Termometer pris?

simros96
#1 - 5 november 2011 13:27
Avslutar medlemskap
#2 - 5 november 2011 14:02
De jag brukar köpa ligger väl på ca 25:- har jag för mig.
#3 - 5 november 2011 14:41
Nja inte så dyra. De 2 'klassiska' jag har köpt har legat på 10 & 16.
#4 - 5 november 2011 15:04
Kolla efter i butiken hur lika termotrarna visar. Är det något märke som skiljer sig tre grader mellan termotrarna trots att de hänger på samma krok är det rent skit. För mig har stektermometer fungerat bäst dock. Sämst var billiga digitala man köper på djurbutik då de utan problem kunde visa +-3 i samma utrymme.
#5 - 7 november 2011 12:56
jag köpte en digital termometer på ebay, kostade typ 6 dollar, fungerar superbra....gillar inte de hederliga då det tar längre tid att läsa av den....det blir mycket onödig tid i längden :)
#6 - 7 november 2011 13:25
tazmaniak skrev:
jag köpte en digital termometer på ebay, kostade typ 6 dollar, fungerar superbra....gillar inte de hederliga då det tar längre tid att läsa av den....det blir mycket onödig tid i längden :)

digital avläsning kanske 1-2 sek

analog avläsning kankse 1-2 sek längre

avläsning sker som mest 1 gång per dag

dvs på 1 år som mest 730 sek längre

på en förväntad livslängd av ett kar...säg 20 år som mest....14600 sek eller 4 timmar.

jotack, jag tar gärna dom 4 timmarna och cashar in dom nästa söndagmorgon......

eller som en annan när man hade 11 kar igång, läste av tempen 1 gång i veckan,
däremellan så lärde man sig (the hard way) att stoppa ner handen vid varje matning, och
då får man direkt en indikation om det är galet.

i övrigt kan jag meddela att den som har visat bäst temp här var en liten sketen analog sak
som inköptes på en bakgata i kinas huvudstad för motsvarande 1 krona......

.
#7 - 7 november 2011 17:39
Hur vet man att den visar bäst temp? Är det inte lite som vågar, hur vet du vilken våg som visar rätt
#8 - 7 november 2011 18:33
Tja, det mest säkra testet att kolla om en termometer funkar är ju att stoppa den i munnen/handflatan och se om de visar av på 37 :D
#9 - 7 november 2011 19:37
För den korrektaste avläsningen ska du stoppa den... ja du vet var:D
#10 - 8 november 2011 11:26
Jag har ett flertal termometrar av olika slag och märken som jag vet visar likadant vid olika temperaturer och därmed drar jag slutsatsen att de måste vara hyfsat rättkalibrerade. Nya termometrar gämför jag helt sonika sedan med någon av de gamla. :)

Annons