätt. kör man några mindre saker lite då och då, så blir tatueringen 'platt'.

men det är bara min åsikt. anser att om man nu ändå ska köra ryggen, så ska man ta hela.
#71 - 7 december 2006 21:29
Han har lite fria händer så att säga och har säkert en plan.
Hur mycket det kostat har jag inte i huvudet nu. Har inte blivit något på flera år av olika anledningar. Men jag fick bra pris, kanske för att han hade lite fria händer bland annat, behövde inte leva på vatten och bröd sas.
#72 - 7 december 2006 21:44
eriahl skrev:
Han har lite fria händer så att säga och har säkert en plan.

Hur mycket det kostat har jag inte i huvudet nu. Har inte blivit något på flera år av olika anledningar. Men jag fick bra pris, kanske för att han hade lite fria händer bland annat, behövde inte leva på vatten och bröd sas.

de flesta av mina gaddningar har vait varianten 'fria händer, med lite restrektioner'.
blir som regel bra gaddningar då. och lite billigare.
har fan lagt 40-45,000:- på bara mina gaddningar (sen piercing etc är en annan nätt summa..), och då har jag fått en del för kompispris.
#73 - 7 december 2006 22:05
Blir Boris Vallejo stuk på ryggen är det tänkt.
bena: du har inga fler att visa
#74 - 7 december 2006 22:37
eriahl skrev:
Blir Boris Vallejo stuk på ryggen är det tänkt.

bena: du har inga fler att visa

jobbdatorn vet du.. kan inte spara bilder på den.
men kolla
http://www.molokosynthemesc.com/search/srch2004.exe?search=bena&lim=0
kul att låten 'freak on a leach' med 'korn' började spela när jag skulle kopiera länken..

där kan du själv kolla runt lite.
#75 - 8 december 2006 19:48
jag har sammanlagt tre hål i öronen, och jag älskar örhängen ^^
#76 - 9 december 2006 11:02
bena skrev:
jobbdatorn vet du.. kan inte spara bilder på den.

men kolla

http://www.molokosynthemesc.com/search/srch2004.exe?search=bena&lim=0

kul att låten 'freak on a leach' med 'korn' började spela när jag skulle kopiera länken..

där kan du själv kolla runt lite.

Är det alltså du med kluven tunga och en j***a massa piercing? Jisses!! Hur kändes det i så fall att klyva tungan!!??

//Camilla
#77 - 9 december 2006 11:18
C.Ciklid skrev:
Är det alltså du med kluven tunga och en j***a massa piercing? Jisses!! Hur kändes det i så fall att klyva tungan!!??

//Camilla

tungan var ingen fara. mest lite jobbigt under själv läkningen. man har väldigt lite känsel i tungan (bortsett från det yttersta lagret, och när man biter sig i tungen gör det ont pga kross-skada, inte för att tungan är känslig).
#78 - 9 december 2006 11:40
Höger axel täcks av en stor tribal+skalle+kinesiskamoln
Hela vänster Vad är en tatuering på min morfar

Sen har jag AIK intattuerat på insidan av underläppen =)
#79 - 15 december 2006 09:24
#80 - 15 december 2006 13:02
kaj.p skrev:

läst den tidigare. den är rätt rolig.
rent generellt gällande ålder så tar den upp att folk under 18 år är omyndiga och inte kan ansvara för sin egendom. de tar dvs upp att kroppen är egendom som tillhör föräldrarna... ;)
men det innebär att det är lagligt att pierca och tatuera barn (skulle inte vilja påstå att att det är vanligt att man tatuerar barn, men det är allt för ofta man ser små barn med hål i öronen).
#81 - 15 december 2006 13:50
bena skrev:

...men det är allt för ofta man ser små barn med hål i öronen).

Det tycker jag är sjukt. Jag skulle aldrig komma på att ta hål i mina barns öron vid några veckors/månaders/års ålder för lite tingel tangel. Idioti! När min dotter är så pass gammal och förstår att det gör ont att ta hål och risker man tar, då kan vi börja diskutera håltagning.

//Camilla
#82 - 15 december 2006 13:53
C.Ciklid skrev:
Det tycker jag är sjukt. Jag skulle aldrig komma på att ta hål i mina barns öron vid några veckors/månaders/års ålder för lite tingel tangel. Idioti! När min dotter är så pass gammal och förstår att det gör ont att ta hål och risker man tar, då kan vi börja diskutera håltagning.

