Tetraodon abei?

#1 - 16 juli 2007 05:38
Någon som har haft en Tetraodon abei? eller vet lite om den bara? vet att den lever i sötvatten och att den blir ca 10cm..
kallas Abei Puffer. borde heta Abei kulfisk på svenska tycker jag :P

#2 - 16 juli 2007 19:04
Kan ha sånna i mitt kar, är inte hundra på arten på mina...
De är iaf medlemmar i "target-group"...

Antingen:
Fangs Puffer (Tetraodon cochinchinensis)
Brown Puffer (Tetraodon turgidus)
Abei Puffer (Tetraodon abei)

Ifall det är abei jag har så vet jag en hel del om dem...
Är du seriöst intresserad kan du få ta en ifall du vill...
#3 - 17 juli 2007 17:03
Tetraodon cochinchinensis är lite för liten, ska ha ett 180 l kar,tänkte att det skulle bli ett art kar med någon kulfisk. eller med ett par Colomesus asellus.

har du någon bild på dom? så kan man hjälpa dig leta..
Har redan skickat ett meddelande till dig och frågade om du hade några kvar :D

Brown puffer skulle vara de bästa om man kan säga så. läser lite om den på thepufferforum.com.

vad menas med target group? har stött på det lite här och där.
#4 - 18 juli 2007 19:39
Jag håller på att samla ihop bilder, tar massa blandat ända sen jag fick dom tills dagsläget...
Target group är en grupp kulfiskar som är väldigt lika... Så man ska vara väldigt vaksam mot vad de säger att det är för art i butiken.
#6 - 19 juli 2007 06:51
Måste säga att det är grymt fina fiskar :) du viste onte om alla var av sama art?
tycker iaf att den på den första bilden ser ut som en abie.
Kanske det blir en roadtrip till jönköping senare då =)
#7 - 19 juli 2007 12:55
Just mina är faktiskt inte grymt fina fiskar. Då de har levt 7st i ett kar på kanske 70 liter... Tills de flyttade in i mitt 167 liters... Mycket bit märken och bitna fenor. Min kompis har dock tagit 2 st och 1 var jag tvungen att avliva.. Så det är 4 kvar, dock är det för mycket för mitt kar men dom är mycket friskare nu och de bråkar bara i enstaka fall. De var även väldigt magra till en början. Men den på bild nummer 1 är väldigt fin, det är nog den som är i bäst skick!

Annons