Tegelrör-var?

#1 - 13 januari 2004 14:55
*puh* jag har farit runt halva stan och tornbygettot i jakt på tegelrör som jag ser att en del har, det stående tipset har varit byggvaruhandel... men icke på nån av de jag har varit på :( Bejers,Bygg Max, K-rauta, Copps bygg avdelning..... var har ni som har tegelrör hittat dem??

Tips runt linköping vore ju kanon! men jag behöver vägledning tror jag ;) *ser desperat ut*
#2 - 13 januari 2004 15:09
Kolla med någon jordbrukare dom använde sådan till täckdikning förr.
#3 - 13 januari 2004 15:20
Här i skåne finns det att få tag på hos handelsträdgårdar (växtvaruhus)

mvh
Mi
#4 - 13 januari 2004 15:23
Menar ni de som är ungefär 20 cm långa och 5-7 cm i diameter?

Har varit runt på växtaffärer med.. en av dem hade det i sin "prydnads installation" men de hade inga som de sålde... försökte muta henne men se den gick inte!

tack för tipsen såhär långt! :)
#5 - 13 januari 2004 15:26
Bauhaus brukar ha någon form av tegelrör som används som vinhyllor. Det är 3 eller 4 rör som sitter ihop som en "sektion". Men det kanske inte var sådana du var ute efter?
#6 - 13 januari 2004 15:32
Var oxå på jakt efter såna när jag skulle rusta köket. Var inte det lättaste att få tag i eftersom "byggarna"numera använder plaströr. Hittade det till slut hos en kakelfirma i Täby. Så prova nån kakelförsäljare!
#7 - 13 januari 2004 16:32
Krisar det så kan jag skicka något till dig. Hur många behöver du? Har ett halvt hemma och ett 50-tal på landet.
#8 - 13 januari 2004 17:34
Scan: tack för tipset :), jag tror dock att de är lite för stora!

Mina1: Ska kolla in de ställena med då! :)

Gogar: tackar ödmjukast :) jag ska ta och leta hela staden egenom först innan jag funderar på att utsätta dig för något sånt!
#9 - 15 januari 2004 20:10
Jag såg såna rör på www.aquariumafrica.se
Det ligger i norrköping så det är inte så långt dit för dig.
Jag tycker att det är en bra affär,micke är hjälpsam mot amatörer
som mig.
#10 - 15 januari 2004 20:37
mja4: Tackar för tipset! Jag har fått fatt i en lantbrukare som hade högvis så själva rören är fixade efter tips här i tråden(är ju uppväxt halvägs ut på landet så lite koll på "bönnerna" har man ju:) från men jag har missat denna buik i norrköping så det ser ut som jag åker upp ändå och gör ett studiebesök :) verkar som en seriös butik!

har varit på akvarievalvet men som sagt missat denna!

Annons