//Camilla

om inte annat så är de ivägen och riskerar att fastna när man leker. och små barn förstår inte att man inte ska pilla.
normalt tar det ca 4-6 veckor för ett hål i örat att läka, men kör man med håltagningspistol tar det ännu längre tid. och det är OM man sköter det som man ska, vilket barn inte kan/förstår.

jag skulle jämföra det med misshandel att pierca ett barn.
#83 - 15 december 2006 18:35
Klart man är gaddad.
Mer kommer............
http://www.ratemyink.com/?action=up&user_id=14636
#84 - 15 december 2006 20:38
Mina första hål i öronen fick jag när jag var så liten så jag kommer inte ihåg det. Dessa har jag kvar. De andra hålen tog jag i gymnasiet... och fy tusan vad det gjorde ont. De läkte dåligt och jag har inte dessa kvar idag. Men jag skulle inte ta hål i min barns öron om de inte själva ville det...
#85 - 15 december 2006 20:57
Helt okey att pierca sig för dem som gillar det. Men själv tycker jag det är fruktansvärt fult.
#86 - 15 december 2006 23:34
Varför gadda? Jag är ju perfekt! :p

[SIZE=1]nää, kanske blir en liten skorpion på bröstet om jag är sugen på det när jag byggt upp volymen lite[/SIZE]
#87 - 15 december 2006 23:45
miluhe skrev:
Helt okey att pierca sig för dem som gillar det. Men själv tycker jag det är fruktansvärt fult.

FRUKANSVÄRT fult? hårda ord det där :p. fruktansvärt fult är ett epitet jag inte skulle ge mycket, utom typ fleecetröjor, trätofflor och illastittande jeans.
#88 - 16 december 2006 01:52
FRUKANSVÄRT fult? hårda ord det där :p. fruktansvärt fult är ett epitet jag inte skulle ge mycket, utom typ fleecetröjor, trätofflor och illastittande jeans.

ja cheap monday e ju inte mycket å hurra för :p
och fleecetröjor. där kan jag inte mkt mer än hålla med, funkar på jobbet på kalla vinterdagar... men piercingar e snygga så länge de sitter på rätt plats, dvs inte i ögonbrynet..
Guest
#89 - 16 december 2006 01:53
miluhe skrev:

håller helt med piercingar är frunktansvärt fult, men däremot skulle ja vilja gadda mig....
#90 - 16 december 2006 11:11
Lutt skrev:
håller helt med piercingar är frunktansvärt fult, men däremot skulle ja vilja gadda mig....

En sak som jag tycker är märkligt, är folk (och kanske föräldrars mest) motstånd mot pirecingar, kontra deras acceptans för tatueringar. Jag menar, en pircing kan du ta ut när som heslt, och dem lämna på sin höjd en röd liten prick. en tatuering sitter där den sitter och är MYCKET svårare att få bort. dessutom behöver du itne direkt "stå" för en pircing, eftersom den inte på något sätt kan vara en betydelsebärare i samma utsträckning som en tatuering med olika politiska/religiösa/spirituella motiv, text osv.
Guest
#91 - 16 december 2006 11:20
En sak som jag tycker är märkligt, är folk (och kanske föräldrars mest) motstånd mot pirecingar, kontra deras acceptans för tatueringar. Jag menar, en pircing kan du ta ut när som heslt, och dem lämna på sin höjd en röd liten prick. en tatuering sitter där den sitter och är MYCKET svårare att få bort. dessutom behöver du itne direkt "stå" för en pircing, eftersom den inte på något sätt kan vara en betydelsebärare i samma utsträckning som en tatuering med olika politiska/religiösa/spirituella motiv, tex osv.

men det är väl en smaksak, jag tycker ändå att det inte är snyggt med piercingar
#92 - 16 december 2006 11:23
Visst, klart det är en smaksak, men ditt uttalande fick mig att tänka på alla de människor jag träffat som förbjudit sina barn att pierca sig, men inte haft accpeterat eller rentav uppmunrtat tatueringar. hur kommer detta sig, någon som vet?
#93 - 16 december 2006 11:30
Sen kan ju jag tycka att det är ganska ohyffsat att skriva att något är "frukansvärt fult", i en tråd där det uppenbarligen är många som har det nämnda läser... har man inget trevligt att säga kan man ju faktsikt låta bli.

(nu kastar jag ju lite sten i glashus eftersom jag själv blivit utskälld efter noter för att ha anklagat diverse fiskar för att vara fula i trådar som folk som har sagda fiskar läser, men det bevisar väl egentligen bara min poäng...)
#94 - 16 december 2006 11:30
Om man tycker något är fult behöver ju inte betyda att man är motståndare, det är ju bara en fråga om tycke och smak.
Jag tycker personligen många pircingar är både fula och ser äckliga ut, men vill folk ha dom må dom väl få det.

