Tetrorna krymte i antal i natt.

#1 - 28 juni 2009 15:02
[:-118]Gissa hur många tetror som finns kvar...sex!
De nyinflyttade har uppenbarligen haft fiskbuffé hela natten. Tycker så synd om de tetrorna som finns kvar, dom måste vara skräckslagna. Dessutom är dom en fin färgklick i karet. Enligt förra ägaren hade dom bott tillsammans med kardinaltetror förut, utan att äta upp dom, så det borde inte varit något bekymmer. Välrensat åxå må jag säga, har inte hittat en endaste liten rest någonstans. Men dom har ju klart haft god hjälp av botiorna, malarna och siameserna. Nån mat lär dom ju inte behöva på ett tag.
#2 - 28 juni 2009 15:49
stora kardinaler brukar funka fint men mindre blir en riktig god matbit
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 28 juni 2009 16:54
Jag har genom årens lopp testat att hålla kardinaler och t.ex. skalarer ihop och de förstnämnda har alltid till slut hamnat i magen på de sistnämnda.
Att släppa ner småfisk till rovfiskar är nästan dömt att misslyckas - det brukar ofta fungera betydligt längre om man låter dom växa upp ihop.
#4 - 29 juni 2009 18:11
Det känns ju ganska ganska hopplöst att tro att de sex som är kvar skulle klara sig i längden då. Jag har i min enfald inbillat mig att om dom klarar sig i detta tillfälliga 100 liters kanske det blir bättre i 230...lite mer utrymme.
#5 - 29 juni 2009 19:11
Jag har kardinaler tillsammans med scalarer. De första kardinalerna inskaffades när scalarerna var små. Men med tiden så har stimmet utökas. Och tack och lov så klarar sig mina kardinaler. Visst försöker scalarerna nafsa emellanåt men hittils utan större framgång.
Tråkigt för dig dock, fundera över en större fisk som stimmar.

/B
#6 - 29 juni 2009 20:26
Kardinaler och Scalarer har vid flera tillfällen varit med i min blogg, sök under "Massmord", "Massaker" och liknande. Tror du förstår poängen? :rolleyes:

Kjell lärde mig en gylle grundregel vill jag minnas... "Stora fiskar äter små fiskar" :p

Sedan kan jag hålla med, Kardinaler är väldigt vackra ihop med Skalarer.

Annons