Tetratec 1200

#1 - 6 juni 2008 12:20
Är det någon som har erfarenhet av tetraatec 1200. Vore isåfall tacksam för synpunkter.
#2 - 6 juni 2008 14:59
väldigt lättskött filter och tystgående men det tappar fort flöde pga den smala genomföringen i slangenheten!
#3 - 6 juni 2008 18:24
Jag har 6st tetra-tec och är nöjd med dem.
#4 - 6 juni 2008 18:43
2st i 720L, jag tycker det känns som det är bra kvalité i dem. Känns som rejäla grejor.
#5 - 8 juni 2008 16:14
åheim skrev:
väldigt lättskött filter och tystgående men det tappar fort flöde pga den smala genomföringen i slangenheten!

Håller med, tyckte att det slammade igen slangarna väldigt lätt & fort, kanske man kan använda en slang med samma yd men med större id, så man får ett bättre flöde, men jag undrar om det hjälper...
#6 - 8 juni 2008 16:53
Våran refarenhet är att den levde om som fan, vi klagade och då fick vi en ny "propeller" till motorn. Den blev tyst ett tag, men sen var det samma oljud som tidigare. Vi åkte på semester och päronen bodde här för att ta hand om fiskarn då skar hela skiten så vi slängde den. Vi kanske hade bara otur vad vet jag, men jag tänker nog efter mer än en gång innan jag köper tetraatec en gång till.
Maffia666
#7 - 8 juni 2008 18:25
Har två stycken 1200 filter och är mycket nöjd med dem, har även ett nyinköpt Eheim 2217 som gått två månader som låter dubbelt så mycket, som dessa filter.
#8 - 8 juni 2008 20:00
Har två till mitt 540 och är helnöjd
#9 - 8 juni 2008 20:05
Maffia666 skrev:
Har två stycken 1200 filter och är mycket nöjd med dem, har även ett nyinköpt Eheim 2217 som gått två månader som låter dubbelt så mycket, som dessa filter.

Hade jag ägt ett eheim filter som skramlat eller överhuvudtaget låtit det minsta så hade jag åtgärdat detta, ett fullt fungerande eheimfilter låter nämligen ingenting..
Maffia666
#10 - 8 juni 2008 20:37
Gaffel skrev:
Hade jag ägt ett eheim filter som skramlat eller överhuvudtaget låtit det minsta så hade jag åtgärdat detta, ett fullt fungerande eheimfilter låter nämligen ingenting..
Skramla vet jag inte men det låter mer än Tetra-tec filtret! men nu snackar vi om en ljudnivå som får en musfjärt att låta hårt:p.Men det överväger helt klart effektiviteten som filtret har. Kör med bara grovt filtermaterial i bägge filtren och Eheim filtret pumpar lika medan Tetran tappar effekt efter ett tag så jag kommer helt klart att köpa fler Eheim av den gamla sorten.
#11 - 10 juni 2008 16:45
har bara goda erfarenheter, aldrig hört filtret och det är lätt o smidigt att rengöra etc... slangarna blir ju inte vackra efter ett tag, men dom gömmer man förhoppningsvis bakom karet lr nåt... borde ju bli lika skitigt i alla sorters slangar antar jag, lite dumt att dom är helt genomskinliga dock.
#12 - 11 juni 2008 09:55
Jag har haft ett tetratec 1200 till ett 220 akvarium. Tyckte inte den lät särskilt mycket fast den stod i ett skåp. Tycker heller inte att den någonsin tappade i flöde. Väldigt lätt att få igång och lätt att rengöra de få gångerna man behöver göra det. Jag vill absolut en sådan pump igen och saknar den (vi var tvungna att sälja den och akvariet när vi flyttade).

Annons