Tatueringar däremot tycker jag kan vara snyggt om det är måttligt vill säga.
För den skull är jag ingen förespråkare för tatueringar utan det är upp till var och en, däremot kan man ju undra hur många det kommer att bli som ångrar sina tatueringar när dom blir äldre, man kanske inte tycker det är lika tufft med diverse djävlar och fantasymotiv på kroppen i 50-60 årsåldern.
Så helt klart kommer läkarna som specialiserar sig på att ta bort tatueringar att få gyllene tider framöver.
#95 - 16 december 2006 11:34
albjohn skrev:
...är både fula och ser äckliga ut

Nej, nu blir jag faktsikt lite putt. Har era föräldrar inte lärt er vanligt hyfs?
#96 - 16 december 2006 11:42
Nej, nu blir jag faktsikt lite putt. Har era föräldrar inte lärt er vanligt hyfs?

Varför plockar du ut några ord i en mening och förfasas över det, du borde väl citera hela meningen.

Jag skrev

"Jag tycker personligen många pircingar är både fula och ser äckliga ut, men vill folk ha dom må dom väl få det"

Tycker du det är ohyfsat får det stå för dig men det var defenitivt inte menat som en förolämpning för dom som tycker om piercing, tolkar du det så ber jag om ursäkt för ordvalet.
#97 - 16 december 2006 11:46
Visst, klart det är en smaksak, men ditt uttalande fick mig att tänka på alla de människor jag träffat som förbjudit sina barn att pierca sig, men inte haft accpeterat eller rentav uppmunrtat tatueringar. hur kommer detta sig, någon som vet?

Haha.. precis vad min mamma gjorde när jag första gången kom o sa att jag skulle pierca mig :P -Kan du inte tatuera dig ist?... Hallå!! hur korkat e inte de...
Försökte med saker som: en tatuering har du resten av ditt liv men en piercing kan du ta bort.. men hon vägra förstå, men hon har varit så illa tvungen o vänja sig ;)
Skaffade såklart en tatuering oxå o då kunde hon ju inte säga nått ;) hehe..

Men smaken e ju som sagt som baken..
#98 - 16 december 2006 11:46
Vadå, det spelar väl ingen roll om du säger att "vill folk ha det så får dom ha det", man säger väl ändå inte till folk att man tycker dom är fula och äckliga? Jag går ju inte in på ett viktväktarmöte och häver ur mig att tjockisar är fula och äckliga, men att "om dom vill äta mycket mat och bli tjocka, så får dom väl göra det".
#99 - 16 december 2006 11:51
FRUKANSVÄRT fult?

fruktansvärt fult är ett epitet jag inte skulle ge mycket, utom typ fleecetröjor, trätofflor och illastittande jeans.

Men detta går bra att säga ?
Lev som du lär innan du börjar gasta.
#100 - 16 december 2006 12:06
Jag tycker också peircing är otroligt fult.
Alla får väl tycka vad de vill. Det finns mäniskor jag tycker är otroligt fula också men man säger ju inte det till dem, det är hyfs.
#101 - 16 december 2006 12:08
Klart man är gaddad.

Mer kommer............

Tillbaka till ämnet nu grabbar. Ältandet kan pågå i generationer..

Tycker det var snyggt att baka in draken "ur" tribalen. Tycker även det är snyggt när man lägger in skuggor i tribalen.

//Camilla
#102 - 16 december 2006 12:10
albjohn skrev:
Men detta går bra att säga ?

Lev som du lär innan du börjar gasta.

Ja, det där sade jag ju naturligvis bara för att på ett lite subtilt sätt peka på det något märkliga i att häva ur sig sådana saker. Dessutom disskuterar vi varken fleectröjor eller illasittande jeans här. Hade det däremot funnits en tråd som hette "fleecetröjor 4-ever", hade jag ju naturligtvis inte hävt ur mig sådana saker där, det säger ju sig själv.
#103 - 16 december 2006 12:10
Klart man är gaddad.

Mer kommer............

Det var snyggt, din drake är läcker.
#104 - 16 december 2006 12:14
C.Ciklid skrev:
Tillbaka till ämnet nu grabbar. Ältandet kan pågå i generationer..

Tycker det var snyggt att baka in draken "ur" tribalen. Tycker även det är snyggt när man lägger in skuggor i tribalen.

//Camilla

Mycket snyggt !
#105 - 16 december 2006 12:18
Ja, det där sade jag ju naturligvis bara för att på ett lite subtilt sätt peka på det något märkliga i att häva ur sig sådana saker. Dessutom disskuterar vi varken fleectröjor eller illasittande jeans här. Hade det däremot funnits en tråd som hette "fleecetröjor 4-ever", hade jag ju naturligtvis inte hävt ur mig sådana saker där, det säger ju sig själv.

