Tetror som passar med apistogramma...

#1 - 20 oktober 2003 17:58
Jo passar gör väl nästan alla men att få lyckade lekar med dessa invånare ska vara betydligt svårare. Jag undrar nu eller ställer frågan till er vilka tetror man kan hålla tillsammans som inte är hårda på yngel men ändå har den "lungnande" effekten på haremet. Ja har hört att pennfiskar är bra att hålla med apistogramma eftersom de inte går hårt på ynglena... jag har Nannostomus beckfordi hemma och då undrar ja om ja kan ha dessa tillsammans med mina apistogrammor.. Om inte vilka funkar?
#2 - 20 oktober 2003 18:16
botten tittare borde kanske fungera?? jag har aldrig hört någon säga nått om dom men jag har en anostomus ternetzi som jag "råkade" få med när jag köpte bilbukar och den skulle nog inte röra eett yngel illa.

Växt ätare sägs det men den har inte rört något hos mig, käkar alger (dock ingenting för att hålla algfritt med) och räkmix smulor och växer och mår bra. Med den lilla munnen + att det mest håller till i överdelen av akvariumet så tror jag inte den skulle hota varken ägg eller yngel. Dom kan säkert vara trevliga i ett större stim, har funderatr på å köpa fler men lite osäker på om dom blir mat åt mina scalarer eller inte.
#3 - 20 oktober 2003 18:49
Jo som sagt å har ju de flesta pennfiskar små munnar men de är ganska rappa, det jag läste va på ett engelskt forum "the krib" tror jag det kallas. Skulle vara kul om jag kan införa mina beckfordi då det är riktigt mycket liv i dem... Dessutom så är ju pennfiskar lite mesigare ärn tillex neoner å kardinaler som verkligen kan vara jaktmaskiner.
#4 - 20 oktober 2003 20:56
Jag skulle välja någon vegetariansk stimfisk som exempelvis siamesisk algätare.
#5 - 20 oktober 2003 21:07
Jo kanske det men jag har dåliga erfarenheter med siameser dessutom blir de ganska stirriga när de blir äldre... Sen är det ingen garanti att de fortsätter sin vegan bana...
#6 - 21 oktober 2003 06:59
Tror absolut inte att Siamesiska algätare är veganer[;)] de kan nog få in både det ena och det andra.

Behöver man inte vara biotopriktig eller snarare kontinentriktig så finns det ju många små rasboror; Boraras, Sundadanio, Microrasbora som borde fungera.

#7 - 21 oktober 2003 14:17
Okej men det är ingen som nämner något om beckfordi som jag redan har i ett kar hemma? Rasbora? kanske det kanske men jag gillar verkligen att försöka ha "biotop"... Nä ja tror inte heller att de är veganer.... Mina va Omnivora Deluxe

Annons