OK, vi lägger ner detta nu, åter till ämnet.
Sorry om du tog illa upp.
Guest
#106 - 16 december 2006 12:20

jag tycker att man inte ska få pierca eller tatuera sig om man är under 18, tycker mest det låter skrämmande att göra så mot sina barn.

men det jag skrev var min åsikt men det kanske var lite fel ord och jag tror inte dom med piercing bryr sig om vad ja skrev, för de plockar nog inte ut sina metall bitar bara för jag inte tycker det är snyggt....

http://www.tattoofinder.com/default.asp
här finns många fina tatueringar är det någon som vet om någon mer sajt?
#107 - 16 december 2006 12:26
www.bmezine.com

där hittar du MÅNGA tatueringar och pirecingar, indelade i kategorier efter tycke och smak...

min favoritkategori: http://www.bmezine.com/tattoo/geek001.html
#108 - 16 december 2006 20:03
Tur att alla har olika smak :)

Tackar, har en duktig tatuerare.
#109 - 17 december 2006 00:07
själv har jag hål i tungan och har 4 tatueringar,, kan inte säga att jag e stolt över nån av dom... mest fyllegrejer och "jag är en tuff ungdom# tatueringar,, men när det gäller tatueringar så går det ju inte o ädra på tyvärr om man inte tatuerar över dom eler gör en laserbehandling vilket jag inte har någon lust med, så dom får sitta kvar.

så vill folk ha tatueringar och piercingar så varsegod. finns väldigt mnga smakfullla sådanna oc h duktiga tatuerare (jag hade inte det) :)
#110 - 17 december 2006 06:08
själv har jag hål i tungan och har 4 tatueringar,, kan inte säga att jag e stolt över nån av dom... mest fyllegrejer och "jag är en tuff ungdom# tatueringar,, men när det gäller tatueringar så går det ju inte o ädra på tyvärr om man inte tatuerar över dom eler gör en laserbehandling vilket jag inte har någon lust med, så dom får sitta kvar.

så vill folk ha tatueringar och piercingar så varsegod. finns väldigt mnga smakfullla sådanna oc h duktiga tatuerare (jag hade inte det) :)

finns en bra 'regel'.
"en billig tatuering är sällan bra, och en bra tatuering är sällan billig".
#111 - 21 december 2006 09:49
He missat denna tråd men man får väl tala om vad man har nu näe det frågas..
Jag har 4 tattisar det är tre med örnar och indian inspererade egen komponerade tattisar samt en tribal.
Min femte som jag önskar mig kommer att sitta på nacken/ryggen och är en tribal med 5 röda hjärtan inbakade och med mina 5 barns namn.

Inte en enda av dem är fylle tattisar utan väl genomtänkta och verkligen önskade.
Tatueringar och piercingar tycker jag man skall tänka efter på att skaffa
#112 - 21 december 2006 13:09
Kul tråd!
Måste ju dela med mej av mina konstverk också:

Min allra första (inte så fin tycker jag idag), egendesignad och gjord i Helsingör typ 1990 runt höger ankel:
[ATTACH]4570[/ATTACH]

Nästa fick jag som 30-årspresent för fem år sedan. Även denna helt egen design (mycket nöjd). Gjord på Heidi Hay i Göteborg på magen med naveln i mitten:
[ATTACH]4571[/ATTACH]

Min senaste som har några år på nacken är en humla som precis har landat på min tutte så den får ni inte se! Den är dock gjord i Lidköping.

Jag kan dock säga att hade jag inte varit tatuerad i dag så hade jag inte velat göra någon heller, jag tycker nu för tiden att människokroppen är vackrast som den är. Men jag har ingen ångest, jag ångrar mej inte och tänker inte försöka ta bort något. Men det blir heller inga fler.
#113 - 21 december 2006 13:11
I Lidköping hos Drew? :)
#114 - 21 december 2006 13:16
Adamzon skrev:
I Lidköping hos Drew? :)

Ja, det stämmer, men det var en annan kille som gjorde min... jag hade ett polskt frimärke som förlaga... ;-)
#115 - 26 december 2006 18:58
Whooo!!! "Fick" en tatto i julklapp av maken och barnen. Nu skall äntligen barnens namn gaddas tillsammans med någon form av tribal. :) Skall sätta mig och skissa lite på förslag. Lovar att slänga in en bild när den väl sitter på kroppen. :D

//Camilla
#116 - 26 december 2006 20:53
Lycka till. Ska också gadda in dotterns namn om ett par veckor. Ser fram emot bild.
#117 - 30 december 2006 19:12
Ledsen om jag utryckte mig klumpigt om fruktansvärt fult. Antagligen en åldersfråga jag hade helt accepterat om mina barn velat pierca sig. Men fortfarande kan jag inte tycka det är vackert förstår att jag tog lite hårda ord. Upp till var och en hur de vill se ut men jag kan inte tycka det är vackert Jag förstår inte skönheten i en massa metall i ansiktet. Örhängen okey litet smycke i ögonbrynet kan va snyggt men när man smyckar hela sitt ansikte var är det vackra. Men jag är imponerad av alla som gör vad dem gillar utan att bry sig om vad andra tycker. Så igen jag menade inte att va elak bara nyfiken varför man vill dekorera sig så?
#118 - 30 december 2006 19:29
miluhe skrev:
Så igen jag menade inte att va elak bara nyfiken varför man vill dekorera sig så?

av samma skäl som man klipper håret och sminkar sig antar jag.
#119 - 30 december 2006 19:48
bena skrev:
finns en bra 'regel'.

"en billig tatuering är sällan bra, och en bra tatuering är sällan billig".
Kan jag verkligen hålla med om man får vad man betaler för(I många fall):)
#120 - 31 december 2006 00:13
miluhe skrev:
Så igen jag menade inte att va elak bara nyfiken varför man vill dekorera sig så?

Varför vill man har örhängen? Varför Lägger man pengar på kläder istället för att gå omkring i säckväv?
#121 - 31 december 2006 00:57
Helt enkelt en fråga om tycke och smak. Precis som att en del gillar sydamerika men inte andra, en del föredrar saab framför volvo, en del gillar snö och kyla men andra gör det inte. Smaken är som baken - delad. och tur är väl det?:)
#123 - 31 december 2006 09:09
Häftig döskalle, orginell.
#124 - 31 december 2006 12:16
Glenn skrev:
Smaken är som baken - delad. och tur är väl det?:)

men om alla hade tyckt likadant så hade det inte funnits konflikter kanske...
#125 - 31 december 2006 12:18
bena skrev:

Ja, men då hade vi nog bråkat om samma tjej:)
#126 - 31 december 2006 14:05
Jag gjorde ett par i Thailand nyss.Billigt bara 2000 Bath.
#127 - 31 december 2006 14:11
Upp till bildbevis!!! ;)
#128 - 31 december 2006 14:38
Jag gjorde ett par i Thailand nyss.Billigt bara 2000 Bath.

finns en hel del bra tatuerare i thailand, men ett problem är gulsot/hepatit.
och skulle du inte vara nöjd så är det en bit att resa för att klaga..
#129 - 31 december 2006 14:57
bena skrev:

Men hur roligt hade det varit att leva i en värld där alla tycker precis samma sak? Sen konflikter tror jag nog att dom hade uppstått på något sätt iaf
#130 - 31 december 2006 15:06
Glenn skrev:
Men hur roligt hade det varit att leva i en värld där alla tycker precis samma sak? Sen konflikter tror jag nog att dom hade uppstått på något sätt iaf

det hade nog varit jätteroligt eftersom alla fick som de ville, eller hur..
#131 - 31 december 2006 16:09
Reg.datum: Oct 2004

--------------------------------------------------------------------------------

Upp till bildbevis!!!
__________________ Du får se dom på nästa träff.
#132 - 31 december 2006 16:22
Du får se dom på nästa träff.

Okidoki! Men bara så att du vet, nu förväntar jag mig mer än en liten söt delfin i ljumsken (som jag ändå inte vill se!!;) )
Nej, jag förväntar mig en feeeet Fantomentatuering över ryggen....minst!!:D
#133 - 31 december 2006 22:10
Kan du Kinesiska så förstår du nog vad jag har gjort?
#134 - 31 december 2006 22:13
Kan du Kinesiska så förstår du nog vad jag har gjort?

nudelsoppa med kyckling?
sorry, kunde inte låta bli. finns så j**la mycket folk därute med konstiga kanji-gaddningar.
#135 - 31 december 2006 23:26
Otorterad!

bena skrev:
nudelsoppa med kyckling?

sorry, kunde inte låta bli. finns så j**la mycket folk därute med konstiga kanji-gaddningar.

:D Mej har aldrig något fått tortera. Så antagligen går jag till eftervärlden med nollvärde att rama in.:p
#136 - 1 januari 2007 18:47
Jag har bara dom "vanliga" hålen i öronen (då menar jag för örhängen ;)!) och här är två dåliga bilder på mina tatueringar...
#137 - 1 januari 2007 18:50
TinaW skrev:
Jag har bara dom "vanliga" hålen i öronen (då menar jag för örhängen ;)!) och här är två dåliga bilder på mina tatueringar...

soft med en wwf-gaddning.
#138 - 1 januari 2007 18:51
folk får gärna skicka in sina bilder till bmezine.com
#139 - 1 januari 2007 18:53
Ja, det tyckte jag med!
Men jag tvekade länge om det var "lagligt" eller inte... sen gjorde jag den ändå!
Tycker att jag hade gjort mig förtjänt av den... bidrar med minst en hundralapp i månaden till dom, och har gjort det några år nu...
#140 - 1 januari 2007 18:58
TinaW skrev:
Ja, det tyckte jag med!

Men jag tvekade länge om det var "lagligt" eller inte... sen gjorde jag den ändå!

Tycker att jag hade gjort mig förtjänt av den... bidrar med minst en hundralapp i månaden till dom, och har gjort det några år nu...

copyright gäller inte tatueringar (än så länge). skulle det tas upp i domstol så kanske det komemr ett prejudikat, men jag tror inte att någon åklagare skulle ta upp det.
#141 - 1 januari 2007 20:08
Man borde väl snarare får betalt för att gå runt med en logga hela dagarna...
#142 - 14 januari 2007 15:27
Min dotter vill ha ett smycke i naveln. Men hon undrar om man kan få någon slags bedövning. Även hur pass ont en piercing i naveln gör(olika från person till person så klart).
Ni som gjort det hur känns det?

Mvh Cecilia
#143 - 14 januari 2007 16:06
Dom tjejkompisar som jag har pratat med har sagt att det sticker till sen är det över, inte så farligt altså.
Dom jag har haft så kan jag säga att bröstvårtan var den som var kändes mest. Har plockat ut alla mina dock. Hunden jag hade fastnade med en klo i bröstvårteringen som jag då hade töjt ut till 6 mm det var inte grannt, sen bet jag av en tand på den i tungan. Men det som avgjorde att jag tog ut allt var när jag skulle opereras för ljumskbråck, fick inte ha några som helst smycken då.
#144 - 14 januari 2007 21:30
OK jag har 3st tattos och 1 hål i tungan :D en trollkarl på ena armen och röde orm på andra och en drake som täcker typ halva ryggen :D
#145 - 14 januari 2007 21:33
miluhe skrev:
Min dotter vill ha ett smycke i naveln. Men hon undrar om man kan få någon slags bedövning. Även hur pass ont en piercing i naveln gör(olika från person till person så klart).

Mvh Cecilia

Jag tyckte inte det gjorde ont alls varken när jag tog det eller efteråt.
Jag känner även nåra som har hål i naveln och dom tyckte inte heller det kändes nåt spec.:)
#146 - 14 januari 2007 21:36
Jag har 5 hål i öronen en piercing i naveln och en i tungan.
Har haft hål i läppen men ska ta om den om nåra månader.
Och så har jag 1 tatuering och ska göra 2 till när man är lite rikare:p

Bild på tatueringen:
http://www.pixbox.se/pic_show_id6711785.html
#147 - 15 januari 2007 01:09
miluhe skrev:

Mvh Cecilia

får inge nbedövning. de bedövningmedel man får använda utan att vara utbildad tar nästan inte alls.
men att köra naveln går på <1sek så det är ingen fara direkt.
#148 - 2 mars 2007 11:27
Både det ena och det andra, både här och där.
#149 - 2 mars 2007 11:46
jag har 4 tatueringar, so far.
Linus på linjen på vänster benet
mitt namn längst höger benet
3 stjärnor på baksidan av höger armen

och sen ett old school motiv på höger armen.

Är väldigt fast för old school motiv, drömmen är ju en helarmstatuering med bara oldschool liknande motiv :).

Har inte tatuerat mig på över ett år nu, men i julas började jag få tebax abstinensen, men sen köpte jag mig ett akvarium och nu går nästan alla pengar på mina akvarium haha. Blir väl fler tatueringar i sommar, förhoppningsvis :)
#150 - 2 mars 2007 12:30
Har haft 3 st piercingar i näsan , 2 i läppen , en i ögonbrynet , 2 i örat. Alla borta nu.
#151 - 2 mars 2007 12:53
Jag har en stor tribal på vänster överarm. Inte helsvart som dom brukar göras utan med mönster i. E riktigt nöjd med den och ska ha fler tattos när ekonomin tillåter.
#152 - 2 mars 2007 15:43
har en tribal på vaden, 2 kinesiska tecken på skuldran och sen 2 fulla armsleeves... (dock är bara den ena färdig.. den andra under utveckling=)
ska byggas på nästa lördag 10 mars, ska göra upp från armbågen till axeln då.. gör allting i japansk stil....
ska så småningom göra hela ryggen + ut på båda brösten oxå.. (pengafråga...=)
#153 - 2 mars 2007 16:53
när man hade pengar var 25.000:- att lägga på sin rygg en skitsumma.
nu när man har barn så är till och med 500:- mycket att spara..
#154 - 2 mars 2007 18:06
miluhe skrev:

Mvh Cecilia

Nu har jag aldrig gjort i navlen , men jag har varit med när 2 st har piercat sig i navlen och dem har sagt att det knappt kändes:)
Sen har jag för mig att bedövning inte är bra när man piercar sig. Vet inte hur det är med navlen. Bedövning gör så du inte känner om det blir fel, men kan nog inte bli så mkt fel i navlen.
#155 - 2 mars 2007 18:21
problemet med bedöving är att de krämer som finns ändrar hudens struktur så att det blir svårare att pierca.
och för att lägga subkutan bedövning så måste man vara sjuksköterska med delegering alt. läkare.
#156 - 2 mars 2007 19:56
Jag vill pierca mig på vänstersidan av läppen, och kanske vänstra ögonbrynet (mitt håll sett), sen nån tatoo på bröstet eller överarmen skulle va nice. :)
#157 - 2 mars 2007 21:07
Har en egen ritad delfin tatuerad på höger ankel, hål i öronen samt en piercing. Funderar på att göra en till tatuering, ska bara komma på mitt motiv.
#158 - 3 mars 2007 01:26
anser man sig behöva bedövning el dylikt för att göra en piercing/tattoo så ska man antagligen låta bli...
smärtan e ju en del av hela grejen... för mig e hela proceduren så jävla najs.. beställa tid, gå och vänta, gå dit, alla dofter, alla ljud osså då såklart smärtan och känslan av nålen i huden.. längtar redan tills nästa lördag..=)
#159 - 3 mars 2007 08:45
anser man sig behöva bedövning el dylikt för att göra en piercing/tattoo så ska man antagligen låta bli...

smärtan e ju en del av hela grejen... för mig e hela proceduren så jävla najs.. beställa tid, gå och vänta, gå dit, alla dofter, alla ljud osså då såklart smärtan och känslan av nålen i huden.. längtar redan tills nästa lördag..=)

fast en del är känsligare än andra.
om man har kronisk muskelinflamation och känner att man verkligen vill ha en gaddning på t ex armen (över de inflamerade punkterna) då? då skulle jag kunna tänka mig subkutan bedövning.
samma gäller lite grövre modifikationer (långt från piercing och tatuering visserligen, men ändå en kroppsmodifiering).
#160 - 3 mars 2007 09:21
hehe...jag fick ett ryck en gång och gick o skulle tatuera mig (igen). Men iallafall så gick jag dit till studion men en liten lapp jag ritat själv. Därifrån går jag med en tid och lång väntan. Men ungefär en vecka senare går jag ut från samma ställe och det står "svensk råvara klass 1" och en KRAV stämpel på min ena skinka...impulsgrej men det var kul...och en härlig känsla såklart.
#161 - 5 mars 2007 00:51
Men har ni inga bilder??
Jag vill ser fler bilder på era tatuerungar och peircingar... speciellt då på tatueringarna!
En beskrivning är ju inte direkt samma sak som att visa upp den... jag vill se!!!
(Ja, jag vet att man inte kan lägga upp bilder om man inte är gold member... men man kan ju lägga in en länk och ha bilderna på nån annan sida...)
#162 - 5 mars 2007 07:02
Mina tattos...
#163 - 5 mars 2007 20:31

min påbörjade arm-sleeve... ska fortsätta på den på lördag (upp till axeln blir det då..) har även andra armen i liknande stil...
#164 - 5 mars 2007 20:58

min påbörjade arm-sleeve... ska fortsätta på den på lördag (upp till axeln blir det då..) har även andra armen i liknande stil...

hos tattooworld..?
om det är så, vem är det som kör den? (tänkte mest eftersom charlie inte är helt kry)
#165 - 6 mars 2007 01:49
bena skrev:
hos tattooworld..?

om det är så, vem är det som kör den? (tänkte mest eftersom charlie inte är helt kry)

nä det är inte charlie (som tur e får man väl säga nu när han förmodligen ska lägga av...=/

jag gör mina hos Tony Pauko på Tattoo-World i Höör... han som hade den i malmö tidigare..
grymt bra är han iaf.. han som lärt upp Charlie bl.a. hehe...=)

skulle egentligen suttit för 2 veckor sen, men då blev han förkyld och fick avboka.. så nu e d dax.. fan va gött det ska bli!! =)
#166 - 6 mars 2007 07:26
Inga tattueringar så här långt men det kanske kommer. Väntar bara på det där suget som jag fick när jag var 16 o absolut skulle ha en piercing i ögonbrynet - fanns ingenstans att göra det då (är ju så gammal :p ) så jag gjorde det själv..eh.. Den är dock borttagen sedan nästan 10 år tillbaka men 9 hål i vänstra örat o 3 i högra och stav i tungan o ring i bröstet finns dock. Alla ungdomssynder över 10 år gamla o inget jag skulle göra om, men nu sitter de där och är en del av mig och så länge jag inte lider av dem får de sitta kvar. :D
#167 - 6 mars 2007 18:11
Min första gjorde jag hos "Kenneth Fong" (hette han så och vad hette hans "studio"?) i Malmö... han är väl död sen några år tillbaka...
Min andra gjorde jag hos http://www.tattoostudio.se i Löddeköpinge...
#168 - 6 mars 2007 18:14
hål i tungan läppen örat och i min snopp + 4 tottoos
#169 - 6 mars 2007 18:15
jag piercar mä föresten
#170 - 6 mars 2007 18:21
Adamzon skrev:
harj ejn pirsszzzing i töngan <-- Så lät det dom 4 första veckorna, nu har man vant sig ca 6 år senare :)

Har fortfarande inte bytt stav dock :)

har en liten drake på underarmen, och en varg på överarmen tatuerade :)

byt stav!! om man har otur kan man trycka sonder närverna i gomen som kan leda till tandlossning!
#171 - 15 mars 2007 18:19

så då var överarmen oxå påbörjad iaf...=)
ska sitta 1 maj igen.. längtar redan..hehe..
#172 - 15 mars 2007 18:44
Jag och min man har likadana tatueringar på insidan av högerarmen. Det är en ödla , typ leaopardgecko.
Jag vill ha många fler, men det kostar ju så mycket pengar. Barnens namn i en tribal på armen har jag bestämt mig för.

Har hål i öronen, har haft navelpiercing och i näsan...
#173 - 15 mars 2007 19:08
kariba skrev:
Jag och min man har likadana tatueringar på insidan av högerarmen. Det är en ödla , typ leaopardgecko.

Jag vill ha många fler, men det kostar ju så mycket pengar. Barnens namn i en tribal på armen har jag bestämt mig för.

Har hål i öronen, har haft navelpiercing och i näsan...

JAg har en ritning på tribal med barnens namn 5 hjärta som skall sitta i nacken och ner mot mitten på ryggen... kommer kosta en slant
#174 - 15 mars 2007 19:19
jaguar skrev:
byt stav!! om man har otur kan man trycka sonder närverna i gomen som kan leda till tandlossning!

jag tappa min korta stav i tungan så ja köpte en ny men den var tyvärr längre än den förra. väldigt obekvämt hela tiden. har haft den i många månader nu men den stör inte uppe i gommen utan uner tungan, ligger och trycker mot strängen hela tiden.

sen skruvar den upp sig då och då, speciellt när jag äter och då bter jag i den, gör ganska ont i tänderna :)

något tips om vad man kan göra för att den inte ska skruva upp sig hela tiden?
#175 - 15 mars 2007 19:24

något tips om vad man kan göra för att den inte ska skruva upp sig hela tiden?

dra åt hårdare ;)

lite textil-lim i gängningen sätter kulan på plats. och det är lätt att ta ut den ändå.
#176 - 15 mars 2007 19:57
Ta ut den å va normal...
#177 - 15 mars 2007 20:08
cobra skrev:
Ta ut den å va normal...

'normal' är en person som följer normen i samhället.
i malmö så räknar man på att mer än 50% av invånarna har piercing och/eller tatuering.
vem är då 'normal'..?
#178 - 15 mars 2007 20:25
En fråga är sugen på att perca mej i ögonbrynet. Har hört att man kan bli förlamad och man kan träffa nerver.Är detta sant?
#179 - 15 mars 2007 20:43
Kenny*92 skrev:
En fråga är sugen på att perca mej i ögonbrynet. Har hört att man kan bli förlamad och man kan träffa nerver.Är detta sant?

nej.
#180 - 15 mars 2007 22:06
hahaha.. nej verkligen inte Kenny..=) ta du lugnt o pierca dig.. känns för övrigt inte ett smack i ögonbrynet..
#181 - 16 mars 2007 05:34
textil lim kanske vore nåt ja, ska testa det nångång.

tycker att jag är ganska normal även om jag har en piercing i tungan.
rätt onödigt inlägg men jag tror nästan att du va lite ironisk.

har även haft hål i örat som jag töjde, dock inte mer än 12mm men det räckte tyckte jag.
det är väl där gränsen går någonstans har jag för mig för att det ska växa igen när man tar ut tunneln/pluggen/staven/ringen.

mitt har växt igen i alla fall :)

Annons